FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Donkihot w Wrzesień 09, 2015, 07:09:24 am

Tytuł: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Wrzesień 09, 2015, 07:09:24 am
Koledzy, proszę o pomoc. Od kilku dni zaczęło mi ubywać płynu w układzie chłodzenia, i zauważyłem że jak trochę przycisnę to w kabinie zaczyna pachnieć płynem chłodzącym. Podejrzewam że mogę mieć wyciek z nagrzewnicy, ale nie wiem gdzie ona się znajduje i jak się do niej dostać?
Proszę o pomoc-podpowiedzi.
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 09, 2015, 12:08:52 pm
Niestety ale deska rozdzielcza do zrzucenia....
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Wrzesień 09, 2015, 16:08:59 pm
O laboga-laboga, to gdzie ona siedzi? Od strony kierowcy czy pasażera? I czemu trzeba deskę demontować? Znów powtarza się ten sam schemat, tzn. we wszystkich samochodach jest dostęp od strony schowka lub konsoli centralnej a jaguar wymyślając koło od nowa, poprawił i zamontował tak żeby trzeba było pół samochody rozebrać!  :-nuts
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 09, 2015, 18:25:03 pm
Szczerze mówiąc nie wiem. Aczkolwiek wymontuj sobie schowek pasażera i zanurkuj. Np. w Stype widziałem, że teoretycznie jest szansa na wydarcie nagrzewnicy bez zrzucania dechy ale to tylko teoria. Jeśli w 300/308 nie jest wpierniczona gdzieś bardzo głęboko to też powinno się dać ją wytargać....teoretycznie. Niestety Jag zrobił tak, że nagrzewnica ma przewody idące przez ścianę grodziową dlatego nie ma jak jej wymanewrować.... :-\

Niestety takie pomysły ma nie tylko Jag...uwierz. Reno, BMW, Merol....oni też mają posrane. Najłatwiej jest w Volvo - 40-60 min i po sprawie bo w nagrzewnicę się wciska przewody. W aucie jest praktycznie tylko sama nagrzewnica bez zbędnych rzeczy.
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: JagXKS w Wrzesień 10, 2015, 09:39:30 am
Żeby do nagrzewnicy dojść, trzeba zdemontować deskę i jest to jedyny sposób. Znajduje się między radiem a nawiewem środkowym. Nawet wyciągnięcie radia nic CI nie pomoże. Ściągnij dywany, w okolicy nóg w tunelu środkowym są gumowe odpływy, może po którymś leci. Zanim ściągniesz deskę, przy czym jest dużo pracy zbadaj temat dokładnie. Zobacz, czy to nie jest gdzieś w okolicy zbiorniczka wyrównawczego płynu.
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Wrzesień 13, 2015, 13:39:20 pm
„Nie taka baba straszna, jak się umaluje!”  i nie taki wielki problem z wyjęciem nagrzewnicy jak by się mogło wydawać.
A  mianowicie – NIE TRZEBA DEMONTOWAĆ DESKI ROZDZIELCZEJ ŻEBY TO ZROBIĆ!
Operacja jest banalnie prosta (nawet nie będę wstawiał zdjęć) i po kolei:
1.   Odkręcamy osłonę deski (tą którą mamy nad kolanami)
2.   Odkręcamy tunelik prowadzący powietrze.
3.   Odkręcamy dwie opaski trzymające rurki nagrzewnicy i cybanty łączące owe rurki z nagrzewnicą. (pocieknie płyn więc miseczka jest nieodzowna)
4.   Nagrzewnica jest przykręcona do obudowy taką blaszką z wkręcikiem (też odkręcamy)
5.   Odpinamy instalację od kolumny kierowniczej i po odkręceniu czterech śrub mocujących kolumnę, opuszczamy ją na podłogę (nie trzeba rozkręcać przegubu i wyjmować kolumny z samochodu)
6.   Teraz wysuwamy wymiennik ciepła (jak szufladę) i po robocie.
Cala operacja zajęłam około godziny i to tylko dla tego że robiłem to pierwszy raz, myślę że jak ktoś ma troszkę wprawy w tego typu pracach to powinien uporać się z tą czynnością max w 30 minut.
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Wrzesień 13, 2015, 22:27:41 pm
A to cos nowego, jeszcze nigdy nie slyszalem, zeby ktokolwiek zrobil to bez wyciagania deski i pol auta. Gratuluje!  :-R
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Wrzesień 14, 2015, 07:06:19 am
Dziękuję, ale to może być powodowane tym, że mi zależało na wyjęciu samego wymiennika (tej chłodniczki) a nie całej obudowy która jest przepastnie wielka.
Druga sprawa to że częściową podpowiedź uzyskałem na sąsiednim forum, otóż założyłem bliźniaczy temat i moderator wstawił fotkę wnętrza Jaguara ze zdjętą deską i zaznaczoną nagrzewnicą. Szybki rzut oka uświadomił mi że to może się udać.
Tak jak napisałem wcześniej "Operacja jest banalnie prosta"
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Tango w Grudzień 07, 2016, 11:09:17 am
Ja natomiast skorzystam z tej podpowiedzi. Zobaczymy czy mi tak samo sprawnie pójdzie... :-thank

jeszcze pytanie:
opis dotyczy którego modelu? 300 czy 308?
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Donkihot w Grudzień 07, 2016, 17:53:07 pm
Tango, ja ma 300, ale myślę że chyba oprócz kształtu deski nie wiele się zmieniło. Warto spróbować ;)
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: p123 w Grudzień 09, 2016, 16:27:45 pm
Czekam z wypiekami na twarzy na relację kolegi Tango - tak jak napisałem w sąsiednim wątku ( swoją drogą można mój skasować :) albo połączyć ) w 308 zdjęcie zaślepki osłaniającej kolumnę daje bardzo niewiele. Tak mi się wydaje ale nie chcę kolegi zniechęcać. To tak jak tej opowiastce : wszyscy wiedzieli, że się nie da, aż znalazł się jeden który tego nie wiedział i zrobił :)
Piotr
Tytuł: Odp: Nagrzewnica, jak się do niej dostać?
Wiadomość wysłana przez: Tango w Grudzień 09, 2016, 16:46:23 pm
Po weekendzie mam w planach zanurkować pod kierownicę. Czekam tylko na przesyłkę z nowa nagrzewnica,
i oby kolega nie miał racji, że się nie da, bo całej deski nie chciałbym zwalać...