FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Grzesiek w Lipiec 21, 2015, 12:32:47 pm
-
Witam Serdecznie!
Od kilku tygodni mam Jaga x type 2009 2.0d. Mozliwe ze zrobilem blad przy samym zakupie juz ze go wzialem poniewaz widzialem ze silnik jest mokry. Myslalem ze to wilgoc bo to byl wilgotny dzien i to samo powiedzial dealer. Dzisiaj jednak jak robilem sobie wymiane filtrow zaczelo mnie to zastanawiac. Jak zapytalem sasiada o pomoc z filtrem paliwa, przy okazji spytalem sie go dlaczego tam jest mokro pod pokrywa silnika i powiedzial ze jeden z wtryskiwaczy mi cieknie i mozna go regenerowac. Myslicie ze droga bedzie taka impreza?
Mieszkam w Londynie ale mysle ze informacje z Polski rowniez moga byc pomocne, choc cena takiej uslugi na angielskim rynku bylaby najtrafniejsza.
Pozdrawiam
Grzesiek
-
Miałem podobny problem, wystarczyło poprawić mocowanie wtrysku( chyba oring sie nazywa) i rozwiązało to problem..
-
Sprawdz czy na przelewie nie przecieka. Jeśli nie to być może miedziany (czy jaki tam zastosowali) oring przedmuchy ma
-
Albo kospus pękł (mam takie dwa).
Najczęściej parcieje oring na przelewie. Koszt.. 50gr.
-
Dziwna sprawa bo zabralem sie za ten wtryskiwacz co byl najbardziej zalany. Sciagnalem stalowy przewod paliwowy z gory, wtrysk i przelew i wpadlem w lekka konsternacje bo nie moglem zlokalizowac oringa nigdzie. Zaczalem wiec przecierac wszystko wokol recznikiem papierowym bo wszystko bylo brudne z paliwa i pylu i nagle znalazlem moj oring na reczniku papierowym. Nie jestem pewny czy gdzies tam lezal i nie byl na swoim miejscu i dlatego byl wyciek ale wlozylem go na swoje miejsce (wygladal wporzadku). Ten sam zabieg powtorzylem dla drugiego zalanego wtrysku i odpalilem silnik i wyglada na to ze nic nie cieknie ale 100% pewnosci nie mam bo wszystko sie dalej blyszczy od paliwa bo ciezko je calkowicie wyczyscic. Nie widze natomiast zeby sie gromadzilo paliwo. Wielkie dzieki panowie!!!!
Pojawil sie natomiast nowy problem - zaswiecila sie kontrolka silnika.
Zabieram sie wlasnie do pierwszej w zyciu wymiany oleju. Jest czarny jak smola. Miesiac temu go dolewalem. Dzisiaj jak sie zapalila kontrolka patrze na bagnet i pusciutko wiec znowu dolalem. Myslicie ze jak wymienie olej to przestanie brac olej i zniknie kontrolka czy cos sie dzieje niedobrego?
Z gory wielkie dzieki!!!
-
Wymienisz olej i po przejechaniu 20 km będzie znowu czarny jak smoła ;D, taki urok diesla. Oleju ,nawet zużytego, nie powinno ubywać. Olej silnikowy chłodzi i smaruje turbinę i często właśnie to urządzenie jest przyczyną ubytków oleju. Odczytaj kody błędów, będzie wiadomo dlaczego zapaliła się kontrolka silnika.
-
A czy przypadkiem kontrolka nie zaświeciła się sprężynka dlatego że odkręciłeś przewód paliwowyc od wtryskiwacza do listwy idący? Jeśli zapowietrzyłeś układ to po zmontowaniu wszystkiego zapali Ci się sprężynka bo będzie błąd. Ale u Ciebie kontrolka silnika tylko świeci??
Co do lania to sprawdź jeszcze gniazda w których siedzą wtryskiwacze bo tam w plastikowej pokrywie zaworów są oringi uszczelniające i często w tych gniazdach zbiera się olej bo guma w nich parcieje. Oryginalne forda kosztują 45zł /szt.