FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Lemo1029 w Lipiec 03, 2015, 19:26:30 pm
-
Witam serdecznie
Dwa miesiące temu nabyłem swojego kota. I dzisiaj wujek nim pojechał w trasę. Zgasł mu silnik, ledwo co dotoczył się na pobocze. Podczas jazdy włączyła się kontrolka check eng. a po wygaśnięciu silnika i po przekręceniu zapłonu dodatkowo zapaliła się kontrolka skrzyni biegów. Nie idzie go odpalić. Kręci i nic więcej.
Co mogę zrobić, aby go odpalić i podjechać do mechanika? Albo co może być przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie. Gdzie mogę wpiąć komputer?
Proszę o pomoc - bo nie mogłem dzisiaj patrzeć jak mój kot jechał na lawecie :(
-
Standardowo zaczynamy od czujnika polozenia walu. Mozna sprobowac przeszlifowac rdze z jego koncowki, moze uda sie odpalic chociaz :)
-
Spróbuje :)
Jeśli to nie pomoże to co dalej? Tylko laweta?
-
Tak, ten czujnik jak nie wiadomo kiedy byl wymieniany to najlepiej miec zawsze zapasowy w bagazniku. To chyba jedyny sprawca ktory moze tak auto uziemic :)
-
Może głupie pytanie, ale ja informatyk a nie mechanik (jedyne co to sam golfa naprawiałem :D ). Gdzie on się znajduje. Jak on wygląda? Pewnie nie raz się to na forum przewinęło już, ale szukam szukam i płaczę z kotem
edit
znalazłem schemat :)
-
http://s941.photobucket.com/user/nlcrane/media/Garage/CPS/31082011246.jpg.html (http://s941.photobucket.com/user/nlcrane/media/Garage/CPS/31082011246.jpg.html)
Posrodku. Jedna sruba do odkrecenia.
-
Dziwna rzecz. Dzisiaj rano wsiadłem, odpalił. Zgasiłem. Odpalił. Tylko świeci się kontrolka skrzyni biegów. Pojadę dzisiaj na komputer :)
-
Masz ten sam problem co ja, poczytaj post wyżej. Ostygł czujnik i znowu działa. Założę się że auto zgasło albo po dobrej przygazówce albo w korku. Kontrolka skrzyni sama się wygasi jak przejedziesz parę metrów. Zapaliła się bo jak silnik zgasł to skrzynia przeszła w stan awaryjny by dotoczyć się na pobocze.
-
Hehe ciekawie prawisz. Może i to. Teraz przejeździł ok 40km. Byłem na komputerze. Nie miał odpowiedniego oprogramowania (okazało się po podpięciu). Po odpięciu ja do zapłonu a tu brak błędu 0.0. Ale teraz nie działają obydwa piloty od centralnego i pilota.
edit
pilot nie działał z mojej głupoty :v
-
I znów ten sam problem :(
Da się to jakoś zrobić tak, aby mnie jag na trasie nie zawiódł? Wymienić tylko czujnik i będzie cacy?
-
Powinno byc ok po wymianie :)
-
Kolejna dziwna rzecz.... Po przekręceniu kluczyka od razu uruchamia mi wiatraki chłodnicy.
-
to akurat normalne. jesli chodza szerogowo czytaj kreca sie wolno to tak powinno byc.
-
Kręcą się szybko.
Nie wiem, może ktoś z kompem jest w Lublinie lu okolicach?
-
W kwestii wentylatorów , to do sprawdzenia przekaźnik i włącznik termiczny wentylatorów . Wentylatory powinny się uruchomić po przekroczeniu temperatury , bądź po włączeniu klimy . Nie powinny na zimnym silniku chodzić ( nawet na 1 biegu ) .
-
Wentylatory kręcą się zaraz po przekręcaniu kluczyka w II pozycje, czyli na kontrolki. Jeśli u ciebie nie chodzą to znaczy że masz spiętą zworkę w komorze silnika. Taka złączka chyba biała, na wysokości skrzynki z narzędziami.
Czujnik powinien rozwiązać problemy, tyle że u mnie nie rozwiązał. Jeden z intermotor ma 5 miesięcy i jak się komora silnika nagrzeje to auto nie pali, drugi podobno z Lucasa też szwankował, a niby miał być nowy. Odesłałem z powrotem do sklepu. Teraz zastanawiam się nad oryginałem z serwisu Jaguara.
-
Wentylatory na chłodnicy służą do obniżenia temperatury cieczy chłodzącej , w momencie gdy sam przedmuch chłodnicy podczas jazdy nie wystarcza i na postoju ( ewentualnie gdy klimę włączasz ) . Jeśli nie zależnie od pogody od razu po przekręceniu kluczyka do pozycji ,, zapłon'' włączałyby się wentylatory ( na 1 bieg ) , to skutkowałoby to dłuższym nagrzewaniem się silnika ( bo niby jaki sens miałyby wentylatory na zimnym silniku i bez włączonej klimy ) . Odkąd mam swojego jaga , włączają się tylko po dłuższym postoju w korku i w duże upały ( no i oczywiście gdy klima pracuje ) . Po zgaszeniu silnika ( jeśli jest zbytni nagrzany ) , chodzą około 1 min aż schłodzą go do odpowiedniej temperatury . Nie wiem jak u innych , ale u mnie wentylatory ciągną łącznie 30 A i jak są załączone , to nawet widać , że troszeczkę ładowanie spada . Co do czujnika położenia wału , to ja mam oryginalny i problemów brak .
-
Wentylatory maja się załączać od razu, a nie po złapaniu temperatury. Jeżeli masz inaczej to masz źle , i nie wciskaj użytkownikom że ma być tak jak u Ciebie.
-
Dobra jak Wszyscy tak mają , to nie będę się wykłócał :P
-
Zapek to Ty wciskasz ciemnotę Jaguar XJ6 ma rację z tymi wentylatorami powinny się włączać tylko wtedy jak się rozgrzeje silnik albo jak jest klima odpalona
-
Użytkownik JaguarXJ6 ma XJ40, a temat dotyczy X300.
W X300 wentylatory załączają się po przekręceniu kluczyka do II pozycji.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to bez dowodów (manual czy workshop Jaguara) proszę nie zabierać głosu i nie wprowadzać innych w błąd.
-
A to sie smiesznie sklada bo moja fabryczna, jakkolwiek dosc wczesna trzysetka z 94 roku nie odpala bron boze wiatrakow zaraz po starcie czy w pozycji 2 tylko dopiero jak sie nagrzeje silnik :)
To samo bylo w mojej czterdziestce, tam za to byl odpowiedzialny sensor wkrecany w chlodnice pod filtrem powietrza. Przyznam sie ze w trzysetce nawet nie patrzylem w to miejsce nigdy jakkolwiek jesliby sie wlaczaly wentylatory po przekreceniu stacyjki pewnie bym zerknal bo to oczywiscie bez sensu zeby sie wlaczaly od razu po starcie.
-
No w moim x 300 z 97 też dopiero jak się rozgrzane silnik albo klime włącze
-
Za wszystko odpowiada ta biała kostka pod maską. Może nawet nie wiesz że jest rozpięta i wentylatory nie pracują na zapłonie. Ja na zimę rozpinam ją by dodatkowo nie chłodzić silnika.
-
Z ciekawosci zerknalem teraz pod maske i w chlodnicy mam ten sam czujnik temperatury w dolnym lewym rogu, co w mialem w czterdziestce ktory steruje praca wiatrakow. Zgaduje wiec ze dziala to w ten sam sposob, u mnie na pewno nie wlaczaja sie wiatraki po przekreceniu stacyjki, dopiero jak sie nagrzeje. Trzysetka z pazdziernika 1994.
-
No nic nie mogę znaleźć osoby co by podjechała i zobaczyła komputerem. Napiszcie mi proszę, jakie programy i jaki wtyk do interfejsu użyć? OBD2? A jakie oprogramowanie?
-
OBD zwyklym sprawdzisz tylko podstawowe kody bledow i parametry silnika ktore generalnie nic ci nie dadza. Dobra diagnostyka tylko IDSem i nie wiem jak jest z jego dostepnoscia w Polsce. Przy walnietym czujniku i tak raczej nie pomoze. Czujnik polozenia walu niestety tak juz ma, ze nic poza wymiana go nie sprawdzi :) To jedyna rzecz ktora zreszta kazdy wlasciciel Jaguara z silnikiem AJ16 czy AJ6 powinien miec w bagazniku bo nic tak nie potrafi uziemic auta jak ten czujnik :-tylko
-
Czujnik jak najbardziej można sprawdzić oscyloskopem, ale mało który warsztat chce się bawić w takie pomiary, zazwyczaj naprawa polega na wymienianiu części aż się uda.
-
Nie dałem rady sam, poszedł do mechanika na lawecie. Co i jak było - relacja po odbiorze