FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Kocour w Wrzesień 12, 2015, 22:27:31 pm
-
Mam pytanie krótkie ale polityczne do czujnych uczestników forum:
Kto robi silniki benzynowe do XFów ? Wiadomo, że fabryka silników Ingenium budowana w UK się ślimaczy.
Wiadomo też, że do Evoqua benzynowiec to dzieło Forda czyli Ecoboost 2.0 litra benzyna 240KM. A co z 3.0 litra diesel i benzyna do XFa kto robi? Słodka tajemnica...
-
dodam swoje trzy grosze... czyj jest silnik V8 4.0 i V6 3.0 w S-type? mam wiele ciekawych "pochodzeń" mojego V8, najlepsze było że z TATA jakiegoś ciężarowego haha, i z lincolna, w co już można jakoś wierzyć.
-
jlr kupuje silniki od forda/psu.
Diesele
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
Benzynowe
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V6_engine
-
Obecne silniki czyli te 3.0/5.0 Supercharged oraz 3.0 Diesel są to wytwory inżynierów Jaga. Natomiast te poprzednie to już kolega rmazurek wstawił.
-
Wielkie dzięki za uświadomienie mi pochodzenia silników.
Kopiąc w internecie znalazłem informacje, ze nowy XF czyli model 2016 ma mieć do wyboru dwa benzynowce 3 litrowe.
Ten "mój" czyli 340KM i mocniejszy 380KM czyli będzie powtórka z F-Type.
Na razie cisza jak chodzi o diesle co oznacza, że pewnikiem będą własne silniki Ingenium, czekają z tym na uruchomienie tej własnej fabryki żeby przeprowadzić test jakości.....na Klientach. :) Zobaczymy.
Jak już idziemy w benzyne to co warto wybrać? Turbo czy supercharge? Co góruje: wyźsza sprawność turbiny czy niezawodność supercharge'u. Takie zadanie domowe na niedziele mam. Jeszcze raz dzięki za odzew. :-A
-
Ja wiem czy turbo ma wyższą sprawność....nie powiedziałbym. Po 2 latach jazdy autem z kompresorem stwierdzam, że to najlepsze doładowanie jakie może być (prócz hybrydy). A co do awaryjności to cóż no, teraz wiadomo jak to jest robione. Także loteria czy to z turbo czy kompresorem.
-
Z diesla dostępne będą:
- 2.0 litra 163 KM i 380 Nm,
- 2,0 litra 180 KM i 430 Nm,
- 3.0 litra 300 KM i 700 Nm
-
Tak naprawdę dali dupska z rokładem mocy. Ten 180km powinien być jako pierwszy, później coś w granicach 230-240km no i ostatni zostaje. Bo ten pierwszy to tak śmiech na sali trochę.
-
Zgadzam się, jeździłem z ciekawości XF Sportbreakiem z silnikiem 2.2D to jest chyba 200KM dwie osoby dorosłe na pokładzie i praktycznie bez bagażu. Cóż powiedzieć, smutny to był muł okrutnie. Jakbym go tak zapakował na narty i cztery osoby dorosłe (z taką myślą był chyba projektowany) to byłoby trudno jechać...moim skromnym zdanie diesel 240KM to jest optymalny silnik dla sedana dla kombi tym bardziej.
W temacie porównań super vs. turbo polecam fajny artykulik po angielsku i clip do obejrzenia:
http://www.redline360.com/garage/supercharger-vs-turbo-which-is-better-and-whats-the-difference (http://www.redline360.com/garage/supercharger-vs-turbo-which-is-better-and-whats-the-difference)
Wygląda na to, że wybór jest sprawą subiektywną, moim zdaniem sprawność cieplna jest wyższa w przypadku super ale to raczej rzadko jest argument....za turbodieslem przemawia moment. A co z ekonomią? Też dość istotna sprawa dla wielu użytkowników....czy da się zagazować benzynę z superchargerem? To jest chyba nowy temat na rynku...
-
Nie ważne czym auto doładowane - zagazować da się wszystko. Obecnie jest problem z nowymi silnikami z wtryskiem bezspośrednim - nie ma dużo zestawów tylko do najpopularniejszych silników.
Dla gazu nie ważne czy jest 1,2 czy ile turbin czy kompresor ;). Dobiera się graty do mocy i wsio
-
Rzeczywiście da się, znalazłem na youtubie filmik reklamówkę z Warszawki, gdzie goście zagazowali Range Rovera Supercharged 4.2. Ciekawe jaka byłaby cena za V6 obawiam się, że wysoka.
-
Z tego co wiem ten silnik co posiadasz już ma bezpośredni wtrysk paliwa także nie ma mowy o LPG póki co. Znaczy może dało by się coś podłubać ale nie wiem jak ze sterownikami LPG. Bo obecnie mają dane do kilkunastu silników, głównie VAG, KIA, Mazda i coś tam jeszcze.
Do tego nawet gdyby się dało do Jaga to benzyna musiała by być co jakiś czas wtryskiwana lub non stop ale minimalna ilość aby wtryskiwacze PB nam sie nie zajechały na amen.
Więc w trasie to pewnie by zaciągał z 10-11l LPG + 2-3l PB. Jeżdżąc nawet 20 tys km rocznie nie opłaca się.
-
Wielkie dzięki za ciekawe informacje gazowe. Myślę, że i tak do końca gwarancji nie zmienię niczego poza drobnymi gadżetami typu nakładki alu na pedały itp..
Ciekawą amerykańską stronkę znalazłem z gadżetami i tuningiem optycznym do aut klasy premium, warto zerknąć: https://www.minagallery.com ceny wydają się atrakcyjne w porównaniu z cenami u dilerów Jaga.
Pozdrawiam!!! :-A
-
Kocur ten link kozak dźwiękowa w przyszłości się przyda napewno :-super
-
A co to "kozak dźwiękowa" bo nie czaje, jakiś slang? :-gwizd jak chodzi o Mina Gallery to zamówiłem tam z czystej ciekawości takie cuś: JAGUAR XF & XFR CHROME FENDER LOUVERS FINISHERS (2012- NEWER)
$125.00 za parę i teraz mam myślenice.... :- pojecia czy to jest folia naklejana na te boczne skrzela? W firmowych skrzelach jest napis jAGUAR tu go nie widze więc albo to takie plastikowe odpustowe srebrzane badziewie i będzie z tego pamiątka do garażu...albo goscie rozmyli tą fotkę tak źeby się Jaguar nie rzucał do gardła w temacie Copyright...zobaczymy.
-
Slang sorry za pędzlem się. A powiedz mi droga przesyłka tak na marginesie???
-
Para skrzeli chromowanych 125 USD i dostawa do Europy 35 USD, w sumie 160 USD....
Może jeszcze jakieś cło?
Nie wiem, sie okaże, sporadycznie kupuję w US jakoś wolę starą dobrą Europe.
Moim zdaniem to cena jest OK, oryginał chrom w Stanach kosztuje ok.300USD a jak ktoś się kocha w węglu :)) np. Ślązacy
to może sobie fundnąć takie cacusio za 1000USD, dostawa w cenie...
Można obejrzeć toto jako Carbon Fibre Side Power Vents: http://www.jaguar.co.za/jaguar-range/xf/accessories/index.html
Jak ktoś ma srebrnego kota to może będzie fajnie, ale mój w garażu wygląda jakby był czarny, za to po wyjeździe nagle robi się ciemnozielony BRGreen, mucha nie siada :)
Służe podkładem muzycznym do tego koloru: https://www.youtube.com/watch?v=sDjycF9uMHE
I kończę ten :-off miało być o silnikach, zaraz mnie Admini poszczują psami....
No ale w końcu skrzela to ważne części silnikowe...o ile powietrze do superchargera i spalania jest tam rzeczywiście zasysane. Mam pewne wątpliwości co do tego. :-A
-
Po miesiącu oczekiwania dotarły do mnie skrzela chromowane z Hameryki. Zamontuje na dniach.W związku z brakiem zainteresowaniem tematem wacham się, czy robić foty przed/po montażu. To może mały konkursik. Ponawiam pytanie: czy Jag zasysa powietrze do silnika przez skrzela czy to tylko pic na wodę fotomontaż. Zwycięzca zadecyduje, czy mam wystawiać foty, czy mam sobie dać spokój i przestać już nudzić. OK?
-
chłodzenie... wylot gorącego powietrza.
-
Jeśli już to wypuszcza gorące. Ale tam jest chyba pic na wodę
-
OK, czyli wygląda na to, że jest to wylot powietrza chłodzącego korpus silnika, tak?
Spróbuję odpytać jutro mojego dylera o to i dam znać, dziękuję za Wasze opinie, może pojawi się jakiś inny pomysł...
Podłuższej trasie przyłożę rękę do wylotu, zobaczymy co tam, jak pa temperatura.
Nie ma jak słuchać Chopina na Meridianie w Jaguarze ;))
Załączam fajny link dotyczący rocznika 2013, kawa na ławe:
http://newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/jaguar/press-kits/2012/06/jag_13my_technologies_270612/ (http://newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/jaguar/press-kits/2012/06/jag_13my_technologies_270612/)
-
Jeśli już to wypuszcza gorące. Ale tam jest chyba pic na wodę
napisałem wYlot... 8) więc, ujście, wyjście
nie koniecznie korpus silnika, raczej tarcze hamulcowe...