FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jarara w Luty 11, 2008, 19:49:22 pm
-
Witam!
Przedstawie sie krotko i uprzejmie poprosze o wszelkie rady, "tipsy"
Mieszkam w Szwecji od ponad 30 lat, wiec z gory przepraszam, ze prawdopodobnie moge uzywac jakichs dziwnych zwrotow lub nazw technicznych (nie wszystkie znam po Polsku)
Mam problem z XJR 4.0 kompresor/automat-95, a konkretnie z wynikami analizy spalin.
Wykazuja one mianowicie wartosci: CO-3.6 (powinno max. 0.5), CO przy wysokich obrotach (2500)-4.5 (powinno max. 0.3), HC-091 (wiec dobre, tutj dopuszczalne max.100), wartosc lambda: 0.88 (powinno 0.97-1.03). W zwiazku z powyzszymi wynikami samochod nie przechodzi tutejszego przegladu. Wymienilem olej, swiece, filtry-bez rezultatu. Diagnoza wskazuje na niewlasciwe napiecie na MAF. Czy ktos wie lub moglby doradzic gdzie uzyskac informacje:
1.Na ktorych przewodach mierzyc napiecie?
2. Jakie powinny byc wartosci, przy jakich temperaturach?
3.Na ktorych "sztyftach?", "stykach?" mierzyc opor?
4.Czujnik temp. silnika (podajacy temp. do komputera)-ile powinno byc Ohm i przy jakiej temp.
5. Gdzie mozna by znalesc schemat? a moze ktos ma te dane?
Moze ktos ma jakies pomysly na temat przyczyny tego zlego spalania? Jak to wyeliminowac, jak "obejsc"?
Wiem, ze to moga byc katalizatory lub moze lambdy, ale chcialbym zaczac od MAF poniewaz tam mi podaje to zle napiecie.
Wdzieczny bede za kazdy podrzucony pomysl i milo pozdrawiam wszystich "Jagow".
Super fajnie czyta sie te Polskie forum i na prawde masa swietnych i b. fachowych pomyslow.
Jarara
-
Z tych spalin wynika, że masz za bogatą mieszankę. I to za DUUUŻO.
-
Dzieki Czapka.
Toz ja o tym wiem. Chodzi mi o zbadanie przyczyny.
Ale jesli wpadniesz na jeszcze jakies sugestie bede wdzieczny.
Jarara
-
Nie będę wpadał tylko jutro sprawdzę w autodata te kable. No chyba że wysłać Ci schematy instalacji?
Wysyłałem trzy razy i wraca info, że nie doszło. Sprawdź skrzynkę.
-
Dostalem jeden. Super dzieki! Od poczatku wierzylem w Polskie forum. Dam to do chlopaka, ktory mi przy nim robi, ma dobry warsztat z dobrym osprzetem diagnostycznym i tez Polak. Na pewno bedzie mial jeszcze jakies pytania, wiec powroce. Chodzi mi glownie o te wartosci. Jakie one maja byc? Jaguar nie chce tego podac-trzymaja dla siebie :).
Sugerujesz zeby zapytac Jagoholika. Jak to sie robi zeby moc pisac bezposrednio do kogos. Jak znalesc jego profil w Forum? Bo tak przypatkowo nie natrafilem.
Swrdeczne dzieki na razie i pisz chetnie na moj adres.
Jarara
-
wysłałem do Ciebie schematy i instrukcję, ale wiadomość nie dotarła. Podaj proszę innego maila lub załóż poczte na wp.pl
-
Juz zalozylem : jarara@wp.pl
Dzieki za cierpliwosc i oczekuje z ciekawoscia.
Jarara
-
poszło 21Mb
-
Jestes niesamowity.
Ogromne dzieki.
Odezwe sie i opowiem jak poszlo
-
Wszystko wskazuje jednak na sondy. Maf okazalo sie pracuje o.k.. Dzieki schematom od Jagoholica moglem go dobrze zmierzyc. Czy sadzicie, ze czujnik temp. silnika tez nalezaloby sprawdzic? A w ogole, moze ktos zna jakis dobry serwis gdzies na pomorzu zach.? (blizej Szwecji)
Pozdrawiam
-
Sprawdz cisnienie Benzyny
przy podcisnieniu odlaczonym od regulatora i polaczonym.(42 psi-36 psi)USA. Przelicz na swoje dane.
sprawdz potem czy wtryskiwacze nie ciekna
czy masz jakis kod (Check engine).
Good lock.
-
Sprawdzilem-jest o.k. i wtryski nie ciekna, wiec jednak zdecydowanie sondy. Czy ktos ma jakis namiar gdzie takie kupic w UK?
-
Czy ktos zna lub kozystal z tego sklepu z czesciami? Jesli tak, jakies opinie?
http://www.britishparts.co.uk/
-
jdef korzystał, może opowie jak zarejestruje się na forum.
-
Ja korzystałem kilka miesięcy temu. Ogólnie ceny maja ok, ale w ostatnim zamówieniu się na nich zawiodłem, bo przesłali mi tuleje przedniego wahacza nie pasujące do Jaga. Przez to stracili u mnie zaufanie. Efekt był taki, że musiałem kupić orginały od Panów z Brygadzistów (bo auto już było rozebrane) i teraz już robię znowu zakupy w Łodzi, co polecam (trochę wazeliny ;D)
-
Czy ktos zna lub kozystal z tego sklepu z czesciami? Jesli tak, jakies opinie?
http://www.britishparts.co.uk/
Ja zostawiłem u nich sporo funtów. Ogólnie byłem zadowolony ale ostatnio zaczęli często mylić zamówienia a czasem przyślą badziewie, które sie nie nadaje do niczego. Spróbuj tu http://www.jagspares.co.uk/Manners/company.asp
-
Z tym badziewiem, to się muszę zgodzić. Do większego zamówienia dorzucili mi gratis tuleje dolne amortyzatorów przednich i na Brygadzistów dowiedziałem się, że to badziewie wytrzyma tylko 1000km w polskich warunkach.
-
Kupilem u nich te sondy. Sa o.k. i cena tez dobra, ale kupowala mi znajoma na miejscu, wiec bez wysylki i bez mozliwosci pomylki. Mam jednak kolejny problem z ktorym moze ktos mi poradzi? Kotek dostaje mianowicie "kota" z obrotami. Myslalem, ze wymiana sond zlikwiduje i ten problem, jednak nic sie nie zmienilo. Na poczatku po starcie ma normalne obroty ok.1000, po chwili wchodza mu jednak na ok. 1500 i tak sa caly czas. Nie mam pojecia jakich pomiarow nalezaloby dokonac i gdzie szukac jakichs mozliwosci ustawiania. Czy mozna to zrobic przez komputer? Sprawdzalem, i falszywiego powietrza nie dostaje.
-
Jarara- moze trzeba przemyc przepustnice bo jak nie czyszczona to potrafi sie zapiekac.Pozdro-Maciej :-V
-
Miales Macku racje z ta przepustnica. Dzieki.
Konieczne bylo jednak rowniez zresetowanie komputera.
Wszystko chodzi jak nalezy
Jerzy :)
-
kolego masz jeszcze te schematy do x300 XJr 4,0 kompresor bo mam problem z zapłanem a taki chemaci by mi pomugł