FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Six w Październik 08, 2015, 20:03:49 pm

Tytuł: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
Wiadomość wysłana przez: Six w Październik 08, 2015, 20:03:49 pm
Dwa pytania.
1)Co to w ogóle jest secondary air injection i gdzie to znaleźć? Zastanawiam się, czy w moim aucie mam to ustrojstwo.
2)Jak wygląda kwestia grzebania w ECU w tych samochodach? Nie mam ochoty ani pieniędzy walczyć z niedziałającym EGR, a ponadto muszę wymienić kolektory wydechowe i łatwiej dostać takie do wersji europejskiej, bez EGR. Stąd pytanie, czy przeciętny "spec" od wycinania DPFów i szeroko pojętego "tuningu" będzie w stanie dezaktywować EGR, żeby nie wyskakiwał błąd?
Tytuł: Odp: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
Wiadomość wysłana przez: Choina w Październik 08, 2015, 22:55:15 pm
EGR jest na kolektorze dolotowym, a nie wylotowym.
Ceny kolektorów z Airem są takie same jak bez niego. Mozna kupić zwykłe i zrobić dziurkę z gwintem.
Tytuł: Odp: X300-pompa powietrza, ingerencja w ECU
Wiadomość wysłana przez: Six w Październik 09, 2015, 12:29:05 pm
Wiem, gdzie jest EGR. Tylko, że on pobiera spaliny z kolektora wydechowego i dlatego kolektory na USA były inne, niż na EU. Poza tym i tak mam walniętą sondę kontrolującą przepływ spalin przez EGR, więc wolałbym kupić zwykłe kolektory (obecne popękały), zawór zaślepić i przy pomocy jakiegoś speca wyłączyć to cudo na poziomie ECU.

No i dalej nie wiem po co jest to air injection i jak w ogóle sprawdzić, czy w moim aucie mam to ustrojstwo :P