FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Janek w Lipiec 19, 2015, 15:59:07 pm
-
Cześć!
Na wstępie chciałbym pozdrowić kut**a który ukradł z przed domu mojej matce nowego 3.0 S. Obyś się przy rozkręcaniu udławił śrubką a silnik spadł na głowę. :-zly
Ale do rzeczy. Bierę dla siebie XF-a, budżet mniejszy to i roczniki 2010-2012 mnie interesują. Przedliftowe mają 6 stopniowego automata. Jaka jest kultura pracy? Miałem przyjemność najechać 10k ów skradzioną S-ką i boję się, że zejście na przed lifta będzie katastrofą ;(
Mam dodatkowo parę pytań:
-Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 3.0 (240km) a 3.0 S (275km)?
-Jak sprawuje się skrzynia, na co uważać? Mój przedział przebiegu to max 125k km.
-Biturbo czyli... dwa problemy. Jak rozpoznać, że coś jest nie tak?
-Na co ogólnie zwrócić uwagę? Są jakieś typowe i łatwe do wykrycia usterki?
Furka będzie brana w Niemczech, tylko z pierwszej ręki dlatego o kręcenie licznika się nie boję. Mam dobrą ofertę na 3.0 240km) i obawiam się niedosytu mocy. Jeżdżę dużo tylko po niemieckich autostradach dlatego ważne jest dla mnie przyspieszenie 180-240 km/h. Jak Wasze Jagi śmigają?
Czytałem troszkę na forum, że "mapujecie" swoje 3.0 (240km) do nawet 280km. Czy może ktoś polecić odpowiedniego człowieka, dla którego Jaguar nie jest tylko zwierzęciem z afryki? Jak bardzo taki zabieg skraca żywotność silnika i czy się po prostu dodaje?
Przepraszam, za taki natłok pytań.
Dziękuję serdecznie z góry za odpowiedzi i pozdrawiam!
:-tylko
-
Cześć!
...
Mam dodatkowo parę pytań:
-Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 3.0 (240km) a 3.0 S (275km)?
-Jak sprawuje się skrzynia, na co uważać? Mój przedział przebiegu to max 125k km.
-Biturbo czyli... dwa problemy. Jak rozpoznać, że coś jest nie tak?
-Na co ogólnie zwrócić uwagę? Są jakieś typowe i łatwe do wykrycia usterki?
...
Furka będzie brana w Niemczech, tylko z pierwszej ręki dlatego o kręcenie licznika się nie boję. Mam dobrą ofertę na 3.0 240km) i obawiam się niedosytu mocy. Jeżdżę dużo tylko po niemieckich autostradach dlatego ważne jest dla mnie przyspieszenie 180-240 km/h. Jak Wasze Jagi śmigają?
...
Czytałem troszkę na forum, że "mapujecie" swoje 3.0 (240km) do nawet 280km.
Witaj.
Na wstepie wyrazy wspolczucia...
Osnosnie pytan.
-roznica mocy jest wyczuwalna ale patrz tez na Nm- 100Nm roznicy to duzo. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze po przejsciu z 240km/500Nm na 270km/600Nm(remap) roznica jest ogromna -szczegolnie odczuwalna przy wyzszych predkosciach. Obecnie nawet przy predkosciach powyzej 200km/silnik ciagnie ladnie.
-jesli chodzi o skrzynie to 6biegowa bedzie mniej oszczedna - nie wiem jak z przelozeniami ale moja 6tka konczy sie przy okolo 270-280 km/h(mam zdjeta blokade)
-biturbo bedzie zarowno w 3.0d 240km jak i 3.0d s 270km. Wydaje mi sie ze jedyna wersja z mono turbo to 211km. Jesli chodzi o problemy to tak jak z kazdym innym podzespolem - jesli sa zadbane to bedzie smigac.... Niestety jak chcesz miec pewniaka to musisz nowe auto kupic. Chyba ze chcesz zdejmowac orurowanie i sprawdzic fizycznie czy sa luzy na wirniku itp.
-jesli chodzi o rzeczy do wykrycia przy kupnie to jak w kazdym innym aucie, skrzynia nie powinna szarpac przy zmianie biegow, silnik powinien ladnie ciagnac. Wyposazenie calkowicie sprawne.
Moja rada - kup wersje z xenonami i grzana kierownica.
Remap mozna zrobic i na 500km...zalezy czego oczekujesz. W moim wybralem bezpieczne 273km/600Nm - wyczytalem ze skrzynia bezpiecznie wytrzyma 600Nm. Ale sa ludzie co kreca do 320km i tez jezdzi... Po remapie spalanie delikatnie spadlo-jesli chodzi o zywotnosc - ja sie nie obawiam - dbam o kota, pelny serwis raz w roku. W tym roku wymienie tez olej w skrzyni(80000km).
Jesli chodzi o roznice w komforcie to fotele w polifcie sa duzo wygodniejsze i kierownica jakos lepiej lezy w dloni...
-
Wielkie dzięki za info.
Remap mozna zrobic i na 500km...zalezy czego oczekujesz. W moim wybralem bezpieczne 273km/600Nm - wyczytalem ze skrzynia bezpiecznie wytrzyma 600Nm. Ale sa ludzie co kreca do 320km i tez jezdzi... Po remapie spalanie delikatnie spadlo-jesli chodzi o zywotnosc - ja sie nie obawiam - dbam o kota, pelny serwis raz w roku. W tym roku wymienie tez olej w skrzyni(80000km).
Mógłbyś mi powiedzieć gdzie robiłeś remap? Czyżby w kreatormocy? Wolałbym śmignąć do fachowca, nawet jak będzie to daleko.
-
Wielkie dzięki za info
Mógłbyś mi powiedzieć gdzie robiłeś remap? Czyżby w kreatormocy? Wolałbym śmignąć do fachowca, nawet jak będzie to daleko.
Ja swoj robilem w UK. U martina ze snows garage - polecany przez wielu uzytkownikow forum jaguar uk.
-
Ahh, no dobra, aż tak daleko to nie będę śmigał.
Dwie kwestie, jak długo masz już go podkręconego i czy z perspektywy czasu zrobiłbyś to drugi raz?
Pojutrze zapewne jadę po niego i oferta chłopaków z Warszawy mnie kieruje w wyciśnięciu bezpiecznych 280km. Czytałem, że jag nabiera mocy zdecydowanie bardziej harmonijnie i jednostajnie. To prawda, że drugie turbo załącza się dopiero od 2600 obrotów?
EDIT: Biorę wersję Premium Luxury. Jedyne czego mi brakuje to nieziemskich kubełkowych foteli.
-
Remap byl robiony okolo rok temu. Zrobilem jakies 10000 km od tamtej pory.
Jestem pewien ze zrobilbym to po raz kolejny.
Wydaje mi sie ze uklad turbin w xf jest tzw TWIN-TURBO - dwie takie same turbiny dzialajace jednoczesnie. I wierz mi ze wlaczaja sie duzo wczesniej niz 2.8k obr :-A
Na pewnie bedziesz zadowolony z przyrostu mocy i momentu :)
-
Super dzięki wielkie za wszelkie informacje. Decyzja o remapie już zapadła. Teraz czas ogarnąć furę ;D
Swoją drogą od 0-100km/h coś poszło w dół? Da radę do +/- 6s zejść? Wiem, ze diesle królami sprintu nie są ale ktoś tu słusznie na forum napisał, że od jaga się wymaga by też chodził.
:-tylko
-
Przyspeszenie od 0-100 sie poprawilo.
Ska ma niby 5.9 s przy 271 km i 600 Nm.
Niestety nie mam niczego czym moglbym to dokladnie zmierzyc.
-
Czytałem, że jag nabiera mocy zdecydowanie bardziej harmonijnie i jednostajnie. To prawda, że drugie turbo załącza się dopiero od 2600 obrotów?
Jedno i drugie prawda - zerknij na pomiary z hamowni - dokładnie widać kiedy załącza się drugie (to jest to mniejsze) turbo.
Wracając to pytania - jakbym miał w momencie zakupu ofertę na 3.0 albo 3.0S wziąłbym bez wahania S, ale również nie pogasrdziłbym najsłabszą wersją 3.0, czyli tą 211 KM, bo technicznie absolutnie niczym nie różni się od wersji 240 KM - jest tylko zdławione programem, a czasami można wyrwać rodzynka w dobrych pieniądzach i wówczas wirus obowiązkowy i od ręki masz więcej niż S oferuje w standardzie.
-
Czyli wersja 211km jest taka sama jak 240km? Potwierdzone info? Mam własnie na oku takiego rodzinka z dealera Jaguara w De.
-
Na bank - wszystkie silniki 3.0 są zbudowane na tej samej bazie, a różnią się:
- 211 KM - ograniczony programowo
- 241 KM - podstawa
- 275 KM - większe, wydajniejsze wtryski + dostosowany program.
Gdzieś tu na forum wkleiłem linka co można osiągnąć po zawirusowaniu najsłabszego kotka - sprawdź proszę moje posty, bo teraz piszę z fona i mam ograniczenia;)
Znalazłem☺
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/jaguar-xf-3-0d-211-km-podniesienie-mocy/ (http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/jaguar-xf-3-0d-211-km-podniesienie-mocy/)
Ten egze!plarz akurat wszedł mega fajnie - pozazdrościć, ale tak pozytywnie☺