FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: maciek3001 w Sierpień 14, 2015, 19:02:53 pm
-
Witam. Mam następujący problem z moim X-Typem (2.5 benzyna, 4x4 automat, 2003 r.):
chwilę po ruszeniu podczas jazdy niewielką prędkością czuć takie zdecydowane szarpnięcie samochodem. Po nabraniu szybkości jedzie normalnie. Z tego co zaobserwowałem problem ten nie występuje od razu po rozpoczęciu jazdy np. po dłuższym postoju na parkingu tylko po około 5 minutach kiedy auto trochę się rozgrzeje. Czy to coś ze skrzynią biegów?
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem?
-
Gdyby ktoś miał taki sam problem: wymiana oleju nie pomogła. Okazało się, że jeden z elektrozaworów w sterowniku był uszkodzony. Wymiana przyniosła efekt.
-
Gdyby ktoś miał taki sam problem: wymiana oleju nie pomogła. Okazało się, że jeden z elektrozaworów w sterowniku był uszkodzony. Wymiana przyniosła efekt.
Elektrozawory to są raczej w skrzyni, a nie w sterowniku.
-
Gdyby ktoś miał taki sam problem: wymiana oleju nie pomogła. Okazało się, że jeden z elektrozaworów w sterowniku był uszkodzony. Wymiana przyniosła efekt.
Elektrozawory to są raczej w skrzyni, a nie w sterowniku.
Napisałem w dobrej wierze, żeby może komuś oszczędzić zbędnego diagnozowania i szukania przyczyny a Ty się czepiasz. A tak w ogóle:
Sterownik w skrzyni JF506E (JATCO) odpowiada za poprawne i płynne przełożenia biegów w odpowiednim czasie. Składa się on m.in. z:
- korpusu sterownika i zaworu
- 2 akumulatorów ciśnienia
- elektrozaworów
Dodatkowo kontroluje ciśnienie oleju w skrzyni poprzez pompę ciśnienia i aplikuje odpowiednią ilość oleju w czasie każdego przełożenia biegów. Elektrozawory aktywowane są poprzez sygnał ze sterownika.
-
- praca skrzyni automatycznej uzależniona jest od elektroniki,mechaniki oraz stanu i ilości właściwego oleju - to tak w dużym skrócie, u mnie nawet jak się okazało znaczenie miał akumulator ale to w umieszczonym przeze mnie wątku po tym tytułem.