FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Basspl w Lipiec 28, 2015, 17:58:22 pm
-
Witam, pilnie poszukuje sprawdzonego Emulatora do silnika 4.0, takiego który bedzie poprawnie emulowal cisnienie paliwa, nie powodując świecącego się "check engine". Bardzo proszę o odpowiedź.
-
Ja ostatnio miałem gazowanie, mój gazownik na początku też chciał instalować emulator ale okazało się że jakiś nowy komputer staga nie potrzebuje już emulatora i co jakiś czas przepuszcza benzynę, niby tylko podczas kickdownu. Niestety, jeszcze nie pomierzyłem jak wygląda to w rzeczywistości :)
-
A ile czasu jeździsz na LPG, świecił Ci sie check do tej pory? Oraz gdzie to robiles i czy moglbys zrobic zdjecie tego komputera sterujacego gazem? Pilnie potrzebuje.
-
Jak się jeździ, to powiem Ci jutro jak wymienię cewki. Chceck świeci głównie na benzynie, ale świecił też przed gazowaniem, przy przyspieszaniu. Zdjęcie niestety też jutro będę mógł zrobić.
Robiłem w Strzegomiu.
-
skąd jesteś?
-
Warszawa, moge dojechac do 100km. Wazne, zeby ktos zrobil mi to profesjonalnie i bez "checka" na zegarach. W Warszawie na Ostrobramskiej podobno się znają i za 4400zł ma mieć ręce i nogi, ale robili tylko 3.0 do ktorego sa dostepne emulatory. W siedlcach powiedzieli mi ok 3200zł, bardzo fajna cena, niestety opinie o nich sa srednie. Mowie o ALSA Siedlce, oraz Energy Gaz w Warszawie. Wiadomo, ze chcialbym jakis sprawdzony zaklad i najlepiej zeby zmiescic sie w tych 4000zł.
-
Odpusc jednych i drugich. Nikodem z forum lpg. On bodajze w legionowie robi. Powinien ogarnac temat. Albo jeszcze klinikaLPG na Czardasza
-
Ja 3 dni temu wstawiłem LPG do XJ X308 silnik 4.0 V 8 - 284 KM, na razie zrobiłem 700 kilometrów, na początku na gazie po odpaleniu pojawiał mi się błąd który kasowałem sprzętem, który otrzymałem od gazownika. W poniedziałek pojechałem na poprawkę i wstawiono mi emulator, auto jeździ bez problemu na gazie i benzynie, ładnie przyspiesza, szczególnie w trybie SPORT. Jeszcze tylko poprawka pływaka w zbiorniku, bo zbiornik ma 67 litrów a wchodzi do niego 43 litry.
Warsztat z Piaseczna, znalazłem go na liście rekomendowanych warsztatów na stronie producenta instalacji
http://adgaz.eu/ (http://adgaz.eu/)
http://www.ac.com.pl/pl/ (http://www.ac.com.pl/pl/)
Jak sobie obliczyłem to instalacja zwróci mi się w około rok, mam na nią 2 lata gwarancji i serwis w całej Polsce. Minus to jeszcze mniejszy bagażnik.
Odpusc jednych i drugich. Nikodem z forum lpg. On bodajze w legionowie robi. Powinien ogarnac temat. Albo jeszcze klinikaLPG na Czardasza
Też czytałem Forum LPG, i Nikodem ma różne opinie, więc sobie dałem spokój, Klinikę LPG odwiedziłem, ale cena była zaporowa, pomimo tego człowiek sprawił dobre wrażenie.
Wszyscy piszą, że montaż jest podstawą, więc szukaj dobrego gazownika a nie taniego.
-
jazabek wacław, wstawiałeś u nich http://adgaz.eu/ STAGA rozumiem, jaki koszt za Twoja instalacje?
Dzwoniłem do tego gazownika, to nie emulator tylko wstawil Ci oporniki w listwe. Stąd nie wyskakuje Ci check engine i nie wyskoczy a przynajmniej nie z tego powodu. Paliwo jednak pozostaje w listwie wtryskowej i osiaga tam az 5-6 barów, choc z tego co mi mowiono gdzie indziej nie ma szans, zeby zle to wplynelo na listwe. Powiedzial mi 4300zł, w siedlach znalazlem goscia, ktory robi za 3500-4000tys, z komputerem gazu, ktory przepuszcza co iles cykli niewielka ilosc benzyny przez co check sie nie zapala podobno, chyba zaryzykuje i podjade tam.
-
jazabek wacław, wstawiałeś u nich http://adgaz.eu/ STAGA rozumiem, jaki koszt za Twoja instalacje?
Tak, zleżało mi na STAG, bo jestem z Białegostoku i często tam bywam, w razie problemu mogę pojechać do warsztatu fabrycznego.
Instalacja kosztowała mnie 4350 zł, dostałem pełny zbiornik gazu. Wybrałem ten warsztat ze względu na nie najgorsze opinie, autoryzację producenta instalacji i odległość od miejsca zamieszkania, mam 2 letnią gwarancję.
Ostre przyspieszanie na ciepłym silniku w trybie SPORT, obroty do 7 tyś. i nic się nie blokuje, przerywa, zero różnicy w stosunku do benzyny.
Chcesz jechać do Siedlec, do warsztatu z nie najlepszą opinią dla 300 zł albo 800 zł oszczędności ? Jak znam życie to raczej będzie 4000 zł.
Jedz tam gdzie dobrze robią a nie tanio, jak będą problemy to będziesz do Siedlec z reklamacjami jeździł ?
-
Padło na Energy gaz przy Ostrobramskiej, cena jaka mi powiedzili to 4400zł za LandiRenzo, jutro jade sie zapisac :-A
-
Padło na Energy gaz przy Ostrobramskiej, cena jaka mi powiedzili to 4400zł za LandiRenzo, jutro jade sie zapisac :-A
Zastanów się nad miejscem montażu, przeczytaj temat z linku i wyciągnij wnioski, zrobisz jak uważasz.
http://lpg-forum.pl/czy-polecicie-energy-gaz-polska-w-warszawie-t10729-15.html (http://lpg-forum.pl/czy-polecicie-energy-gaz-polska-w-warszawie-t10729-15.html)
A swoją drogą, skoro POLSKI Stag jest popularny i sprawdzony, dlaczego chcesz kupować instalację włoską skoro różnica w cenie i jakości jest prawie żadna.
Jestem za tym aby kupować POLSKIE produkty, jeśli są w porównywalnej cenie i jakości.
-
Pytałem skąd jesteś bo w Legnicy nasz kolega z forum wstawił mi odpowiedni emulator i wszystko chodzi jak należy. niestety to dość daleko
-
Grzech, odpowiedni dedytkowany do tego silnika, Mógłbys wstawic zdjecie tego emulatora, albo chociaz jakies numery? To mi wiele ułatwi. :-V
-
Opornik na listwie checka nie wywali, rozjedzie za to mapy benzynowe.
Puszczanie cyklu wtrysku benzyny raz na jakiś czas... po co zakładać gaz jak chcemy zużywać benzynę? Poza tym, i tak rozjedzie to adaptację pompy paliwa. Tyle tylko, że ten cykl wtrysku benzyny spowoduje, że raz na jakiś czas wróci ona do akceptowalnych granic i nie wywali checka.
Mówiłem to wielokrotnie i powiem jeszcze raz. Moim zdaniem, do Jaguarów, tak jak do nowych volvo, tylko i wyłącznie emulator programowalny, który działa emulując wskazania ciśnień W OPARCIU o prawdziwe odczyty. Każde inne rozwiązanie to moim zdaniem drut...
-
Jeszcze są przelewówki, ale to sporo pracy i musi robic to ktos kto zrobi to bezpiecznie. A nie tak, ze bedzie ktos jezdzil a za nim droga z benzyny od domu do pracy :-hehe
-
Ciekawe czy jakikolwiek gazownik ma homologację na przeróbki układu paliwowego :) oraz czy wystawi homologację na przerobiony układ paliwowy. Do tego pytanie jak diagnosta do tego podejdzie. Oraz, najważniejsze, odpukać, wypadek. Jak taki mechanizm się zachowa, czy będzie bezpiecznie, oraz kto za to odpowie przy nie daj Boże jakiejś tragedii... Nigdy bym czegoś takiego nie wsadził klientowi do auta, bo bym spać spokojnie nie mógł...
-
Opornik na listwie checka nie wywali, rozjedzie za to mapy benzynowe.
marcin_lca w moim samochodzie nie pojawiał się check, tylko pojawiał się błąd bodajże P0201, auto wchodziło w tryb serwisowy, wystarczyło skasować błędy i do następnego odpalenia samochodu nic się nie działo, czasem nie chciało mi się błędów kasować i jeździłem z żółtą kontrolką nie przekraczając 3000 tyś. obrotów. Teraz wszystko jest ok
Zastanawiam się czy spalanie na poziomie 14 litrów LPG jest ok, jeśli na PB było około 11,5 l ?
-
Ten emulator od Acon'a działa - programowalny oczywiście
https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/64-emulator-czujnika-cisnienia-paliwa# (https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/64-emulator-czujnika-cisnienia-paliwa#)!prettyPhoto[64]/1/
-
Opornik na listwie checka nie wywali, rozjedzie za to mapy benzynowe.
Puszczanie cyklu wtrysku benzyny raz na jakiś czas... po co zakładać gaz jak chcemy zużywać benzynę? Poza tym, i tak rozjedzie to adaptację pompy paliwa. Tyle tylko, że ten cykl wtrysku benzyny spowoduje, że raz na jakiś czas wróci ona do akceptowalnych granic i nie wywali checka.
Mówiłem to wielokrotnie i powiem jeszcze raz. Moim zdaniem, do Jaguarów, tak jak do nowych volvo, tylko i wyłącznie emulator programowalny, który działa emulując wskazania ciśnień W OPARCIU o prawdziwe odczyty. Każde inne rozwiązanie to moim zdaniem drut...
I tyle w tym temacie
-
Basspl to właśnie Marcin-ica wstawiał mi emulator. Nie wiem jaki jest bo Marcin usunął wszystkie znaki. Robi jak uważa bo to jego praca i tajemnica ale polecam go bo wszystko w samochodzie gra jak nigdy. Pozdrawiam Marcina
-
No niestety nie bede jechal ponad 450km założyć Gaz, mam swojego zaufanego gazownika, ale nie chcial robic przelewówek, jakis komputerów OBD kasujacyhc bledy na bierzaco. Szukalismy Emulatora, ten ACON-a przemawia do mnie najbardziej z tych opcji, wiec zaryzykuje i zobaczymy jak wyjdzie. Kwestia odpowiedniego zaprogramowania :-V
-
Ten emulator od Acon'a działa - programowalny oczywiście
https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/64-emulator-czujnika-cisnienia-paliwa# (https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/64-emulator-czujnika-cisnienia-paliwa#)!prettyPhoto[64]/1/
Działa połowicznie :'( Jest lepszy od przelewów itd ale też rozjeżdża mapy i raz na 2 tygodnie trzeba odpinać aku żeby skasować adaptację
-
Emulator działa poprawnie bez problemu tylko trzeba bo odpowiednio zaprogramować swoją drogą porównaj z tym co ty używasz bo ...
A teraz z innej beczki stare kompy czyli 3.0l do połowy 2002r i 4l chodzą poprawnie nawet na zwykłym emulatorze stało napięciowym,sprawdzone wielokrotnie.
-
filar12, mówisz o tym emulatorze Acon-a?
-
Panowie a emulator Agisa? W 3.0 chodzi super
-
ACON=AGIS pierwszy człon to nazwa firmy drugi to nazwa grupy produktów.
Ale jak pisałem 4.0L musi poprawnie działać nawet na zwykłym starym emulatorze z AC .
Choć Agisowy jest lepszy.
-
Nie chcąc zakładać kolejnego tematu o lpg podczepię się tutaj ;) Muszę zagazować swojego kota chcąc dalej nim jeździć tak często jak do tej pory. W związku z tym mam kilka pytań. Jakie wtryski gazowe pasują pod charakterystykę silnika 4.0 ?? Jak wygląda temat z adapterami pod wtryski żeby nie wiercić kolektora ssącego ?? Wiem że w niektórych autach są problemy z poprawną pracą silnika na takich adapterach a w niektórych chodzi to bez problemu, jak jest w 4.0 ?? Zastanawiam się jeszcze gdzie będzie najlepsze miejsce na parownik ( KME Gold ) przy tym silniku ??
-
Golda zamrozisz. Tutaj TUR będzie git, do tego wtrychy Hana albo Barracuda i przede wszystkim kumaty gazownik. Chyba z Lublina jesteś nie? Jak tak to podskocz do Warsztatowni na Wojciechowską. Mojego Jaga robili i jestem mega zadowolony. No i emulator mają ogarnięty :D
-
Instalację swojego XJ 4.0 zamontowałem 23.07.2015, w tym czasie zrobiłem około 2700 km, w tym czasie korzystam z aplikacji, gdzie zapisuje sobie tankowania. Jak na razie jedyny minus to mniejszy bagażnik, dlatego zastanawiam się nad zestawem naprawczym plus ubezpieczenie opon ( mam w pakiecie z OC ).
Jeśli chodzi o jazdę na LPG to wszystko jak na razie jest ok, zasięg na zbiorniku około 450 km, koszt 100 km od 22 zł ( trasa ) do 33 zł ( miasto / korek ), plus koszt PB95.
Normalnie nie instalował bym LPG, bo do tej pory był to samochód rekreacyjny i przy przebiegach które robiłem nie miało to sensu. Ale teraz, będzie to moje auto służbowe, i jeśli dalej będę robił podobne przebiegi to koszt instalacji zwróci mi się w pół roku, a bonusem jest to że cieszę się autem a nie podziwiam go tylko w garażu.
-
Tak, jestem z Lublina. A co z adapterami pod wtryski ( żeby nie wiercić plastikowego kolektora ) ktoś sprawdzał czy w 4.0 chodzi to normalnie ??
-
Fizycznie jest to pewnie możliwe tylko obawiam się, że wtedy nie założysz osłony plastikowej na silnik. Taka niby pierdoła ale psuje wizualnie cały efekt jeśli instalka jest ładnie pochowana w innych miejscach.
-
Ja moim zdaniem mam założona ładnie estetycznie, moge podesłac zdjęcia jak to wyglada pod maska w V8. Niestety miejsca nie jest za dużo, więc nalezy robic to z głową.
-
Ja moim zdaniem mam założona ładnie estetycznie, moge podesłac zdjęcia jak to wyglada pod maska w V8. Niestety miejsca nie jest za dużo, więc nalezy robic to z głową.
Możesz podesłać fotki, chętnie zobaczę jak co jest poprowadzone i gdzie siedzi parownik
-
Zobacz taki mój stary montaż.
Emulator stało napięciowy,gold daje radę termicznie a kolo ciśnie strasznie
Wa-wa Łódź w 50min.
Jak wiemy gold ma problem z zaworem są teraz inne dające radę jak twin tur ub romano lecz trzeba mieć rozsądek aby nie przesadzić.
-
Basspl. Gdzie w końcu założyłeś gaz. Założyłem w Siedlcach jestem srednio zadowolony. Przyjeżdżali aż z Białegostoku z głównej siedziby LPG TECH poprawiać instalacje. Na zakładali mi jakiś pompek i narazie działą
-
Kolego daj fotki z pod maski jestem ciekawy całej sytuacji.
To jest dość prosty silnik.
montowałem taki na kme g3,kme nevo, agisie obd/can agisie p13.
Regulowałem staga ,europegaza.
i wszystko to w wersji 4l ajV8
Więc z czym był problem że nie potrafił sobie producent nie radził uchyl rąbka tajemnicy.
Opisz co się dzieje u Ciebie ze jesteś niezadowolony.
-
Zdjecie zrobie jak bede miał chwile. Pompke zamontowali za tylnym siedzeniem. Komputer lpg tech, reduktor kme gold, wtryski baracud, emulator lpg tech. Problem jaki miałem to rozjeżdżające się co 2 tyg mapy. Narazie wygląda to dobrze, tylko że jak jade na gazie na kompie cały czasu widac że ubywa paliwa i wskazówka też opada. Nie wiem czy rzeczywiście to paliwo ucieka ale sprawdze
-
witam
Paliwo nie powinno ubywac fizycznie tylko na desce będzie pokazywać.
Nalej tak 65% baku i będzie po problemie wskaźnik resetuje sie w ecu Pb co około 17l po moich obserwacjach będzie spadal max do 1/3 stanu baku potem sam powinien wskoczyć ponownie na 65%.