FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Przemko w Wrzesień 19, 2015, 20:16:31 pm
-
Witam dziś zauważyłem ze podczas jazdy w trybie sport i dodanie gazu silnik jak by przerywał nie równa praca czy ktoś może mi pomóc i napisa6 co jest tego przyczyną pozdrawiam
-
Cześć.
Na postoju też dziwnie pracuje?
Nie pali sie kontrolka chec?
Auto z gazem?
W trybie normalnym nie ma problemów?
Auto zimne czy rozgrzane?
Świece kiedy zmieniałeś?
Chyba że wina elektroniki, ale to na ostatnim miejscu.
Opisz dokładnie.
Pozdrawiam
-
To jest tak
Nie swieci się żadna kontrolka
Nie ma LPG
Dzieje się to tylko w trybie sport jak gwałtownie dodam gazu to tak na wyższych obrotach przerywa jak by nie dostawał określonej potrzebnej dawki paliwa lub powietrza
Świece nowe filtr paliwa również
Silnik 4.0
Poza trybem sport wszystko ok silnik ładnie pracuje nie przerywa itp
-
brudna przepustnica odpada bo w normalnym trybie tez by przerywal, jesli sonda to powinno sygnalizowac chec.
Próblwałes resetowac odlaczeniem aku?
Wydaje mi sie ze dostaje za duzo paliwa i sie dlawi, nagle to sie stalo?
-
tak nagle to sie stalo wczesniej nic sie nie dzialo jechal jak rasowy kot
-
Może to niedorzeczne, ale kiedyś gdzieś czytałem podobny temat w którym rozwiązaniem był spadek ciśnienia paliwa przy wysokich obrotach. Diagnostyka polegała na jeździe próbnej z podłączonym (zewnętrznym) wskaźnikiem ciśnienia do listwy wtryskowej. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba był problem z pompą paliwa która nie nadążała pompować na wysokich obrotach.
-
W takim razie w trybie normalnym też powinno się odczuć i ciśnienie można zmierzyć bez jazdy ale trzeba znać wartości wymagane pompy paliwa
-
Kurcze najlepsze w tym jest to ze pompa jest nowa Lucasa zamiennik
wymienię świece filtr paliwa i powietrza zobaczymy wtedy czy pomoze
-
na krotkim odcinku drogi mozesz pojechac bez filtra powietrza a swiece jesli nie dawno zmieniales, nie maja przejechane min 30 tys to nie zmieniaj chyba ze widac przepalone albo ciemna maź jest. W trybie normalnym pojedz krotki dystans na 2 lub 3 biegu do odciecia i jesli nie ma problemu to wina elektorniki
-
Świece wymieniłem filtr powietrza nowy i tu niespodzianka na 2 biegu tez to się dzieje powyżej 3 tys obrotów przerywa jest problem
-
Autem mocno szarpie? Nie czuc ze cos w skrzyni?
-
Nie jestem pewien (za krótko mam swojego kotka) ale z tego co kojarzę, w Jaguarach z guziczkiem "sport" skrzynia jest sterowana takim komputerkiem-sterownikiem. Jeżeli Twój ma taki sterownik to właśnie w nim może być problem.
-
Objaw jest taki ze obroty skaczą tak 3 tys do 4.5 tys skrzynia raczej odpada ma ktoś może linka do ustawienia obrotow coś nie mogę znalesc
-
Jeśli obroty skaczą w zakresie 3-4,5 tyś. to regulacja obrotów nic nie zmieni. Można regulować tylko w zakresie biegu jałowego.
Masz problem albo z pompą paliwa albo ze sterownikiem skrzyni, przecież na sąsiednim forum Jarek ci odpowiedział jak szukać.