FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: denver69 w Wrzesień 10, 2015, 18:12:26 pm
-
Cześć, mam pytanie: czy elementy podłogi z xj6 308 da się przeszczepić do xj6 S3 ? konkretnie chodzi mi o profil podłogi przy tunelu i od strony progu gdzie najczęściej występuje korozja, czy ktoś próbował ? wszelkie rady mile widziane :-help
-
Jeżeli chodzi o podłogę od strony tunelu:
Ja jak zobaczyłem jaki fabrycznie był tam błąd popełniony - nie kładzie się blachy na blachę, bo będzie gnić! wyciąłem resztki profilu jaki pozostał (praktycznie od ściany grodziowej do końca kabiny) i wstawiłem jeden, grubszy ceownik, a tą ciekną blachę podłogową od zewnętrznej strony pospawałem punktowo. Potem wszystko pomalowałem, nawaliłem bitgumu ile się dało. Jeżdżę już tak 3 rok i wszystko jest w porządku.
-
Hej, ja właśnie wstawiam metalowy profil na którym opiera się podłoga ale robię jak w oryginale , blacha 1,5 mm i na to podłoga z blachy 0,8, mam nadzieję że jak dobrze zabezpieczę blachy na styku to trochę wytrzymają (przynajmniej dopóki mnie to będzie bawić ), zrobię tak całą podłogę, jest trochę zabawy ale co zrobić. Mam nadzieję że zdjęcia się otworzą. Pozdrawiam :-clap
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1c444a20239095cd (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1c444a20239095cd)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/489bcc918c33e709 (http://www.fotosik.pl/zdjecie/489bcc918c33e709)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/949adf91bba39986 (http://www.fotosik.pl/zdjecie/949adf91bba39986)
-
:-R jak utrzymasz taki poziom, to będzie ładnie zrobiony samochód, nie żałuj kasy na konserwację, ja teraz wierzę w epoksyd, sprawdził się. firmy novol
-
Ja mam zamiar pociągnąć epoksydem, na to Hammerite i konserwacja :-super
-
hammerite, to na płot,nie stosuj tego, zacznie ci złazić... na epoksyd, lakier poliuretanowy (dwuskładnikowy), na to baranek, i wosk podwoziowy, bedziesz miał profesionalnie zgodnie ze standardami rekonstrukcji zabytków, angielskich zresztą... dobra "farba i konserwa" gwarantem sukcesu... Wierz mi robię w tym.
-
A jaki lakier masz na myśli? jakieś namiary, nazwa?
-
używam novolu, całej linii, drogo cholera, ale... ale zawsze taniej, niz po kilku deszczach i śniegu znów się babrać ze spawaniem...
-
Mam wątpliwości, czy linia Novol to wysoka półka. Linia do klasyków trochę lepsza ale też bez rewelacji.
Przy takim zakresie robót nie warto oszczędzać na chemii bo to ułamek wydatków.
Według mnie jedne z lepszych zabezpieczeń to produkty Mike Sanders.
Baranek.....ostatnia rzecz, jaką bym położył na podwozie auta. Na równi z Bitexem.
-
Powiem Wam, że zaczynam się zastanawiać, czy nie zastosować (oczywiście tylko w elementach podłogi) farby chlorokauczukowej. Pracuję w ZG i w tak agresywnym środowisku solnym i wodnym chlorki wytrzymują najdłużej i stanowią dość skuteczną ochronę antykorozyjną, a testujemy różne wynalazki i wiem to z praktyki, ktoś krzyknie - barbarzyństwo...jaguar i chlorokauczuk :-nuts, ale kto będzie zdzierał konserwację z podłogi żeby sprawdzić co jest pod spodem, liczy się efekt końcowy :-yipee
-
Dlaczego barbarzyństwo? Dobry pomysł tylko chyba raczej jako warstwa wierzchnia na podwozie. Gładka, łatwo się zmywa i brud nie przywiera.
Ale na pewno przydałoby się coś między blachą a chlorokauczukiem.
A jeśli nie chcesz zdzierać konserwacji to już nie rozumiem idei. Pod konserwacją dzieją się cuda.
W swoim aucie zrobiłem to z grubsza tak - zerwanie wygłuszeń i konserwacji fabrycznej dłutem i palnikiem. Piaskowanie. Oczyszczenie, odtłuszczenie. Podkład epoksydowy. Na to zaraz idzie guma jako wygłuszenie, ochrona przed uderzeniami kamieni. Na gumę pójdzie lekko rozcieńczony chlorokauczuk. Nakładany pistoletem ładnie się rozlewa i tworzy całkiem estetyczną warstwę przykrywającą gumę. Mowa oczywiście o podwoziu.
-
Miałem na myśli nowe elementy podłogi po wstawieniu, na surową blachę. pozdrawiam