FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: misiek1006 w Sierpień 02, 2015, 00:56:19 am

Tytuł: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 02, 2015, 00:56:19 am
Witam  :-help
Posiadam jaguara 3.0 V6 2006 rok.Od kilku dni cos jest nie tak z kotem.Chodzi dziwnie jakby na 4 cylindry i duzo pali.Wczoraj wymienilem swiece,ale dalej jest tak samo.Bylem z nim na komputerze i wywala kody P0174 ,P0420,P0075.Te dwa pierwsze znalazlem co oznaczaja na tej liscie kodow zamieszczonej przez miky

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html)    ale nie ma tam tego P0075. Co on moze oznaczac ? I od czego zaczac z tymi dwoma pozostalymi ?
Z gory dziekuje za pomoc
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 02, 2015, 11:26:54 am
P0174 - uboga dawka na banku nr 2....a co najlepsze błąd P0420 mówi o uszkodzonej/niepoprawnie działającej sondzie lambda na banku nr 1. Natomiast P0075 - cewka zaworu powietrza dolotowego na banku nr 1. Teoretycznie błąd nie pasujący do Jaga ale być może chodzi o klapę sterującą przepływem powietrza w kolektorze - tzw IMT.

Aczkolwiek do IMT jest inny błąd bo P0075 nie występuje w ogóle w "języku" Jaguara
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Choina w Sierpień 02, 2015, 14:14:08 pm
Obstawiam że ktoś źle zapisał kod błędu. Powinno być P0175 i ten kod bardziej pasuje do P0420.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 02, 2015, 18:41:52 pm
Albo i tak. Wtedy miałoby to ręce i nogi
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 02, 2015, 19:13:48 pm
Dziekuje za szybka reakcje  :-thank
To jest kod P0075 intake valve control solenoid circuit (bank 1)
Zrobilem sobie zdjecie i mam je w telefonie

I jest jeszcze jedno co wczoraj zauwarzylem.Jechalem w nocy ,otwarlem sobie okana i smierdzialo benzyna ....?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Sierpień 03, 2015, 18:13:03 pm
ten 0075 to tak coś od zmiennych faz na ssącym a komputerki diagnostyczne to se interpretują jak chcą
tłumaczenie to układ kontroli zaworów ssących
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 03, 2015, 18:51:30 pm
Tylko tak jak pisałem. Jaguar nie przewiduje takiego błędu
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Sierpień 03, 2015, 19:33:13 pm
ja doskonale rozumiem że takiego błędu nie ma, a to dla tego ze diagnoskopy różnie tłumaczą błędy jaguara bo te herbatniki angielskie czyli inżynierowie ćpali jakieś dziwne specyfiki i stworzyli coś innego niż wszyscy na świecie po to żebyśmy mieli teraz jazdy z kotami. Dla tego zmienię kompa w robocie na gutmana bo ciężko się gada z jagiem
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 03, 2015, 21:08:25 pm
A zkad ten smrod benzyny ,no i 20 L na 100km ?

Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 03, 2015, 21:33:22 pm
A no od sondy. Na początek analiza spalin + działanie sond lambda do zrobienia
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 04, 2015, 05:11:48 am
Dzieki Driv3rrrr ,jutro podjade gdzies na komputer sprawdzic te sondy, bo analiza spalin jest tu (chicago) chyba nieznana(pewnie salon jaguara takie cos robi ,ale to niewarte gry o to auto)
Mam do Ciebie jedno pytanko.Rozmawialem z niewaskieauto i powiedzial mi ze masz kota szostke.Jak wymienialem swiece i chcialem sciagnac kolektor to  :-wstyd
przeoczylem jedna wtyczke i wyrwalo mi kable. Zostalo tylko w jednej stronie trochu ,wydawalo mi sie ze to brozowy z zielonym ,ale ze bylo juz pozno i ciemno to glowy bym sobie za to nie dal obciac  :-bry .Jakbys mial moze chwilke zeby popatrzec ktory kolor do ktorej dziurki wchodzi ?   :-R
Chodzi o wtyczke z tylu kolektora ta co jest wyzej...ma tylko dwa kable,ta druga nizej ma wiecej...moze przez to sie to P0075 pojawilo ?
Moze polaczylem to odwrotnie niz byc powinno....
Z gory dzieki

Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 04, 2015, 11:35:44 am
Ok zerkne :)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 05, 2015, 00:25:12 am
OK,dzieki...czekam  :-thank
Co do wjazdu na komputer nie mialem dzisiaj czasu na to ,chyba dopiero w piatek jak sie uda
Tak ze napisze co i jak wyskoczylo....na razie zlopie benzyne jak swinia  :)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 06, 2015, 20:50:06 pm
Misiek chodzi Ci o przewody od zmiennej geo kolektora czy które? Bo szukałem i zielonego z brązem nie widać tak bezpośrednio
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 06, 2015, 21:35:38 pm
Nie wiem jak to fachowo sie nazywa ale z tylu kolektora sa dwie takie okragle czarne tuleje co do niego wchodza ,reguluja cos powietrzem.I od jednej z nich urwalem te kable.
http://www.ebay.com/itm/05-JAGUAR-S-TYPE-ENGINE-3-0L-VIN-T-8TH-DIGIT-/310934616527?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AS-Type&hash=item486525b9cf&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/05-JAGUAR-S-TYPE-ENGINE-3-0L-VIN-T-8TH-DIGIT-/310934616527?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AS-Type&hash=item486525b9cf&vxp=mtr)

na tym zdjeciu silnika to jest tam na koncu kolektora ,przy tej pierwszej rurze od lewej  :-wstyd
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 06, 2015, 21:42:25 pm
Nie trzeba nic rozkrecac bo dostep do wtyczki jest w miare normalny (ale nie jak jest nagrzany  ;) )

Znalazlem to ustrojstwo ,to o tym pisalem i do tego podpieta jest ta wtyczka

https://www.google.com/search?q=jaguar+kolektor&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCwQsARqFQoTCOi02qOYlccCFcx3PgodhBcLBA#tbm=isch&q=jaguar+s+type+manifold+&imgrc=reqOcP9ZH9XCFM%3A (https://www.google.com/search?q=jaguar+kolektor&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCwQsARqFQoTCOi02qOYlccCFcx3PgodhBcLBA#tbm=isch&q=jaguar+s+type+manifold+&imgrc=reqOcP9ZH9XCFM%3A)

Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 07, 2015, 00:26:31 am
Jakbys napisal rurki byloby łatwiej ogarnac :D. Przewodów tam jest multum :)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 07, 2015, 01:10:46 am
 :-wstyd
Tam sa dwie rurki  :) jedna wyzej druga nizej, ja urwalem kable od wtyczki od tej wyzej.Probowalem wstawi zdjecie ale sie nie da  :-[
Mozna Ci to przeslac inaczej ?
Jak sie popatrzy od gory silnika to jest tam mala szpara i widac to wtyczke...
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 07, 2015, 11:40:42 am
Wrzuc foto na www.zapodaj.net i kopsnij link
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 07, 2015, 18:52:59 pm
Wstawilem,to te dwa kabelki w tle

http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html (http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Sierpień 09, 2015, 11:04:20 am
Wstawilem,to te dwa kabelki w tle

http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html (http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html)

Słabo widać kolory. Pisałeś, że urwałeś górny konektor. Jeżeli kolory to 1.pomarańczowy/żółty i 2.brązowy/zielony, to ten pierwszy powinien wchodzić we wtyczce do pin nr 2, a ten drugi do pin nr 1. Obejrzyj dokładnie wtyczkę, to jest chyba wtyk "męski" (nie mam niestety 3.0, żeby u siebie sprawdzić, polegam na schemacie elektrycznym), tj. są w nim wystające piny. Zwykle wewnątrz wtyczek przy tych pinach są drobne cyferki, które określają numer każdego pinu.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 09, 2015, 20:52:39 pm
Dzieki za podpowiedz,konkretnie i na tmat  :-clap
We wtorek mam wolne i biore sie za kota.
Mam zmiar wymienic wszystkie cewki,skasowac kody i zobaczyc co sie ponownie wyswietli.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 15, 2015, 22:59:42 pm
Witam
Swiece wymienione,nowe wszystkie cewki ,sonda lambda wymieniona,kody wykasowane ale po 20 kilometrach wrocil P0174.(nadal dziwnie chodzi)
Podobno trzeba zrobic okolo 200 km zeby sie wszystko w komputerze poustawialo i dzialalo normalnie...
Czy to prawda ?   :-wstyd  Moze glupie pytanie ,ale nie znam sie na tym.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 15, 2015, 23:47:54 pm
A uszczelki kolektora kolega zmienił? Co do tych 200km to nieprawda. Zreszta za to odpowiada kod P1000 i P1111. Jesli wszystko ok to pojawia sie ten drugi
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 16, 2015, 01:17:45 am
tak ,uszczelki tez ale tylko te gorne 6
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 16, 2015, 11:02:12 am
No akurat górne się tak nie wyrabiają jak te dolne (mniejsza temperatura je atakuje).

Wstępnie do sprawdzenia jest:
- korekty długo i krótkoterminowe na banku nr 2
- porównanie spalin z banku nr 2 i nr 1
- praca sond lambda (tych przed katem)
No i czy dobrze pracuje IMT które miesza powietrze na bank 2....

To wszystko da jakiś obraz jak to wygląda liczbowo, a może przy okazji uda się znalezć co jest dokładnie
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 16, 2015, 20:26:52 pm
Kolego drivvv3rrr a czy tym programem spradze to ? Ma tam jakies funkcje z tym co napisales.

https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion-obd2-vehicle-scan/id650684932?mt=8

Mialem odlaczony akumlator i wyswietla sie ze jeszcze nie wszystkie funkcje sa sprawdzone,tak ze musze pozniej troche pojzdzic.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 16, 2015, 20:47:08 pm
No tym to chyba tylko korekty paliwowe o ile ma taką funkcję
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 17, 2015, 05:43:43 am
na pewno zle zrobilem ze wyzerowalem kody....teraz znowu musze pojezdzic zeby cos zobaczyc. :-wstyd
kolego Driv3rrrr z pelnym szacunkiem ,nie znam sie  :-wstyd tak ze tylko pisze to co widze....
a widze ze cos ten programik pokazuje......po wyzerowaniu
short term fuel %tirm -bank 1  0%
long term fuel % trim -bank 1  7.03 %
short term fuel % trim bank 2  14.06 %
long tem fuel % trim -bank 2  20.31 %
fuel rail pressure (gauge)  56.56 psi
intake manifold absolute pressure  12.4 inHg
engine RPM  738.75

wyswietla sie tez w funkcjach ze auto nie jest gotowe do testu spalin.....i duzo zeczy pokazuje ze sa ale jeszcze nie sprawdzone
dla mnie to czarna magia ............
ja dopiero w piatek bede mial czas podjechac do mechanika.....ale skoro na tym dziadowskim sprzecie sie takie cos wyswietla to moze do piatku znajdzie przyczyne ?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 17, 2015, 14:37:00 pm
Gdzieś łapie lewe powietrze na banku nr 2. Bo mocny rozjazd w korektach
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 17, 2015, 16:59:55 pm
To sa dane po skasowaniu kodow i przejechaniu moze z 10 km.Tak ze moze po dluzszej jezdzie cos sie pozmienia.
Ale jesli jest jak piszesz ,to moge to sam znalesc czy bez specjalisty sie nie obejdzie ?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 17, 2015, 17:13:25 pm
Narazie przejedz jeszcze z 40-50km i znowu wrzuć dane STFT i LTFT. Jak znowu będzie rozjazd to moim zdaniem (czysto teoretycznie) uszczelki dolne kolektora zaciągają lewe powietrze. A powiedz mi jeszcze czy pokazuje Ci pracę sondy lambda? Nie powinno pokazywać ponad 0,9V i czasami takie kompy pokazują ujemne wartości - tego też nie powinno być.

Np. przytrzymaj go na 3 tys obr na postoju to z sondy np. pokaże się 0,5V lub 500mV (zależy jak tam ustawione w programie). Następnie puść gaz to se tam spadnie np. na 300mV. I depnij mu raz szybko na ponad 3 tys obr, puść gaz. Komp z lekkim opóznieniem ale powinien pokazać wartość ponad 700mV.

Oczywiście napisałem te wartości tak mocno ogólnie. One będą ciągle skakały bo sonda non stop czyta wartości tlenu. Ale zazwyczaj na jałowych nie przekracza 500-600mv, tylko dopiero jak depnie to jest skok na ponad 700 zazwyczaj.

Aha - tylko najpierw nagrzej silnik na chociaż 50-60 stopni
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 17, 2015, 20:12:57 pm
Ok ,jutro troche pojezdze i dam znac co wyskoczylo.Na razie wrocil kod P0174
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 00:46:31 am
 :-thank Przejechalem od skasowania 70 km i wywalilo znowu P0174,P0420 i P0171

Czytajac co komputer wyswietla to jest to tak po kolei

Fuel system 1 status 2
Fuel system 2 status 2
Calculated load value 27.45 %
Engine coolant temperature 217.4 F
Short term fuel % tirm -bank 1   -0.78%
Long term fuel % tirm -bank 1    20.31%
Short term fuel % tirm -bank 2   14.06%
Long term fuel % tirm -bank 2    20.31%
fuel rail pressure(gauge)  55.69 psi
Intake manifold absolute pressure  12.11 inHg
Engine rpm  741 RPM
Ignition advance for #1 cylinder  3.5deg
Intake air temperature  111.2F
Mass air flow rate  0.57 lb/min
Absolute throttle position  18.82 %
Commanded secondary air status     Atmosphere/off
O2 voltage (Bank 1 ,sensor2)  0.64V
Short term fuel tirm (Bank 1 ,sensor 2) 0%
O2 voltage (Bank 2,sensor 2) 0.92V
Short term fuel trim (Bank 2,snsor 2)  0%
fuel level input 22.75%
Barometric pressure 29.23 inHg
O2 sensor lambda wide range (current probe)  (Bank 1, sensor 1)   1
O2 sensor current wide range (Bank 1, sensor 1)  0mA
O2 sensor lambda wide range (current probe)  (bank 2 ,sensor 1)  1.17
O2 sensor current wide range (Bank 2, sensor 1)  0.37 mA
Control module voltage 12.87V
Absolute load value   3.14%
Fuel/Air commanded equivalence ratio  1
Relative throttle position  2.35%
Ambient air temperature  71.6F
Absolute throttle position B   52.94%
Accelerator pedal position D  14.12%
Accelerator pedal position E  14.51%
Commanded throttle actuator control  9.02%
Input voltage read by the scan tool  12.4V

P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0174,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga"
P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

P0174 bank 2 sensor 1  ....wymienilem ta sonde a i tak kod powrocil.
Powoli zalamka z tym wszyskim.. :-cry
Mozliwe ze ta sonda jest zepsuta ? Bo przy moim pechu wszystko jest mozliwe ...jak to ze kupilem nowy elektrozawor i okazal sie zepsuty (firmy Bosch)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2015, 20:45:43 pm
A tą sondę to jakiej firmy włożyłeś?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 21:10:28 pm
Denso
Mieli tylko denso lub boscha
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2015, 21:28:37 pm
A dobrana była pod numer VIN?? Bo do 2003.12 były inne, a póżniej inne.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 21:35:18 pm
Byla na oko taka sma jak ta stara..i miala tak jak stara zielony kabel do podlaczenia.No i gostek w sklepie sprawdzl na komputerze
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 22:47:03 pm
Sprawdzalem teraz na internecie i wychodzi na to ze do starszego modelu jest inna wtyczka ,czyli sonda jest ta odpowiednia
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2015, 22:51:28 pm
No własnie o to mi chodziło czy nie masz przypadkiem tej starszej :).

Co mi sie nie podoba to ten duży rozjazd z korektami między bankami. Natomiast tych LTFT nie biorę pod uwagę bo coś jest porypane. Jeszcze na bank 2 spoko wygląda to tak, że może być tak na bank 1 jest coś porypane.

Słuchaj czy auto ma moc odpowiednią? Nie czujesz zamulenia w pewnym zakresie obrotów?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 23:01:00 pm
Wydaje mi sie ze po wymianie swiec i cewek jakby lzej mu bylo,zamulenia raczj nie czuje..ale  przy ponad 90km zaczyna sie dziwnie trzepac z przodu..jakby tak lekko wibrowal silnik
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2015, 23:12:21 pm
A jak przygazujesz na postoju to nie ma syczenia/świszczenia?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 20, 2015, 23:16:53 pm
Nie.W sklepie mi powiedzieli ze to moze byc MAF (Mass Air Flow) sensor,skoro sie wyswietla to P0171 i P0174.
Wiesz moze co to za sensor ?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2015, 23:53:39 pm
MAF to po naszemu przepływomierz. Wiesz co ja jutro podepnę kompa pod swojego zobaczę ile u mnie pokazuje gramów na postoju i przy 2-3 tys obr również na postoju (przy jezdzie nie mam z kim obadać). Bo szukam szukam i za cholerę znalezc nie mogę.

Natomiast wg. Jaga oba błędy powinny skutkować wywaleniem "restricted performance" co się wiążę z ucięciem mocy - u Ciebie widać nic się takiego nie dzieje. Co więcej Jag twierdzi, że błąd ten może powodować zle pracujący MAF. Ale co znowu mnie zastanawia to jest to, że jeśli byłoby co kolwiek nie tak z MAF to komp by to wyrzucił przy diagnostyce.

Oprócz tego zazwyczaj w notatkach podawane jest zródło błędu od najbardziej możliwego do najmniej. Sondy są na początku, a MAF na szarym końcu. No ale obadam jak sondy pracują i jak MAF pokazuje :)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 21, 2015, 00:05:08 am
OK  :-thank
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 21, 2015, 17:35:21 pm
Przyznaje się bez bicia nie sprawdziłem dziś. Przez pół dnia działałem z brejdaka Merolem, a teraz Jaśka zabrała siostra. Ale jutro obadam, chyba ze dzis wróci o normalnej porze
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 21, 2015, 18:32:39 pm
Nie ma problemu ,ja dzisiaj wyczyscze ten przeplywomierz moze cos to pomoze
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 23, 2015, 05:07:56 am
Wyczyscilem to dzisiaj,skasowalem kody i zobaczymy co dalej.Chociaz dalej tak nierowno chodzi.Ktos mi zasugerowal ze przy tych kodach katalizator moze byc zapchany.Jest to mozliwe ? I jesli tak to  jak to sprawdzic ? No i ten przeplywomierz jest niby  wyczyszczony specjalnym spreyem do tego ,ale czy na pewno jest dobry ? :-wstyd  Jak go sprawdzic ?
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 24, 2015, 05:41:16 am
Po przejechaniu 10 km P0174 wskoczylo znowu.Po nastepnych 20 km drugi kod  P0174 pending ,po kolejnych 30km P0420
Wjechalem na autostrade i jak wcisne pelny gaz to czuc ze nie ma takiej mocy jak dawniej,a przy ponad 90km  czuc wibracje silnika...autem trzesie z przodu ale nie sama kierownica (czyli nie opony)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: MATriX335 w Sierpień 24, 2015, 12:13:57 pm
Miałem podobne objawy i błędy oprócz tego P0420. Wymieniałem profilaktycznie cewki i świece i podczas zdejmowania kolektora zauważyłem że przewód podciśnieniowy jest ułamany. Dziura była tak duża że nie było słychać żadnego gwizdania. Po wymianie tych świec i cewek oraz tego przewodu problemy ustały, nie mam żadnych błędów a korekty długoterminowe trzymają się w okolicy 0.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 24, 2015, 14:57:42 pm
Ja dzisiaj obadałem wartości:

LTFT na obu bankach w granicach 0
STFT jw. w okolicach -2 do +2 na postoju
Przepływka - 5,8 do 6,5 g/s, a przy 2 tys obr jakoś w granicach 14 czy 15 było
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Sierpień 24, 2015, 22:39:17 pm
pompa powietrza wtórnego... sprawdźcie to. To cholerstwo zawsze wywala błąd sondy, ekologia pier... wrrr f...k mać!!! psują nam samochody tylko, wrr... k...a  :-zly tk samo EGR..  :-nuts
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 26, 2015, 16:58:39 pm
pompa powietrza wtórnego .... co to jest i gdzie sie znajduje ? silnik 3.0   6 cylindrow

Wczoraj wymienilem znowu ta lambda sonde i dzisiaj po przejechaniu 2 km znowu  kod P0174
Moze ja wymieniam nie ta co trzeba ??  Powiedzieli mi ze bank 2 sensor 1 jest to po stronie pasazera przed katalizatorem......
stojac przodem do auta po lewej stronie.... :-wstyd
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 26, 2015, 20:12:33 pm
Nie chce Cie kolego martwić ale bank 2 jest po stronie kierowcy
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Sierpień 26, 2015, 21:13:06 pm
wszystko dąży do tej nieszczęsnej pompy... to jest ekologiczne badziewie, do dopalania wzbogaconej mieszanki rozruchowej przed katalizatorem (eko złom) , wtłacza powietrze zaraz za zaworem wydechowym w kolektor, jeśli silnik się zaczyna nagrzewać, lambda, (kolejne eko gówno), rozpoznaje to, i informuje o błędzie składu, zbyt uboga czy bogata, lamda głupieje.... tak nas zieloni ratują przed zagładą cholernych niedźwiedzi polarnych... nie wiem gdzie i ile tego jest w 3.0... moga być dwie... tutaj mogą się demontersi wykazać... nie rozkręcałem jeszcze nic z szopy Jaguara.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 26, 2015, 22:25:33 pm
A jak kolego bez sondy lambda byś regulowal/kontrolował dawke?? Samym procentem wychylenia przepustnicy?? ;)
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Sierpień 26, 2015, 22:37:49 pm
słuszna uwaga, iloscią mixolu w benzynie raczej nie... ...
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 26, 2015, 22:43:30 pm
CZyli stojac przed autem bank 2 to jest po prawej stronie ?? Bo mysle ze  nie masz na mysli anglika ....
Jesli tak to mnie ktos w sklepie niezle w h....a zrobil...ta z prawe byla wymieniana w tamtym roku
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 27, 2015, 07:35:56 am
zmienilem sonde na nowa od strony kierowcy....skasowalem kody ...
Jedna rzecz co nie powina chyba byc...po odlaczeniu wtyczki od sady okazalo sie ze w srodku byl olej ?! czyli nowy problem ????
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 27, 2015, 13:10:40 pm
Kolego a sonda bardzo zawalona była?? Co do banku czy angol czy nie angol banki są tak samo.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 27, 2015, 17:13:33 pm
Nie sama sonda ale wtyczka w srodku cala od oleju. No i po wyczyszceniu nowy kod P0157   po trzech km sie wlaczyl.....zalamka
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 27, 2015, 20:17:46 pm
Sprawdź czy wtyczka dobrze siedzi, czy się gdzieś kabel nie załamał. Ten błąd się tyczy małego napięcia na sondzie.
Tytuł: Odp: kod P0075
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 30, 2015, 02:43:02 am
 :-V Jak na razie kody wykasowane i wszystko jest w porzadku  :-thank panowie za podpowiedzi.
No i odpukac w niemalowane.A co do tego specjalisty w sklepie to w poniedzialek pojade z mala awantura.Bank 2 sensor 1 ....jak nie wie to niech lepiej nic nie mowi a nie podpowiada jak mu sie podoba.
Jeszcze raz dzieki wszystkim