FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: szymonos w Lipiec 01, 2015, 11:59:02 am
-
Witam,
Może temat był już poruszany jednak nie znalazłem nigdzie konkretnych odpowiedzi na temat diagnostyki jaguarów. Jest wiele obecnie dostępnych uniwersalnych interfejsów Blautach i jeszcze więcej prostych aplikacji, chociażby na telefon do szybkiej diagnostyki silnika. Mam takowy OBD2 mały i zgrabny i niestety połączył się tylko raz :-clap i na tym koniec. Milion razy i milionem programów próbuje i fiasko !
Czy są jakieś sposoby albo jasne wskazówki by ocenić czy dane urządzenie będzie się łączyło z Jaguarem, ja mam z 2000r XJ8 4.0 i chciałbym coś kupić a producenci na każdym urządzeniu wypisują chyba wszystkie modele świata :-nuts
Fajnie by było poznać wasze doświadczenia z takimi urządzeniami "na każdą kieszeń" , bo te droższe chyba nie wchodzą w gre dla osoby która nie świadczy usług.
-
Witam,
Ja od dawna używam takiego interfejsu na bluetooth:
(http://www.enexus.pl/userdata/gfx/0f81de1376f75a08ed064b47bf4c751f.jpg)
Nazywa się V-gate.
Kosztował jakoś 40zł. Do tego darmowy program Torque na telefon i wszystko hula.
Jeśli zależy Ci na głębszej diagnostyce, to polecam laptopa + program PCM Scan, wszystko łączy się super.
Ale z góry mówię, że nie sprawdzisz w XJ z 2000r nic więcej poza silnikiem, patenty z rozszerzeniem dla Fordów nie działają (może to i lepiej :-hehe)
Pozdrawiam
-
Hi,
ja kupiłem coś takiego za 50zł ;)
http://allegro.pl/interfejs-skan-obd-2-ii-elm-327-na-kablu-usb-24h-i5475307428.html (http://allegro.pl/interfejs-skan-obd-2-ii-elm-327-na-kablu-usb-24h-i5475307428.html)
z moim x300 działa prawidłowo. Warto było zainwestować :)
-
Czołem, drwalu powiedz co można sprawdzić tym urządzeniem? czy tylko parametry silnika czy też np. ABS i inne systemy, i czy pracujesz na polecanym Scanmasterze-pl?
-
Tylko silnik to czyta
-
Wydaje mi się, że wszystko czyta, co prawda miałem jakieś 4 błędy, które nie były opisane, ale były wyświetlone, miałem też za niskie wartości i za wysokie na przepływomierzu, skasowałem błędy, teraz nic na razie nie wyskakuje, ale np te nieopisane błędy to chyba były z komfortu, bo np zaczął mi działać dobrze pilot i centralny i nie mam nigdy już problemu z odpalaniem ( wczesniej jakby nie załaczalo zapłonu, blokada immo i musiałem odpinać klemę, resetować jakby całość 10 sekund i podpinać i już normalnie odpalał ). Do wyboru na programie dostarczonym mam czytanie wszystkiego, jednak nie miałem za dużo błędów u siebie, ale myślę że abs bez problemu odczyta. Silnik w 100% można czytać wraz z każdym jego parametrem, jak temperatury, wyprzedzenia, obroty, predkosci itd, parę stron do zwiedzania silnika. No i całość co nam wyskoczy na desce i zdiagnozuje ECU to też odczytamy dokladnie z tłumaczeniem błędów, bo czytamy błędy zapisane w ECU. Nie oszukujmy się, za skasowanie błędów bym zapłacił więcej niż za to urządzenie :) Jak ktoś chętny to pod Opolem mogę kogoś podpiąć przy kawie :)
-
Dzięki za odp. Niestety do Opola mam kawałek drogi, ale zabawkę nabędę. :-thank
-
Nie czyta wszystkiego. TYLKO i WYŁĄCZNIE silnik. On się łączy jedynie z modulem silnika i tyle. Także to, że zaczął Ci chodzić kolego immo poprawnie być może to nie było wcale immo, a moduł silnika złapał zwiechę i nałapało błędów - zdarza się.
-
Nie wiem. Nie znam sie. Przedstawiam fakty :)
-
Może ktoś wie jaki protokół lub inną charakterystyczna cechę musi obsługiwać taki interfejs, żeby łączył się z XJ8 z 2000r.
Właśnie sprawdziłem cztery interfejsy na bluetooth i nie łączą się.
1. KB3E INTERFEJS -35zł
2. Interfejs iCar4 Vgatev - 90zł
3. OBD SCAN Bluetooth Vgate - 40zł
4. ELM327 Bluetooth MICRO BT - 40zł
Ten pierwszy interfejs przy pierwszej próbie połączenia znalazł sterownik i nawet zaczytał błędy, lecz po sekundzie się wysypał i już się nie łączy.
-
Postępy w pracy :-super
poz.2. Interfejs iCar4 Vgatev - 90zł + program Piston oraz Carista = prawidłowe połączenie i pełna diagnostyka silnika 4.0 XJ8 z 2000r.
Co ciekawe program Piston łączy się jedynie z iCar4, z innymi trzema interfejsami nie łączy się.
Popularny Torque nie widzi połączenia nawet bluetooth lecz nawiązuje je z
poz.1. KB3E INTERFEJS -35zł
poz.3. OBD SCAN Bluetooth Vgate - 40zł
Program Carista jakby pokazywał połączenie lecz zaraz potem error w połączeniu z
poz.3. OBD SCAN Bluetooth Vgate - 40zł
Testowałem też bez powodzenia inne programy:
- ELM327 OBD KONSOL
- ScanMaster
- OBD Car Doctor
- EOBD Facile
- ELM327 Check
- OBDii-ELM327
-
Natchniety tym tematem. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34621.0.html zacząłem przeszukiwać internety w poszukiwaniu jakiegoś urządzenia do połączenia się z autem... Znalazłem w jednym ogłoszeń taki wpis: Aplikacja obsługuje wszystkie samochody zgodne z systemem OBDII (proszę nie mylić ze złączem OBD2)
Jakie złącze ma x300 i na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie?
Ma może ktoś jakieś świeże doświadczenia w temacie?
-
Do Jaguarow od X308 wzwyz tylko i wylacznie dzialajacy sensownie MongoosePro od drewtech.com
Niestety z X300 mozna zapomniec bo z tym to w ogole rzadko co wspolpracuje.
-
witam :) w zasadzie łatwo jest skaner podłączyć żeby zaczytać silnik, natomiast trudno żeby wbić się do ABSu, to jest mi nie zbędne żeby sprawdzić parametry podczas ustawiania czujnika kąta skrętu który musze koniecznie ustawić żeby mi zadziałał DSC. Wiec jakim programem i jaką wiązką? program IDS 91-01 da rade ? proszę o podpowiedz .
-
VCM rotunda 1 z ids max 131. to na pewno.
http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-Land-Rover-Diagnostics-kit-IDS-SDD-JLR-V131-130-138-Cable-Laptop-/282274852633?hash=item41b8e46f19:g:yygAAOSw2xRYPuLy
Autlogic też. I pewnie coś jeszcze, sam jestem ciekaw co z popularnych sprzętów...