FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: swirus9 w Wrzesień 23, 2015, 17:32:10 pm
-
witam
Mam problem z kotem- 2,1 B/G 2003r przebieg podobno 200000km
Kot strzela w kolektor ssący na wolnych obrotach oraz przy 1500-3000obr. Strzały nie są cykliczne na benzynie, na gazie strzela w pełnym zakresie obrotów.
OBD podpowiada "zawór przesterowania walka rozrządu"
Napiecie oraz oporność czujnika prawidłowe- porównane z drugim kotem.
Świece oraz filtr powietrza wymieniony.
Pytanie brzmi czego szukać czy lepiej się poddać i wymieniać głowice.
-
To, że napięcie i oporność git to nic nie znaczy tak naprawdę. On steruje ciśnieniem oliwy i dzięki temu wałek może być sterowany - tak w wielkim skrócie mówiąc. Jeśli jest wytarty, pojawił się luz czy wysunął się tłoczek to kaput. Na moje wymienić zawór i powinno wszystko wrócić do normy.
-
zawor wymieniony- brak rezultatu.
Jakies pomysly??
Moze ktos zna mechanika od kotow w okolicy Lubina??
-
W Lubinie masz kolege forumowego eMWuGSM
-
A przypadkiem ostatnio świec nie wymieniałeś ? Ja miałem podobnie (ale bez błędu) bo padły uszczelki dolotu.
-
uszczelki powymieniane- gora i dol, brak rezultatu- no moze sila strzalaw sie zmniejszyla-odczucie osobiste- i mozna jezdzic na gazie.
co ciekawe po odpieciu silnika krokowego nie strzela
-
A słuchaj...strzelanie pojawiło się po wymianie świec?
-
ogolnie kupilem auto ze strzalami
wymienilem swiece i uszczelki dolotu- strzela mniej, mozna jechac na gazie(wczesniej kom gazu przelaczal na bene)
-
a oringi przepustnic? Jakie świece założone?
Na dzień dobry gaz do odłączenia, zrobić z 60km na Pb i wtedy odczytać ewentualne błędy.
-
swiece denso, przepustnicy nie ruszalem.
Auto na benzynie zrobilo ponad 200km
Poniżej link do obecnej sytuacji
https://youtu.be/Yg8MygAvP2M (https://youtu.be/Yg8MygAvP2M)
-
Ale które Denso?? Przede wszystkim co bym zrobił to poprawił tą gazownie bo nie dobrze to wygląda. Wyczyść również przepustnicę + nowa uszczelka oraz klapki INT + nowe oringi (te od zmiennej geo kolektora).
Do tego zerkałeś czy od podciśnienia ten wężyk z tyłu silnika wchodzący w kolektor dobrze siedzi?
-
i po śmiganiu na pb nadal masz błąd?
ale dla mnie to już coś mechanicznie umarło. Jak w x-type 2.1 sterowana jest zmienna faza?
-
Świece Denso dedykowane dla X-type
Gazaonia zle wyglada po wymianie swiec- swiece byly wymienione bo strzelal, klapki ok i uszczelnione, wymiana przewodow podcisnienia- kazdy podejrzany zmieniony na nowy.
blad P1384 kierowal na zawor cisnieniowy od faz rozrzadu- wymieniony na urzywke. Po wymianie blad nie wskakuje, natomiast pokazal sie blad zbyt bogata mieszanka- sondy lambda glowicy A wymienil poprzedni wlasciciel na nowe.
OBD sugeruje ze blad moze byc spowodowany X powodow m.in. uszkodzona sonda lambda, podcisnienie... i upalony zawor.
Na przyszly tydzien kot umowiony do weterynarza- badanie kompresji cylindrow.
-
błąd ubogiej rzuca na Pb?
-
blad zabogatej mieszanki na pb
-
a weź kolego zakręć gaz - przy butli w bagażniku i zobacz czy na benzynie problem sie utrzymuje. U mnie podobnie parskał jak zawiesił sie wtryskiwacz lpg -w pozycji otwartej czyli caly czas puszczal gaz na jeden z cylindrów.
-
a odłączałeś akumulator przy odłączeniu lpg? ale na samym pb powinny wrócić ustawienia :- pojecia
-
Witam chciałem się podpiąć pod temat, mianowicie wymieniłem świece w kocie i po wymianie zaczą strzelać nie regularnie w kolektor przy obrotach 1500 2500 podczas jazdy i na postoju 2.1 V6 2005r co może być przyczyną?? z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników.
-
Złe swiece, nieszczelnosc, nie podlaczone jakieś wtyczki
-
Co z kompresją? mierzyłeś? jak masz podwieszony zawór, albo upalony to wiadomo. To jest podstawowy test, jak badanie krwi.
-
Jakby komprecha to na zużytych świecach + słaba komprecha całkiem by dychał i prychał :D
-
XKR chodził, historię znasz...
-
Świece dedykowane do tego silnika, blędów żadnych nie ma na kompie, przed wymianą wszystko chodziło dobrze, wazystko podłączone jak być powinno , w środe kupie uszczelki kolektora górne i dolne bo nie zmieniałem. Może jest jakas nieszczelność
-
Może się któraś podwinela i przy odpalaniu zaciagnelo jej trochę. Wymień i powinno być ok.
-
Witam ponownie, wymieniłem uszczelki i dalej to samo w poprzednim poście może źle troszkę opisałem problem, mianowicie auto dalej szarpie ale tylko podczas jazdy w przedziale obrotów 1500-2000, na postoju nic nie drgnie chodzi bardzo równo, stało się tak po wymianie świec i wyczyszczeniu profilaktycznym przepustnicy(wyjęta i czyszczona ręcznie) komp pokazuje tylko błąd )P1582 (zapisane dane przepustnicy) niestety nie ma na razie możliwości podpięcia pod lepszy sprzęt żeby to odczytać bądź też usunąć,zmieniłem jeszcze raz świece na inną firmę i dalej to samo, ma ktoś jakieś sugestie? a co z adaptacją przepustnicy po czyszczeniu jest wymagana? pozdrawiam wszystkich i będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
-
Wstępnie to tak trochę przepływomierzem podchodzi. Przepustnica nie wymaga adaptacji
-
jutro jadę do znajomego na warsztat ma jakieś 3 kompy może uda się którymś coś więcej dowiedzieć. może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
-
Miałem podobnie po montażu gazu i skończyło się wymianą cewkofajek
-
Zamówiłem dziś 6 nowych cewek ,ale wypadania zapłony nie miałem chociaż wcześniej coś musiało się dziś bo okazało się że mam wypalony pierwszy katalizator i muszę go wymienić, orientuje się ktoś czy są jakieś dobre zamienniki a może ktoś ma zbyciu w dobrym stanie?? w 2.5 V6 są takie same katy co w 2.1?? a odnośnie przerywania będę szukał dalej ja przyjdą cewki
-
Z katami jest problem. Jest temat na forum z wymiany tego badziewia
-
Panowie mam pilne pytanie bank 1 to katalizator ten od strony chlodnicy czy blizej kabiny??
-
Już mam jak by ktoś potrzebował to rząd 1 (bank1) jest od strony kabiny a 2 od chlodnicy
-
Witam wszystkich ponownie, mój kot odzyskał pełnie blasku :-), został wymieniony katalizator B1, sonda lambda B1S1 wszystkie cewki świece i uszczelki górne i dolne kolektora.Auto przestało przerywać mruczy pięknie i tak samo jeździ. no i w końcu spalanie wróciło do normy :-).