FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: dick202 w Wrzesień 14, 2015, 22:41:23 pm
-
Dzień dobry.
Czy jest możliwość wyregulować obroty w silniku 4,2 na wtrysku?
Gdy przełączam skrzynię na D jest szarpnięcie i obroty spadają do 700 na minutę.
Natomiast gdy skrzynia jest na N obroty wynoszą 900 RPM.
Może obniżenie obrotów biegu jałowego zlikwiduje problem szarpania przy wrzucaniu biegu.
Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam
-
Za szarpnięcie zazwyczaj odpowiada luz wał-most.
-
Dzięki bardzo. To bardzo możliwe, bo wskazują n to inne rzeczy.
W którym miejscu owy luz zazwyczaj powstaje i jak się go pozbyć?
-
Może to być łącznik lub tłumik drgań.
-
Sprawdziłem i nie znalazłem luzu na wale.
Spostrzegłem, że brakuje z 1,5 - 2 litry oleju w skrzyni. Już zamówiony, jutro doleję.
Czyli dalej stawiam na zbyt wysokie obroty.
Na biegu jałowym to około 900 RPM. Jest możliwość ich obniżenia?
-
Prawidlowa diagnoza dick 202
Regulacja obrotow biegu jalowego-wkret od gory w korpusie przeplywomierza
inbus 5
Drugi wkret regulacyjny jest w obejsciu zimnego powietrza [bypas]
pomiedzy przepustnica a kolektorem ssacym
Obroty ustaw na ok 750 rpm a zniknie efekt szarpniecia przy wlaczaniu biegu
-
Dzięki bardzo.
Tę śrubę w korpusie przepływomierza kręciłem i nic niestety się nie zmieniało.
Pierwotnie była prawie do końca wkręcona i po próbie regulacji (bez efektu) przywróciłem jej taki sam stan.
Czy możesz mi jak krowie na rowie powiedzieć, gdzie dokładnie jest ten bypass ? Coś go nie widzę.
Mój silnik ma wtrysk ze sterowaniem elektronicznym.
-
dick202 odczytaj swoje PW
pozdrawiam