FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Jaguar XJ6 w Lipiec 10, 2015, 14:57:04 pm
-
Rozpocząłem ten watek , aby się dowiedzieć , czy mój XJ40 jest taki jak inne , czy może jest już o wiele bardziej zużyty i przez to mam takie dziwne odczucia podczas jazdy . Najbardziej chciałbym uzyskać odpowiedź od osób posiadających XJ40 z takim samym motorem jaki mam Ja . Chce się rozeznać , czy prędkości osiągane na poszczególnych biegach , są normalne .
I - maksymalnie 60 km/h i 5500 obr/min
II - maksymalnie 120 km/h i 5500 obr/min
III - maksymalnie 160 km/h i 5500 obr/min
IV - maksymalnie 225 km/h i 5500 obr/min ( po przekroczeniu nawet delikatnie 5500 obr komputer pokładowy zaczyna piszczeć i auto zwalnia )
Teraz napisze przy normalnej jeździe ( np. miasto ) , zmiana przełożenia następuje po przekroczeniu 2000 obr/min . Jadąc 80 km/h mam zapięty III bieg , ale wystarczy , ze przekroczy obroty o 200-300 i zapina IV ( czy u Was tez tak szybko przerzuca ? ) .
Teraz kolej na hamulce , nie wiem , czy są mocne jak na XJ40 , czy słabe , ale opisze mniej więcej jak to wygląda u mnie . Od razu zaznaczę , że nigdy nie hamuje gwałtownie ( nie doprowadzam do pisku opon , i dlatego może być dłuższa droga hamowania jaką mierzyłem niż być powinna ) .
80 km/h ( zmierzone 40 m )
160 km/h ( zmierzone 150 m )
200 km/h ( zmierzone 250 m )
Testy wykonane zostały na asfaltowej drodze ( która biegła przez pola , żeby było bezpieczniej ) .
I ostatnia rzecz , która dobija mnie w nocy , a mianowicie przednia szyba która załamuje światło do środka !!!!!! :-zly :-zly :-zly :-zly :-zly . Jadąc w nocy światła innych samochodów widać przez przednią szybę jako słupy świetlne załamujące się pod kontem 60 stopni do środka szyby . Niestety skutkuje to tym , ze jak pada deszcz , to ani ulicy ani pasów nie widzę , bo jeśli ktoś ma xenony albo mocne halogeny , to oślepia mnie całkowicie . Ciekaw jestem jakie Wy macie odczucia jeżdżąc swoimi czterdziestkami , zdaję sobie sprawę , że mało jest ludzi jeżdżących tym modelem 7 dni w tygodniu i to nie zależnie jaka apokalipsa jest na dworze , ale zapewne każdemu kiedyś się zdarzyło jeździć w takich albo podobnych warunkach pogodowych . Czekam na Wasze odpowiedzi :)
-
u mnie jak przekroczę o trochę 80 km/h to chyba też wrzuca 4 bieg. wtedy bardzo mało pali tzn ok 8(równa droga) l/100 a co do reszty to nie wiem bo nie sprawdzałem ani prędkości ani hamowania.z szybą nie mam problemu w nocy. mogę powiedzieć o spalaniu ostatnio droga z Piotrkowa do Warszawy na Torwar i z powrotem do Piotrkowa wyszło 10.3 l/100 km :)
-
Według danych technicznych prędkość maksymalna XJ40 3.2 to tylko 211km/h
-
Ja mam 3.2 L 211 KM i brak katalizatorów ( możliwe , ze to wpływa na jego prędkość maksymalną ) dodatkowo jak jadę do warsztatu , to nie wiem dlaczego , ale po nr. Vin zawsze wyrzuca im rocznik 94-97 ( czyli X300 ) na podstawie nr. Vin ( który rozkodował mi znajomy ) dowiedziałem się , że mój XJ40 jest z ostatnich 3000 tys sztuk które zjechały z taśmy , czyli bardzo blisko modelu X300 . Najbardziej jestem ciekaw , co z ta szyba jest u mnie nie tak , czy jest jakaś wadliwa fabrycznie , czy może taka ma być ( a i szyby mają delikatny niebieski odcień , jak się spojrzy w słońcu , nie wiem , czy ma to duże znaczenie co do ich przepuszczalności światła) .
-
może ktoś polerował szybę i stąd te załamania. nie jestem fachowcem ale słyszałem, że szyby polerują i jak ktoś to źle zrobi to mogą być problemy.
-
Wezcíe Koledzy pod uwage mierzac predkosc ze predkosciomierz zawsze zawyża pokazywana predkosc i to czesto nawet 10procent..
sorki...zawyza níe zaniza
-
ja jechałem max 200 więc się nie wypowiadam(facet w Superb TDI do 180 myślał chyba że więcej się nie rozpędzę)
-
Panowie ja zrobiłem swoim Jagiem już 20 000 tys km. Przednie szyby są po prostu zużyte mają mnóstwo mikro zarysowań, ja będe próbował na wiosne usunąć to pastę z tlenkiem kwarcu, robisz poprostu polerkę szyby. Mam nadzieje że sporą część rys usunę, napewno grubsze rysy zostaną. Jeśli to nie poskutkuje trzeba będzie pomyśleć o nowej szybie. Mój Jaguar X300 3.2 na benzynie kręci się do 6 tys jak przeciągam na pozycjia 2 i 3. W przypadku 2 biegu osiąga wg. licznika 140.
-
pastę z tlenkiem kwarcu
Zły pomysł, nie tlenek kwarcu tylko Cerium Oxide czyli Tlenek Ceru CeO2, i nie daj się namówić na "róż polerski" bo to nic nie warte.
Z przednią szybą jest pewien problem, z racji tego że jest klejona łatwo ją przegrzać (punktowo) i pęknie.
Trochę tego robiłem i w pękających szybach czołowych mam pewne doświadczenie ;)
-
Ja mam 3.2 L 211 KM
Jesteś pewien? 211 KM miał chyba dopiero x300. 3.2 w xj40 powinien mieć niecałe 200 KM.
-
Napisałem tyle ile miałem wbite w danych auta w ubezpieczeniu , ale fakt , teraz sprawdziłem w dowodzie i mam 146 kW ( wychodzi 199 KM ) . Ogólnie w kilku dokumentach mam różne dane pojazdu , przeważnie wszędzie widnieje jako X300 3.2 ( i pewnie dlatego w tych dokumentach ma 211 KM ) . W dowodzie i karcie pojazdu mam 146 kW .