FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: czajuu w Lipiec 01, 2015, 08:54:01 am
-
Witam Serdecznie,
Wczoraj włączyłem wycieraczki i przetarły szybę, aczkolwiek bardzo bardzo wolno (jak nigdy)...po czym udałem się do pracy...
Wracając z pracy chciałem użyć spryskiwacza - wszystko okej tylko, że wycieraczki zatrzymały się w połowie szyby i dalej nic. Musiałem ręcznie je ustawić do pozycji "wyjścia". Teraz już nie działają na żadnym trybie, tylko spryskiwacz działa. Po naciśnięciu przełącznika jest tylko ruch ok 0,5 - 1 cm do góry i śmierć. Gdy nacisnę dźwignie to słychać takie "tuk tuk" czyli wychodzi na to że przełącznik działa tylko wycieraczki nie chcą się ruszać. :- pojecia
Czy ktoś może miał podobny problem i zna rozwiązanie ? :-wstyd ??????
Auto: S type - 99r.
Z góry dziękuje za pomoc
-
witaj...
ja też takie coś miałem w moim .... wycieraczki przestały działać... okazało się, że mechanizm się spiekł. Więc wyciągnąłem, jedna cześć mechanizm po prostu się spiekła... wyczyściłem, posmarowałem i działa jak ta lala
-
Najnormalniej stanely oski te od ramion wyjac rozebrac wyczyscic i nasmarowac i bedzie ok.
-
Witajcie,
To ja coś dopowiem od siebie...
Podobny temat - wycieraczki zaczęły wolno chodzić, jakby trudniej im było się poruszać. Spsikałem więc odrdzewiaczem, poczekałem troche, przeżarło się i działały dalej... Aż pewnego razu zdechły bez najmniejszego ruchu ani ostrzeżenia.
Wjechałem do garażu, zdjąłem plastiki z podszybia, rozpórkę i wyciągnąłem cały mechanizm. Porozkładałem na czynniki pierwsze, wyczyściłem, super odrdzewiłem i nasmarowałem smarem łożyskowym. Zadowolony stwierdziłem, że dla pewności podepnę sam silniczek do wtyczki zanim się zabiorę za składanie wszystkich części do kupy... I co się okazało? Silnik się nie kręci...
Skoro silnik się nie kręci to trzeba sprawdzić bezpiecznik i ewentualnie przekaźnik.
Bezpiecznik przewodzi (pytanie czy jest tylko jeden? komora silnika, 30A, bodajże pozycja F12), przekaźnik (R15) klapie, słychać go jak tam strzela... Więc co? Trzeba by zmierzyć prądy z wtyczki w samochodzie - daje napięcie. Uszkodzony silnik? Podpiąłem silniczek bezpośrednio do akumulatora i okazuje się, że normalnie kręci... WIĘC CO DO CHOLERY??? :-help
-
Moze głupie pytanie ale nie nic na ten temat nie napisałeś. Na wtyczke prąd idzie?
-
Prąd we wtyczce jest.
Ogólnie to jest tam kilka bolców, 5 zdaje się. Na kilku jest prąd, na kilku nie. Wybaczcie, że opisuje to w tak prosty sposób. Nie znam sie na elektryce praktycznie wcale.
Ważna informacja. Otworzyłem silnik, znaczy tą czarną klapkę w którą wchodzi wtyczka. Tam jest taka prowadniczka. Zmieniłem jej położenie tak, by komp myślał, że wycieraczki są w pozycji "góra". Zamknąłem i podpiąłem do wtyczki w samochodzie. I co się okazało? Silnik obrócił się do położenia wycieraczek w pozycję "dół" czyli położył je na podszybiu.
Czy oprócz tych bezpieczników które wymieniłem są jeszcze jakieś które mogą mieć coś wspólnego z wycieraczkami?
Tak jak wspominałem wcześniej - silnik kręci się przy podaniu napięcia prosto z akumulatora, bezpieczniki i przekaźniki są w porządku. Jest jeszcze jakiś komputer który tym steruje? Co mogło się zepsuć?
-
Przełącznik może? trzeba by popatrzyć kontrolką, masa jest skoro wrócił do pozycji.
-
Pod macha 2 przekaźniki - R15 i R16. Poza tym wsio. Jedynie jeszcze problem może być z manetką
-
Przełącznik? Czyli, że wajcha przy kierownicy? Jak to sprawdzić?
Przekaźniki są sprawdzone, działają poprawnie.
Tak wkurzająca usterka, że cholera bierze...
-
na pinach przy silniczku, kontrolką, jeden w aucie włącza, drugi patrzy czy się zapala żaróweczka, i tak po kolei. pin za pinem, powinno nie świecić, wtedy wajcha manetka przełącznik. Jeśli świeci, to wewnątrz silnika tak zwane ścieżki albo elektronika jakaś w silniczku. Nie wiem czy ten sposób działa w jaguarze... to jest taki uniwersalny, łopatoogiczny.
-
Troche to zgadywanie...
Było to robione miernikiem, jeden mierzył styki we wtyczce a drugi zmieniał położenie manetki przy kierownicy... Raz prąd był na jednej parze styków, raz na innej... czyli prąd we wtyczce jest. Jaki i czy w dobrych miejscach nie wiem, bo nie mam żadnego schematu działania tego ustrojstwa...
Po otwarciu silniczka i dojściu do ścieżek wszystko wygląda na czyste, nie popalone...
Jak sprawdzić wajche przy kierownicy?
-
Sprawa wygląda mniej więcej tak...
Kupiłem dzisiaj rano wajchę wycieraczek razem z przekaźnikiem - ten moduł przy kierownicy.
Szybko podmianka z moim i co się okazuje? Dalej lipa... nie działa.
Silnik wycieraczek nadal się nie kręci podłączony do samochodu a wrzucony na akumulator śmiga aż miło...
Proszę kogoś ogarniętego o propozycje.
A, jeszcze jedno...
Czy ktoś może wie, czy silnik sterowany jest plusem czy minusem?
Jakie wartości mają być na wtyczce?
Na jednym pinie wtyczki jest 12V a na drugim masa... Co z pozostałymi trzema?