FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: marcinbm w Październik 06, 2015, 18:41:03 pm
-
Witam
Mam taki problem. podczas jazdy włączył mi się komunikat restricted performance. Po paru minutach włączyła się również żółta kontrolka silnika.
Podłączyłem komputer i wykrył mi następujące błędy:
P006A Pd OBD II - MASS AIR FLOW CORRECTION - ta nazwę znalazłem w internecie
P2263 Pd OBD II - Turbina?
Czy ktos wcześniej miał do czynienia z tymi błędami? Jakieś rady? oddać do ASO czy możne gdzieś indziej?
Jaguar XF Premium, 3.0d 245 KM, 2010
-
Podłącz komputer taki jak w ASO. Skąd jesteś? Bo nie wiadomo co można Ci polecić..
-
Mieszkam w Szkocji...
Co do komputera to jedyny sposób na podłączenie komputera takiego jak jest w ASO to tylko pojechać do ASO.
Czyli ze jak jest użyty inny komputer niż ten z ASO to możne złe błędy wskazać....?
-
Nie musi byc jak w ASO. Delphi, gutmann, bosch kts bardzo dobrze czytaja bledy silnika. Warto zobaczyc pod kompem jakie wartosci pokazuje przeplywka jeśli wyskoczy i na tamtych blad od niej
-
ja użyłem AUTOPHIX i wykrył mi te błędy...
P006A Pd OBD II
P2263 Pd OBD II
ktoś coś?
-
Miałem podobny problem w X-type 2.0 diesel okazało się że wystarczyło wyczyścić przepływomierz powietrza. Kocur po tym zabiegu dostał drugiego życia po prostu rakieta. Jak turbina to będzie bieda...zakup nowej to cena kosmos. Jest w PL kilka firm regenurujących turbiny. Jest tak, że oddaje się auto ze starą turbiną i odbiera się ze zregenerowaną, czy jest to ta sama turbina? Nikt tego nie wie. Ja to robiłem w Jaworznie. Czy można to zrobić z dieslem XFa? Trzeba wstępnie sprawdzić na Allegro...no i cena.
-
kolego jeżeli chodzi o turbiny to sprawdź od spodu czy się nie poci lub czy nie rzyga już olejem, bo jeśli nie to raczej nie turbo.
Ja miałem ten sam problem i u mnie problem tkwił w wymianie czujnika ciśnienia doładowania turbin (mam wersję 275 koni) u Ciebie też są 2 turbiny z tego co wiem :) , sprawdź też intercooler (często się rozszczelniają) u mnie również i musiałem wymienić . ten komunikat to zmora nowych jaguarów :( . Jeśli można pociągnąć temat to u mnie komunikat znów się coraz częściej pokazuje... myślę nad wymianą przepływomierza bo już wiele wymieniłem w moim jagu, słyszałem też że w tych autach wadliwy jest kolektor ssący co również jest częstą przyczyną, jest lewy i prawy zgadza się?? ma ktoś może rysunek? jak to jest z tymi kolektorami??
-
Witam po raz pierwszy na forum.
Kupiłem xfr' a i po niecałym tysiącu kil zaczęły się problemy.
Restricted performance zaświe i się wraz z kontrolką silnika auto słabe. Potem samo się naprawia i mruczy jak trzeba i po jakimś okresie -od kilku metrów do kilkuset kilometrów dalej śmiga.
Pi zdjagnozowaniu błedów były czyszczone przepływki-pomogło na troche. Wyskoczyły też błedy : za wysokie i za niskie ciśnienie paliwa, wymieniono filtr paliwa i czujnik wysokiego ciśnienia , jakieś 150km i znowu to samo. Zmieniłem mechanika i uniego na kompie boscha pokazało następujące błędy:
P301,303,305,306,307 i chyba P300 czyli ogulnie zakucenia pracy cylindrów.
No i jeszcze za niskie i za wysokie ciśnienie paliwa P0087 P0088
Czekam na wizytę u nowego mechanika i kazał mi kupić jedną cewkę zapłonową- jego zdaniem wypadanie zapłonu to przyczyna, zwłaczcza że często problemom toważyszy nierówna praca silnika.
Może ktoś coś pomoże
-
Wypadanie zapłonu nie wywoła trybu awaryjnego i tego ostrzeżenia RP
Prędzej te ciśnienia paliwa wywołują RP
-
Moim zdaniem walnięty sterownik PWM
-
coś z nim może być nie tak
-
u mnie w 3.0d S taki badziew ciągle wyskakuje P00BE-07
Mass or volume air flow B cicuit range/performance - Air flow too low
General failure information - mechanical failure.
od razu mówię przepływki obie były sprawdzane i zamieniane miejscami i są dobre
Ktoś orientuje się co może być przyczyną?
-
Witam i dziękuję za szybką odpowiedź w sprawie mojego problemu.
A co to jest sterownik PWM i gdzie ja mogę sprawdzić czy to on jest walnięty?
-
Mam ten sam problem ale u mnie znika po wlaczeniu i wykaczeniu silnika cieakwi mnie jak jest u ciebie z tego co sie dowiedzialem to intercooler sie rozwalil
-
to że znika po wyłączeniu to standard tak ma być. Ja intercooler juz wymieniałem był sprawdzany dolot wszystko jest ok, przepływki, turba, wszystko gra i nikt nie wie co dalej robić, jeszcze jedynie zawór ciśnenia turbo taka rura z przodu silnika ale nie chce wynieniać w ciemno bo to kosztuje 2700 zł a w aso 3500...
-
moze macie ksiazke do jaga cos w stylu workshop? i 2 pytnie czy kots sam se wymienial intercooler ??
-
Dla p0006a http://www.obd-codes.com/p0006 (http://www.obd-codes.com/p0006)
Zaworek odcinający paliwo fixuje
Dla kolegi z p00be jeżeli przepływki były zamieniane i błąd nie zmienił pozycji to pozostaje szukać dziury :D zobacz jeszcze temat z chipem, ktos tam wymieniał zworek
-
Workshop dla xf
https://drive.google.com/file/d/0B-G26I0ROIX2bmJGOFc1YVFZN1k/view
Powodzenia i pozdrawiam
-
Po odpaleniu to róźnie. Najcześ iej sie sam naprawia ja wyjade na trase i po paru kilometrach jest ok. I tak w kółko. Czasami nierówno chodzi silnik i szarpie dlatego skłaniałbym sie do tych błędów z ciśnieniem paliwa 0087 i 0088. Czy ktoś może wie co może dawać te błędy i gdzie to sprawdzić?
-
znam przypadek gdzie problemem było "lewe" powietrze w kolektorze ale nie pamiętam w którym... i to powodowało komunikat restricted performance
-
A więc Restricted Performance pojawia się przede wszystkim w dieslach. Jest to błąd czujnika ciśnienia (źle, zawyzone wartosci). Auto przechodzi w tryb serwisowy i turbina się nie wlacza. Rada? Tankowania zawsze markowe dobre (Verva/V power diesel/ BP ultimate) paliwo. Zawsze ale to zawsze włącza mi się ten błąd gdy wrócę do Polski i zatankuje jakiś szmelc. Na 30k km co zrobiłem na niemieckim v power diesel (swoją drogą plus 20km :D) nigdy nie zapalił mi się ten błąd za to gdy przyjadę do Szczecina... no to cyrki. Pomaga wymiana czujnika jednak z czasem znowu zacznie pokazywać błędy.
-
z tym "restricted performance" bym nie szalał, bo pewnie to wywala przy 10 różnych problemach(jak nie więcej).
-
Ojjj raczej trochę więcej niż przy 10 :) U mnie już 5 warsztatów rozkładało ręce nad moim... dolot sprawdzany, turba zregenerowane, czujnik doładowania ciśnienia wymieniony, intercooler wymieniony, egr-y wyprogramowane i dalej na przy diangozie jeden błąd p00be-07. Ja już nie mam pytań... Może polecicie jakieś warsztaty co znają ten silnik na wylot i mają świetne sprzęty diagnostyczne do kotów?? Jak tak dalej będzie to go zostanie tylko oddać na skup albo wymienić dobry silnik z powodu jakiejś pierdoły, której nikt nie potrafi zdiagnozować.
-
Dziwi mnie że do tych jagów nie ma opisu błędów. Chyba ze w tym w/w manualu jest. Bo tak to typowo robota w ciemno :/
-
To jest błąd od przepływomierza
-
zgadza się tylko problem w tym, że nikt nie wie co konkretnie go powoduje. Zostaje wymieniać po kolei części chyba...
-
Driver, skąd masz opisy? Bo na w/w stronie nie było opisu :-o
-
Wujaszek google
-
Wita ponownie czy wie ktoś może gdzie w xf znajduje się sterownik paliwa
-
Nie ma czegoś takiego jak sterownik paliwa, ale jest tzw. PCM czyli komputer sterujący paliwem i on znajduje się na podszybiu po prawej stronie siedząc za kierownicą. Dostęp do niego jest dosyć ciężki bo trzeba zdemontować podszybie, wycieraczki i jakąś wiązkę....
-
U mnie źle ustawiony rozrząd dawał taki komunikat.
Może przeskoczył o ząbek ?
-
Witam ponownie nie chcę krakać ale chyba znalazłem powód RP. Nie należy słuchać ''znawców'' w serwisie że można do xfr lać pb 95(co prawda na klapce jest napisane min 91 octan). Leje zwykłe 98 i cieszę si z moich 510 km każdego dnia.
Pozdro