FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: kuki87 w Lipiec 15, 2015, 02:55:53 am
-
Mam pytanie, czy ktoś z użytkowników ma doświadczenie z węższymi oponami na zimę. Muszę nabyć opony na zimę i rozmiar który posiadam aktualnie - lato 235/50/17 - jest mało popularny i chciałem nabyć 225/50/17 na zimę. Wiem że zmieni się trochę obwód całego koła, ale za w miare dobrą oponę zapłacę 500zł a nie 700zł jak to wychodzi przy 235mm szerokości.
-
Witam
Mialem duzo roznych samochodow i z wlasnego dosiadczenia wiem ze na zime im mniejszy rozmiar tym lepiej sie jezdzi.
A wiec ja tu nie widze zadnego problemu......
No ale niech inni sie tez na ten temat wypowiedza
-
na moje bzdura..
popatrz tu i policz http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Skoro producent dał taki a nie inny rozmiar opony, to widocznie coś w tym jest.. To nie czasy maluchów, jak opony zimowe były gównianej jakosci i trzeba było zwiekszać nacisk punktowy żeby jechać
Jak słucham, że na węższych oponach zimą lepiej się jeździ to zastanawiam się dlaczego.. mniej czuć dziury? Lepiej ruszyć w śniegu? Proszę Was..
Nie zmieniaj obwodu koła. Chcesz tańsze opony? Kup sobie fabryczne 16" na zimę. Będziesz miał wyższą i węższą oponę i niższy rachunek
-
Wedlug mnie Jarku masz racje ze lepiej na zime przejsc na 16-tki i opona wyjdzie tansza i lepiej sie bedzie jezdzic zima na takich kolach ale co do tego ze wezsza opona w zimie nie ma lepszej przyczepnosci to nie masz racji,wezsza na sliskim lepiej trzyma sie drogi,zaloż na zime jakies ekstremalnie szerokie kapcie chocby byly z najwyzszej polki a bedziesz sie slizgal jak na sankach i maluch Cie objedzie na wielosezonowych oponach co na takich w tamtych czasach sie jezdzilo :-)
-
Witam. Polecam kupno na allegro felg 16 i potem do nich opony. Korzyść poza ceną opon taka, że więcej gumy amortyzuje, a nie przenosi obciążeń na karoserię. Większy komfort, oszczędzasz amortyzatory. Rozmiar 222/55 R 16 , ale trzeba pamiętać, że ze względu na masę auta mają być WZMOCNIONE. Oryginalne felgi alu do jag-a na allegro można znależć bardzo tanio.
Pozdrawiam
arp
-
Po kiego grzyba wzmocnione??. Te auta są relatywnie lekkie właśnie. Wzmocnione to są do SUVów, terenówek i busów. Ja mam w swoim wielosezon 17" Michelin i na zimę 16" również Michelin, bez żadnych udziwnień.
W Volvo miałem wzmacniane Nexeny...idzta w cholerę z taką oponą. Na równym głośne, na koleinach jeszcze głośniejsze i komfort gorszy.
-
Widzę, że ilu użytkowników tyle opini :- pojecia
-
Jezeli nie chcesz zmieniac rozmiaru felg, liczysz sie z cosezonowa przekladka opon na felgach, to smialo zakladaj 225/50/17. Chcialem przejsc na takowe, tyle ze letnie ale mialem 2 opony prawie nowe 235 wiec szkoda wyrzucac itd. Gdyby nie to, jezdzil bym na 225/50/17. Na zime rzeczywiscie nie trzeba szalu co do wygladu, wiec polecam 16 cali. Srednica calej opony, moze byc mniejsza nz ta w 235/50/17, byle w granicach rozsadku.
-
Koledzy do 4.2l ciężko będzie założyć felgi 16" chyba że zaciski spiłuje ktoś mocno.
-
Najpierw trzeba sprawdzic. Ale jesli tarcze sa wieksze (nie pamietam) niz w 3.0, to rzeczywiscie moze byc ciezko..i nie wejdzie.
-
są i to duuużo większe
-
Tarcze beda miec najprawdopodobniej 320mm, w AJ sa 300mm, wiec wielkiej roznicy nie ma, ale zwazywszy na inny zacisk malo prawdopodobne ze 16 cali wejdzie.. le gdybac mozna, trzeba fizycznie sprawdzic.
-
Czy do niektórych nie dociera nie ma szans na 16" min to 17".
Znam rozmiary tych aut ze względu na prace.
-
ja mam 245/45/17 i nie ma problemu ,oczywiście felgi orginał Jag 17 cali
-
ja wlasnie tak uzywam:
lato 235/50/r17
zima 225/50/r17 i zadnych problemow nie doswiadczylem :)