FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: xtype005 w Sierpień 04, 2015, 23:45:20 pm
-
Witam witam, tak jak w temacie. Na "zimnym" odpala ładnie a na ciepłym kręci, kręci.... kręci.... i w końcu zapala. Skąd się to wzięło? Zgaduje, że jakiś czujnik, tylko jaki i za ile? :-cry
Prosżę o pomoc :-K
a, x-type z 2005 roku 2.0 diesel
-
99% to czujnik położenia wału , (crankshaft position sensor )
-
No a nie pokazałby się na diagnostyce komputerowej? Bo się nic nie pokazało.... Zero błędów, działa jak marzenie, teoretycznie :-zly
I to ma być czujnik położenia WAŁU tak? Żebym złego nie wymieniał ;)
-
Ale po co tak zgadywać i wymieniać w ciemno? Zresztą jeśli już to czujnik WAŁKA ROZRZĄDU, a nie WAŁU. Jakby padł ten drugi to auto i na zimnym by nie paliło bo akurat ten czujnik na temperaturę nie jest zbytnio podatny.
Także najpierw diagnostyka i dopiero wymiana.
-
no była już diagonostyka przez mechanika i przez komputer i nic nie wiedzą... czyli wałka?
-
Osobiście zmieniłbym czujnik wałka rozrządu.
-
A co myślicie o diagnozie pod tytułem: czujnik temperatury cieczy?
-
A co myślicie o diagnozie pod tytułem: czujnik temperatury cieczy?
Każdy dobrze Ci radzi bo każdy przerabiał temat a Ty się upierasz i szukasz. Sam przerabiałem to że czujnik położenia wałka rozrządu NIE POKAZUJE BŁĘDU wymień go jeśli masz zamontowany koloru szarego, jeśli bedzie czarny to znaczy, że już ktoś go wymienał i można sprawdzać dalej inne opcje.
-
No spokojnie! :-super czujnik już jest zamówiony i jutro będzie. Tak się tylko zastanawiam na przyszłość. :-V
-
Ale po co tak zgadywać i wymieniać w ciemno? Zresztą jeśli już to czujnik WAŁKA ROZRZĄDU, a nie WAŁU. Jakby padł ten drugi to auto i na zimnym by nie paliło bo akurat ten czujnik na temperaturę nie jest zbytnio podatny.
Także najpierw diagnostyka i dopiero wymiana.
:-super
dlatego napialem tez po angielsku bo nie bylem pewny polskiej nazwy :) wał... wałek.. wałeczek :)
-
Czujnik wymieniony no i mam pytanie: czy efekt powinien byc widoczny od razu czy potrzeba czasu? Bo z odpaleniem na ciepłym pod warsztatem był problem... Czujnik poprzedni rzeczywiście był szary.
-
Błąd wykasowany? Aczkolwiek i bez tego powinien się momentalnie zaadaptować i działać poprawnie.
-
Jak już mówiłem, nie pokazywał żadnego błędu.
-
Niestety wymiana czujnika położenia wałka nie pomogła :'( Jakieś inne propozycje? ??????
-
A zapytam...czym diagnozowane było?
Bo obecnie może to być:
- problem z zasileniem paliwa do listwy wtryskowej
- czujnik temperatury
- któryś z czujników ciśnienia paliwa (listwa, pompa itp)
-
Najpierw oglądał go zaufany mechanik, ale powiedział, że trzeba podpiąć do kompa, a on nie ma możliwości podpięcia się pod Jaguara. Pojechałem do Feu Vert (w Łodzi, na Jana Pawła) powiedziałem, że jest taki problem, podpięli pod jakiś swój komputer i zrobili diagnostykę silnika, dwa razy bo nie wykazała żadnych błędów, zero.
Przypomnę:
- Na zimnym odpala
- Na całkiem ciepłym też, tak do 5 min od wyłączenia silnika
- jak postoi dłużej i nie zdąży się całkiem wystudzić, to kręci kilka sekund i dopiero zaskakuje.
-
Niech Ci ktoś sprawdzi czy nie są zgubione kody wtrysków.
-
Tak właściwie to teraz pomyślałem, że zaczął byc problem kiedy zaczynało sie robić ciepło. Wydaje mi sie tez ze teraz jak sa takie upały to jest jeszcze gorzej. Kręci ze dwa, trzy razy dłużej zanim zapali. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie... :- pojecia
-
Witam, czy problem został rozwiązany? bo mam takie same objawy