FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jarara w Luty 11, 2008, 19:49:22 pm

Tytuł: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 11, 2008, 19:49:22 pm
Witam!
Przedstawie sie krotko i uprzejmie poprosze o wszelkie rady, "tipsy"
Mieszkam w Szwecji od ponad 30 lat, wiec z gory przepraszam, ze prawdopodobnie moge uzywac jakichs dziwnych zwrotow lub nazw technicznych (nie wszystkie znam po Polsku)
Mam problem z XJR 4.0 kompresor/automat-95, a konkretnie z wynikami analizy spalin.
Wykazuja one mianowicie wartosci: CO-3.6 (powinno max. 0.5), CO przy wysokich obrotach (2500)-4.5 (powinno max. 0.3), HC-091 (wiec dobre, tutj dopuszczalne max.100), wartosc lambda: 0.88 (powinno 0.97-1.03). W zwiazku z powyzszymi wynikami samochod nie przechodzi tutejszego przegladu. Wymienilem olej, swiece, filtry-bez rezultatu. Diagnoza wskazuje na niewlasciwe napiecie na MAF. Czy ktos wie lub moglby doradzic gdzie uzyskac informacje:
1.Na ktorych przewodach mierzyc napiecie?
2. Jakie powinny byc wartosci, przy jakich temperaturach?
3.Na ktorych "sztyftach?", "stykach?" mierzyc opor?
4.Czujnik temp. silnika (podajacy temp. do komputera)-ile powinno byc Ohm i przy jakiej temp.
5. Gdzie mozna by znalesc schemat? a moze ktos ma te dane?
Moze ktos ma jakies pomysly na temat przyczyny tego zlego spalania? Jak to wyeliminowac, jak "obejsc"?
Wiem, ze to moga byc katalizatory lub moze lambdy, ale chcialbym zaczac od MAF poniewaz tam mi podaje to zle napiecie.
Wdzieczny bede za kazdy podrzucony pomysl i milo pozdrawiam wszystich "Jagow".
Super fajnie czyta sie te Polskie forum i na prawde masa swietnych i b. fachowych pomyslow.
Jarara
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: czapka w Luty 11, 2008, 22:42:58 pm
Z tych spalin wynika, że masz za bogatą mieszankę. I to za DUUUŻO.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 11, 2008, 23:03:05 pm
Dzieki Czapka.
Toz ja o tym wiem. Chodzi mi o zbadanie przyczyny.
Ale jesli wpadniesz na jeszcze jakies sugestie bede wdzieczny.
Jarara
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: czapka w Luty 11, 2008, 23:19:37 pm
Nie będę wpadał tylko jutro sprawdzę w autodata te kable. No chyba że wysłać Ci schematy instalacji?

Wysyłałem trzy razy i wraca info, że nie doszło. Sprawdź skrzynkę.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 12, 2008, 04:58:56 am
Dostalem jeden. Super dzieki! Od poczatku wierzylem w Polskie forum. Dam to do chlopaka, ktory mi przy nim robi, ma dobry warsztat z dobrym osprzetem diagnostycznym i tez Polak. Na pewno bedzie mial jeszcze jakies pytania, wiec powroce. Chodzi mi glownie o te wartosci. Jakie one maja byc? Jaguar nie chce tego podac-trzymaja dla siebie :).
Sugerujesz zeby zapytac Jagoholika. Jak to sie robi zeby moc pisac bezposrednio do kogos. Jak znalesc jego profil w Forum? Bo tak przypatkowo nie natrafilem.
Swrdeczne dzieki na razie i pisz chetnie na moj adres.
Jarara
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: V12 w Luty 12, 2008, 09:19:00 am
wysłałem do Ciebie schematy i instrukcję, ale wiadomość nie dotarła. Podaj proszę innego maila lub załóż poczte na wp.pl
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 12, 2008, 18:54:00 pm
Juz zalozylem : jarara@wp.pl
Dzieki za cierpliwosc i oczekuje z ciekawoscia.
Jarara
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: V12 w Luty 12, 2008, 19:34:02 pm
poszło 21Mb
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 13, 2008, 01:26:00 am
Jestes niesamowity.
Ogromne dzieki.
Odezwe sie i opowiem jak poszlo
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 16, 2008, 03:27:22 am
Wszystko wskazuje jednak na sondy. Maf okazalo sie pracuje o.k.. Dzieki schematom od Jagoholica moglem go dobrze zmierzyc. Czy sadzicie, ze czujnik temp. silnika tez nalezaloby sprawdzic? A w ogole, moze ktos zna jakis dobry serwis gdzies na pomorzu zach.? (blizej Szwecji)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Luty 16, 2008, 05:11:28 am
Sprawdz cisnienie Benzyny 
przy podcisnieniu odlaczonym od regulatora i polaczonym.(42 psi-36 psi)USA.  Przelicz na swoje dane.
sprawdz potem czy wtryskiwacze nie ciekna
czy masz jakis kod (Check engine).
Good lock.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 21, 2008, 04:49:38 am
Sprawdzilem-jest o.k. i wtryski nie ciekna, wiec jednak zdecydowanie sondy. Czy ktos ma jakis namiar gdzie takie kupic w UK?
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Luty 26, 2008, 05:58:36 am
Czy ktos zna lub kozystal z tego sklepu z czesciami? Jesli tak, jakies opinie?
http://www.britishparts.co.uk/
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: V12 w Luty 26, 2008, 08:13:31 am
jdef korzystał, może opowie jak zarejestruje się na forum.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: daniel w Marzec 01, 2008, 16:28:50 pm
Ja korzystałem kilka miesięcy temu. Ogólnie ceny maja ok, ale w ostatnim zamówieniu się na nich zawiodłem, bo przesłali mi tuleje przedniego wahacza nie pasujące do Jaga. Przez to stracili u mnie zaufanie. Efekt był taki, że musiałem kupić orginały od Panów z Brygadzistów (bo auto już było rozebrane) i teraz już robię znowu zakupy w Łodzi, co polecam (trochę wazeliny  ;D)
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: czapka w Marzec 03, 2008, 14:58:44 pm
Czy ktos zna lub kozystal z tego sklepu z czesciami? Jesli tak, jakies opinie?
http://www.britishparts.co.uk/

Ja zostawiłem u nich sporo funtów. Ogólnie byłem zadowolony ale ostatnio zaczęli często mylić zamówienia a czasem przyślą badziewie, które sie nie nadaje do niczego.  Spróbuj tu http://www.jagspares.co.uk/Manners/company.asp
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: daniel w Marzec 03, 2008, 19:24:52 pm
Z tym badziewiem, to się muszę zgodzić. Do większego zamówienia dorzucili mi gratis tuleje dolne amortyzatorów przednich i na Brygadzistów dowiedziałem się, że to badziewie wytrzyma tylko 1000km w polskich warunkach.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Marzec 10, 2008, 17:15:32 pm
Kupilem u nich te sondy. Sa o.k. i cena tez dobra, ale kupowala mi znajoma na miejscu, wiec bez wysylki i bez mozliwosci pomylki. Mam jednak kolejny problem z ktorym moze ktos mi poradzi? Kotek dostaje mianowicie "kota" z obrotami. Myslalem, ze wymiana sond zlikwiduje i ten problem, jednak nic sie nie zmienilo. Na poczatku po starcie ma normalne obroty ok.1000, po chwili wchodza mu jednak na ok. 1500 i tak sa caly czas. Nie mam pojecia jakich pomiarow nalezaloby dokonac i gdzie szukac jakichs mozliwosci ustawiania. Czy mozna to zrobic przez komputer? Sprawdzalem, i falszywiego powietrza nie dostaje.
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: Maciej London w Marzec 10, 2008, 17:51:42 pm
Jarara- moze trzeba przemyc przepustnice bo jak nie czyszczona to potrafi sie zapiekac.Pozdro-Maciej :-V
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: jarara w Kwiecień 06, 2008, 08:29:26 am
Miales Macku racje z ta przepustnica. Dzieki.
Konieczne bylo jednak rowniez zresetowanie komputera.
Wszystko chodzi jak nalezy
Jerzy  :)
Tytuł: Odp: XJR
Wiadomość wysłana przez: pakoyfz w Styczeń 17, 2009, 22:05:31 pm
kolego masz jeszcze te schematy do x300 XJr 4,0 kompresor bo mam problem z zapłanem a taki chemaci by mi pomugł