FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: misiek1006 w Sierpień 02, 2015, 00:56:19 am
-
Witam :-help
Posiadam jaguara 3.0 V6 2006 rok.Od kilku dni cos jest nie tak z kotem.Chodzi dziwnie jakby na 4 cylindry i duzo pali.Wczoraj wymienilem swiece,ale dalej jest tak samo.Bylem z nim na komputerze i wywala kody P0174 ,P0420,P0075.Te dwa pierwsze znalazlem co oznaczaja na tej liscie kodow zamieszczonej przez miky
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html) ale nie ma tam tego P0075. Co on moze oznaczac ? I od czego zaczac z tymi dwoma pozostalymi ?
Z gory dziekuje za pomoc
-
P0174 - uboga dawka na banku nr 2....a co najlepsze błąd P0420 mówi o uszkodzonej/niepoprawnie działającej sondzie lambda na banku nr 1. Natomiast P0075 - cewka zaworu powietrza dolotowego na banku nr 1. Teoretycznie błąd nie pasujący do Jaga ale być może chodzi o klapę sterującą przepływem powietrza w kolektorze - tzw IMT.
Aczkolwiek do IMT jest inny błąd bo P0075 nie występuje w ogóle w "języku" Jaguara
-
Obstawiam że ktoś źle zapisał kod błędu. Powinno być P0175 i ten kod bardziej pasuje do P0420.
-
Albo i tak. Wtedy miałoby to ręce i nogi
-
Dziekuje za szybka reakcje :-thank
To jest kod P0075 intake valve control solenoid circuit (bank 1)
Zrobilem sobie zdjecie i mam je w telefonie
I jest jeszcze jedno co wczoraj zauwarzylem.Jechalem w nocy ,otwarlem sobie okana i smierdzialo benzyna ....?
-
ten 0075 to tak coś od zmiennych faz na ssącym a komputerki diagnostyczne to se interpretują jak chcą
tłumaczenie to układ kontroli zaworów ssących
-
Tylko tak jak pisałem. Jaguar nie przewiduje takiego błędu
-
ja doskonale rozumiem że takiego błędu nie ma, a to dla tego ze diagnoskopy różnie tłumaczą błędy jaguara bo te herbatniki angielskie czyli inżynierowie ćpali jakieś dziwne specyfiki i stworzyli coś innego niż wszyscy na świecie po to żebyśmy mieli teraz jazdy z kotami. Dla tego zmienię kompa w robocie na gutmana bo ciężko się gada z jagiem
-
A zkad ten smrod benzyny ,no i 20 L na 100km ?
-
A no od sondy. Na początek analiza spalin + działanie sond lambda do zrobienia
-
Dzieki Driv3rrrr ,jutro podjade gdzies na komputer sprawdzic te sondy, bo analiza spalin jest tu (chicago) chyba nieznana(pewnie salon jaguara takie cos robi ,ale to niewarte gry o to auto)
Mam do Ciebie jedno pytanko.Rozmawialem z niewaskieauto i powiedzial mi ze masz kota szostke.Jak wymienialem swiece i chcialem sciagnac kolektor to :-wstyd
przeoczylem jedna wtyczke i wyrwalo mi kable. Zostalo tylko w jednej stronie trochu ,wydawalo mi sie ze to brozowy z zielonym ,ale ze bylo juz pozno i ciemno to glowy bym sobie za to nie dal obciac :-bry .Jakbys mial moze chwilke zeby popatrzec ktory kolor do ktorej dziurki wchodzi ? :-R
Chodzi o wtyczke z tylu kolektora ta co jest wyzej...ma tylko dwa kable,ta druga nizej ma wiecej...moze przez to sie to P0075 pojawilo ?
Moze polaczylem to odwrotnie niz byc powinno....
Z gory dzieki
-
Ok zerkne :)
-
OK,dzieki...czekam :-thank
Co do wjazdu na komputer nie mialem dzisiaj czasu na to ,chyba dopiero w piatek jak sie uda
Tak ze napisze co i jak wyskoczylo....na razie zlopie benzyne jak swinia :)
-
Misiek chodzi Ci o przewody od zmiennej geo kolektora czy które? Bo szukałem i zielonego z brązem nie widać tak bezpośrednio
-
Nie wiem jak to fachowo sie nazywa ale z tylu kolektora sa dwie takie okragle czarne tuleje co do niego wchodza ,reguluja cos powietrzem.I od jednej z nich urwalem te kable.
http://www.ebay.com/itm/05-JAGUAR-S-TYPE-ENGINE-3-0L-VIN-T-8TH-DIGIT-/310934616527?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AS-Type&hash=item486525b9cf&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/05-JAGUAR-S-TYPE-ENGINE-3-0L-VIN-T-8TH-DIGIT-/310934616527?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AS-Type&hash=item486525b9cf&vxp=mtr)
na tym zdjeciu silnika to jest tam na koncu kolektora ,przy tej pierwszej rurze od lewej :-wstyd
-
Nie trzeba nic rozkrecac bo dostep do wtyczki jest w miare normalny (ale nie jak jest nagrzany ;) )
Znalazlem to ustrojstwo ,to o tym pisalem i do tego podpieta jest ta wtyczka
https://www.google.com/search?q=jaguar+kolektor&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCwQsARqFQoTCOi02qOYlccCFcx3PgodhBcLBA#tbm=isch&q=jaguar+s+type+manifold+&imgrc=reqOcP9ZH9XCFM%3A (https://www.google.com/search?q=jaguar+kolektor&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCwQsARqFQoTCOi02qOYlccCFcx3PgodhBcLBA#tbm=isch&q=jaguar+s+type+manifold+&imgrc=reqOcP9ZH9XCFM%3A)
-
Jakbys napisal rurki byloby łatwiej ogarnac :D. Przewodów tam jest multum :)
-
:-wstyd
Tam sa dwie rurki :) jedna wyzej druga nizej, ja urwalem kable od wtyczki od tej wyzej.Probowalem wstawi zdjecie ale sie nie da :-[
Mozna Ci to przeslac inaczej ?
Jak sie popatrzy od gory silnika to jest tam mala szpara i widac to wtyczke...
-
Wrzuc foto na www.zapodaj.net i kopsnij link
-
Wstawilem,to te dwa kabelki w tle
http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html (http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html)
-
Wstawilem,to te dwa kabelki w tle
http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html (http://zapodaj.net/67108f2d21a2e.jpg.html)
Słabo widać kolory. Pisałeś, że urwałeś górny konektor. Jeżeli kolory to 1.pomarańczowy/żółty i 2.brązowy/zielony, to ten pierwszy powinien wchodzić we wtyczce do pin nr 2, a ten drugi do pin nr 1. Obejrzyj dokładnie wtyczkę, to jest chyba wtyk "męski" (nie mam niestety 3.0, żeby u siebie sprawdzić, polegam na schemacie elektrycznym), tj. są w nim wystające piny. Zwykle wewnątrz wtyczek przy tych pinach są drobne cyferki, które określają numer każdego pinu.
-
Dzieki za podpowiedz,konkretnie i na tmat :-clap
We wtorek mam wolne i biore sie za kota.
Mam zmiar wymienic wszystkie cewki,skasowac kody i zobaczyc co sie ponownie wyswietli.
-
Witam
Swiece wymienione,nowe wszystkie cewki ,sonda lambda wymieniona,kody wykasowane ale po 20 kilometrach wrocil P0174.(nadal dziwnie chodzi)
Podobno trzeba zrobic okolo 200 km zeby sie wszystko w komputerze poustawialo i dzialalo normalnie...
Czy to prawda ? :-wstyd Moze glupie pytanie ,ale nie znam sie na tym.
-
A uszczelki kolektora kolega zmienił? Co do tych 200km to nieprawda. Zreszta za to odpowiada kod P1000 i P1111. Jesli wszystko ok to pojawia sie ten drugi
-
tak ,uszczelki tez ale tylko te gorne 6
-
No akurat górne się tak nie wyrabiają jak te dolne (mniejsza temperatura je atakuje).
Wstępnie do sprawdzenia jest:
- korekty długo i krótkoterminowe na banku nr 2
- porównanie spalin z banku nr 2 i nr 1
- praca sond lambda (tych przed katem)
No i czy dobrze pracuje IMT które miesza powietrze na bank 2....
To wszystko da jakiś obraz jak to wygląda liczbowo, a może przy okazji uda się znalezć co jest dokładnie
-
Kolego drivvv3rrr a czy tym programem spradze to ? Ma tam jakies funkcje z tym co napisales.
https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion-obd2-vehicle-scan/id650684932?mt=8
Mialem odlaczony akumlator i wyswietla sie ze jeszcze nie wszystkie funkcje sa sprawdzone,tak ze musze pozniej troche pojzdzic.
-
No tym to chyba tylko korekty paliwowe o ile ma taką funkcję
-
na pewno zle zrobilem ze wyzerowalem kody....teraz znowu musze pojezdzic zeby cos zobaczyc. :-wstyd
kolego Driv3rrrr z pelnym szacunkiem ,nie znam sie :-wstyd tak ze tylko pisze to co widze....
a widze ze cos ten programik pokazuje......po wyzerowaniu
short term fuel %tirm -bank 1 0%
long term fuel % trim -bank 1 7.03 %
short term fuel % trim bank 2 14.06 %
long tem fuel % trim -bank 2 20.31 %
fuel rail pressure (gauge) 56.56 psi
intake manifold absolute pressure 12.4 inHg
engine RPM 738.75
wyswietla sie tez w funkcjach ze auto nie jest gotowe do testu spalin.....i duzo zeczy pokazuje ze sa ale jeszcze nie sprawdzone
dla mnie to czarna magia ............
ja dopiero w piatek bede mial czas podjechac do mechanika.....ale skoro na tym dziadowskim sprzecie sie takie cos wyswietla to moze do piatku znajdzie przyczyne ?
-
Gdzieś łapie lewe powietrze na banku nr 2. Bo mocny rozjazd w korektach
-
To sa dane po skasowaniu kodow i przejechaniu moze z 10 km.Tak ze moze po dluzszej jezdzie cos sie pozmienia.
Ale jesli jest jak piszesz ,to moge to sam znalesc czy bez specjalisty sie nie obejdzie ?
-
Narazie przejedz jeszcze z 40-50km i znowu wrzuć dane STFT i LTFT. Jak znowu będzie rozjazd to moim zdaniem (czysto teoretycznie) uszczelki dolne kolektora zaciągają lewe powietrze. A powiedz mi jeszcze czy pokazuje Ci pracę sondy lambda? Nie powinno pokazywać ponad 0,9V i czasami takie kompy pokazują ujemne wartości - tego też nie powinno być.
Np. przytrzymaj go na 3 tys obr na postoju to z sondy np. pokaże się 0,5V lub 500mV (zależy jak tam ustawione w programie). Następnie puść gaz to se tam spadnie np. na 300mV. I depnij mu raz szybko na ponad 3 tys obr, puść gaz. Komp z lekkim opóznieniem ale powinien pokazać wartość ponad 700mV.
Oczywiście napisałem te wartości tak mocno ogólnie. One będą ciągle skakały bo sonda non stop czyta wartości tlenu. Ale zazwyczaj na jałowych nie przekracza 500-600mv, tylko dopiero jak depnie to jest skok na ponad 700 zazwyczaj.
Aha - tylko najpierw nagrzej silnik na chociaż 50-60 stopni
-
Ok ,jutro troche pojezdze i dam znac co wyskoczylo.Na razie wrocil kod P0174
-
:-thank Przejechalem od skasowania 70 km i wywalilo znowu P0174,P0420 i P0171
Czytajac co komputer wyswietla to jest to tak po kolei
Fuel system 1 status 2
Fuel system 2 status 2
Calculated load value 27.45 %
Engine coolant temperature 217.4 F
Short term fuel % tirm -bank 1 -0.78%
Long term fuel % tirm -bank 1 20.31%
Short term fuel % tirm -bank 2 14.06%
Long term fuel % tirm -bank 2 20.31%
fuel rail pressure(gauge) 55.69 psi
Intake manifold absolute pressure 12.11 inHg
Engine rpm 741 RPM
Ignition advance for #1 cylinder 3.5deg
Intake air temperature 111.2F
Mass air flow rate 0.57 lb/min
Absolute throttle position 18.82 %
Commanded secondary air status Atmosphere/off
O2 voltage (Bank 1 ,sensor2) 0.64V
Short term fuel tirm (Bank 1 ,sensor 2) 0%
O2 voltage (Bank 2,sensor 2) 0.92V
Short term fuel trim (Bank 2,snsor 2) 0%
fuel level input 22.75%
Barometric pressure 29.23 inHg
O2 sensor lambda wide range (current probe) (Bank 1, sensor 1) 1
O2 sensor current wide range (Bank 1, sensor 1) 0mA
O2 sensor lambda wide range (current probe) (bank 2 ,sensor 1) 1.17
O2 sensor current wide range (Bank 2, sensor 1) 0.37 mA
Control module voltage 12.87V
Absolute load value 3.14%
Fuel/Air commanded equivalence ratio 1
Relative throttle position 2.35%
Ambient air temperature 71.6F
Absolute throttle position B 52.94%
Accelerator pedal position D 14.12%
Accelerator pedal position E 14.51%
Commanded throttle actuator control 9.02%
Input voltage read by the scan tool 12.4V
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0174,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga"
P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
P0174 bank 2 sensor 1 ....wymienilem ta sonde a i tak kod powrocil.
Powoli zalamka z tym wszyskim.. :-cry
Mozliwe ze ta sonda jest zepsuta ? Bo przy moim pechu wszystko jest mozliwe ...jak to ze kupilem nowy elektrozawor i okazal sie zepsuty (firmy Bosch)
-
A tą sondę to jakiej firmy włożyłeś?
-
Denso
Mieli tylko denso lub boscha
-
A dobrana była pod numer VIN?? Bo do 2003.12 były inne, a póżniej inne.
-
Byla na oko taka sma jak ta stara..i miala tak jak stara zielony kabel do podlaczenia.No i gostek w sklepie sprawdzl na komputerze
-
Sprawdzalem teraz na internecie i wychodzi na to ze do starszego modelu jest inna wtyczka ,czyli sonda jest ta odpowiednia
-
No własnie o to mi chodziło czy nie masz przypadkiem tej starszej :).
Co mi sie nie podoba to ten duży rozjazd z korektami między bankami. Natomiast tych LTFT nie biorę pod uwagę bo coś jest porypane. Jeszcze na bank 2 spoko wygląda to tak, że może być tak na bank 1 jest coś porypane.
Słuchaj czy auto ma moc odpowiednią? Nie czujesz zamulenia w pewnym zakresie obrotów?
-
Wydaje mi sie ze po wymianie swiec i cewek jakby lzej mu bylo,zamulenia raczj nie czuje..ale przy ponad 90km zaczyna sie dziwnie trzepac z przodu..jakby tak lekko wibrowal silnik
-
A jak przygazujesz na postoju to nie ma syczenia/świszczenia?
-
Nie.W sklepie mi powiedzieli ze to moze byc MAF (Mass Air Flow) sensor,skoro sie wyswietla to P0171 i P0174.
Wiesz moze co to za sensor ?
-
MAF to po naszemu przepływomierz. Wiesz co ja jutro podepnę kompa pod swojego zobaczę ile u mnie pokazuje gramów na postoju i przy 2-3 tys obr również na postoju (przy jezdzie nie mam z kim obadać). Bo szukam szukam i za cholerę znalezc nie mogę.
Natomiast wg. Jaga oba błędy powinny skutkować wywaleniem "restricted performance" co się wiążę z ucięciem mocy - u Ciebie widać nic się takiego nie dzieje. Co więcej Jag twierdzi, że błąd ten może powodować zle pracujący MAF. Ale co znowu mnie zastanawia to jest to, że jeśli byłoby co kolwiek nie tak z MAF to komp by to wyrzucił przy diagnostyce.
Oprócz tego zazwyczaj w notatkach podawane jest zródło błędu od najbardziej możliwego do najmniej. Sondy są na początku, a MAF na szarym końcu. No ale obadam jak sondy pracują i jak MAF pokazuje :)
-
OK :-thank
-
Przyznaje się bez bicia nie sprawdziłem dziś. Przez pół dnia działałem z brejdaka Merolem, a teraz Jaśka zabrała siostra. Ale jutro obadam, chyba ze dzis wróci o normalnej porze
-
Nie ma problemu ,ja dzisiaj wyczyscze ten przeplywomierz moze cos to pomoze
-
Wyczyscilem to dzisiaj,skasowalem kody i zobaczymy co dalej.Chociaz dalej tak nierowno chodzi.Ktos mi zasugerowal ze przy tych kodach katalizator moze byc zapchany.Jest to mozliwe ? I jesli tak to jak to sprawdzic ? No i ten przeplywomierz jest niby wyczyszczony specjalnym spreyem do tego ,ale czy na pewno jest dobry ? :-wstyd Jak go sprawdzic ?
-
Po przejechaniu 10 km P0174 wskoczylo znowu.Po nastepnych 20 km drugi kod P0174 pending ,po kolejnych 30km P0420
Wjechalem na autostrade i jak wcisne pelny gaz to czuc ze nie ma takiej mocy jak dawniej,a przy ponad 90km czuc wibracje silnika...autem trzesie z przodu ale nie sama kierownica (czyli nie opony)
-
Miałem podobne objawy i błędy oprócz tego P0420. Wymieniałem profilaktycznie cewki i świece i podczas zdejmowania kolektora zauważyłem że przewód podciśnieniowy jest ułamany. Dziura była tak duża że nie było słychać żadnego gwizdania. Po wymianie tych świec i cewek oraz tego przewodu problemy ustały, nie mam żadnych błędów a korekty długoterminowe trzymają się w okolicy 0.
-
Ja dzisiaj obadałem wartości:
LTFT na obu bankach w granicach 0
STFT jw. w okolicach -2 do +2 na postoju
Przepływka - 5,8 do 6,5 g/s, a przy 2 tys obr jakoś w granicach 14 czy 15 było
-
pompa powietrza wtórnego... sprawdźcie to. To cholerstwo zawsze wywala błąd sondy, ekologia pier... wrrr f...k mać!!! psują nam samochody tylko, wrr... k...a :-zly tk samo EGR.. :-nuts
-
pompa powietrza wtórnego .... co to jest i gdzie sie znajduje ? silnik 3.0 6 cylindrow
Wczoraj wymienilem znowu ta lambda sonde i dzisiaj po przejechaniu 2 km znowu kod P0174
Moze ja wymieniam nie ta co trzeba ?? Powiedzieli mi ze bank 2 sensor 1 jest to po stronie pasazera przed katalizatorem......
stojac przodem do auta po lewej stronie.... :-wstyd
-
Nie chce Cie kolego martwić ale bank 2 jest po stronie kierowcy
-
wszystko dąży do tej nieszczęsnej pompy... to jest ekologiczne badziewie, do dopalania wzbogaconej mieszanki rozruchowej przed katalizatorem (eko złom) , wtłacza powietrze zaraz za zaworem wydechowym w kolektor, jeśli silnik się zaczyna nagrzewać, lambda, (kolejne eko gówno), rozpoznaje to, i informuje o błędzie składu, zbyt uboga czy bogata, lamda głupieje.... tak nas zieloni ratują przed zagładą cholernych niedźwiedzi polarnych... nie wiem gdzie i ile tego jest w 3.0... moga być dwie... tutaj mogą się demontersi wykazać... nie rozkręcałem jeszcze nic z szopy Jaguara.
-
A jak kolego bez sondy lambda byś regulowal/kontrolował dawke?? Samym procentem wychylenia przepustnicy?? ;)
-
słuszna uwaga, iloscią mixolu w benzynie raczej nie... ...
-
CZyli stojac przed autem bank 2 to jest po prawej stronie ?? Bo mysle ze nie masz na mysli anglika ....
Jesli tak to mnie ktos w sklepie niezle w h....a zrobil...ta z prawe byla wymieniana w tamtym roku
-
zmienilem sonde na nowa od strony kierowcy....skasowalem kody ...
Jedna rzecz co nie powina chyba byc...po odlaczeniu wtyczki od sady okazalo sie ze w srodku byl olej ?! czyli nowy problem ????
-
Kolego a sonda bardzo zawalona była?? Co do banku czy angol czy nie angol banki są tak samo.
-
Nie sama sonda ale wtyczka w srodku cala od oleju. No i po wyczyszceniu nowy kod P0157 po trzech km sie wlaczyl.....zalamka
-
Sprawdź czy wtyczka dobrze siedzi, czy się gdzieś kabel nie załamał. Ten błąd się tyczy małego napięcia na sondzie.
-
:-V Jak na razie kody wykasowane i wszystko jest w porzadku :-thank panowie za podpowiedzi.
No i odpukac w niemalowane.A co do tego specjalisty w sklepie to w poniedzialek pojade z mala awantura.Bank 2 sensor 1 ....jak nie wie to niech lepiej nic nie mowi a nie podpowiada jak mu sie podoba.
Jeszcze raz dzieki wszystkim