FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Arko w Sierpień 14, 2015, 23:29:34 pm
-
Witam, czy ktoś wie gdzie znajduje się moduł odpowiedzialny za podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, dmuchawy etc. w Jaguar X-Type 2.2 D? Podejrzewam, że jest uszkodzony w moim samochodzie.
Mam ciągły pobór prądu około 14-15 amper. Po wyjęciu bezpieczników F14 i F15 (chyba grzanie tylnej szyby i lusterek) w kabinie samochodu, pobór prądu natychmiastowo spada do około 0.8 amper. Po zdjęciu klem z akumulatora, podłączeniu i włączeniu zapłonu, automatycznie odpala się obieg wewnętrzny, dmuchawa pracuje zawsze na minimalnych obrotach i nie da się jej wyłączyć, pokazuje się błąd DSC na zegarach. Czy ktoś wie co może być problemem? Front Control Module to dobry trop? Brat ma taki sam model X-Type, dlatego planuję podmienić z jego modułem, tylko nie potrafię go znaleźć. Dodatkowo, alternator ładuje tylko 13.5V.
Pozdrawiam
-
Udało się nam znaleźć moduł komfortu (dla potomnych: jest w nogach pasażera, po prawej stronie, tuż nad sterownikiem silnika). Podmieniliśmy z moim modułem (ma identyczne numery) i niestety problem nadal jest nierozwiązany. Nadal u brata pokazuje 14-15 amper poboru prądu. Jak odłączamy bezpieczniki F14 i F15, to pobór spada do 0.15-0.17. To i tak nadal za dużo, bo u mnie jest książkowe 0.03.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie teraz szukać usterki?
Ktoś może potwierdzić za co są odpowiedzialne bezpieczniki (te w środku auta) F14 i F15 w X-Type 2.2D 2006r.?
-
Są od grzania tylnej szybki i lusterek.
-
a włącznik ogrzewania tylnej szyby sprawdziliscie? :-bry
-
Są od grzania tylnej szybki i lusterek.
To krąg podejrzanych się zawęża :) Wie ktoś jaki moduł steruje grzaniem tylnej szyby i lusterek?
a włącznik ogrzewania tylnej szyby sprawdziliscie? :-bry
A jak go sprawdzić? Ale nie wydaje mi się, żeby to był włącznik :) Z tego co wiem, to grzanie tylnej szyby automatycznie powinno się wyłączyć po 6 minutach, a lusterek po 3. W aucie brata pobór jest cały czas. Nawet na wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie żre prąd jak szalony (cały czas 14-15 amper). Jedna noc i po akumulatorze, więc musimy odpinać klemy...
-
Moze być zwara na włączniku i będzie żarło
-
Nawet na wyłączonym zapłonie?
-
Wydaje mi się, że grzanie tylnej szyby i lusterek "obsługuje" jeden przekaźnik. Mogły skleić się styki. Wtedy nawet przy wyłączonym zapłonie będzie grzało.
-
Podłączyłem sprzęt diagnostyczny i wyszły takie błędy:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/48c45665de75.png) (http://naforum.zapodaj.net/48c45665de75.png.html)
Ktoś wie od czego mogą być te błędy?
-
Pierwszy jest zawsze jak diagnozujesz nie oryginalnym testerem.
Drugi to albo masz problem z pompa ABS lub zapowietrzony układ
-
P1000 w EEC-V (i/lub Delphi CRDi w wykonaniu Fordowskim) to "błąd" niedokończonej procedury po wykasowaniu błędów. Nawet IDS jak nie zrobisz pełnej procedury zostawi Ci P1000.
C1310 - zapala Ci się "DSC SYSTEM FAULT" czy nie?
Z reguły jest to uszkodzenie w bloku elektrozaworów w pompie ESP (częste w przypadku pomp 4X43-xxxxx-EB i -EC). Kwestia, czy jest to uszkodzenie elektroniki czy serwomotoru. Żeby było śmieszniej DELPHI DS150E (taaaa... już uwierzę, że to oryginał ;D SN: 100251) wykrywa ten błąd, ale już JWDS (oryginalny tester Jaguara dla aut do 2005r.) nie pokazuje błędu, mimo, iż nie został on wykasowany.
-
C1310 - zapala Ci się "DSC SYSTEM FAULT" czy nie?
Nie pojawia się.
-
Winny okazał się czarny kabelek, który idzie od bezpieczników wewnątrz auta do modułu sterującego klimatyzacją. Powodował zwarcie.
-
a jak na to wpadłeś?
-
a jak na to wpadłeś?
Oddałem auto do serwisu Jag-Car. Kosztowało mnie to 350zł, więc sporo. Ale najważniejsze, że działa :)
-
Dodam, że stargowane z 400zł :-W