FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jar w Marzec 31, 2009, 14:02:02 pm
-
Witam! Mam pytanie do koleżanek i kolegów. Jak często należy uzupełniać, czy nabijać klimatyzację i czy trzeba w trakcie takich operacji coś wymieniać np. filtr? Zupełnie się na tych sprawach nie znam, co pewnie samo wynika z treści wcześniejszego zapytania. Dobra spytam od razu czy to wina klimy, że po włączeniu jej mam taki objaw: z lewego nawiewu wieje chłodem, z lewego środka nieco cieplej, z prawego srodka cieplusio, a z prawego nawiewu to już gorąco? Bardzo prosze o jakieś podpowiedzi. Z góry serdecznie dziękuję. (kotek S-Type 4.0 z 2000r). Pozdrawiam DP. :-A
-
O klimatyzacje trzeba dbac i to solidnie, jak raz sie ja zapusci to juz potem moze nie byc dla niej ratunku. Ja wymieniam filtr p/pylkowy przy kazdym odgrzybianiu ukladu (co najmniej raz w roku), nabijam odczynnikiem, gdy juz slabiej chlodzi. Przy nabijaniu radze dorzucic kontrast, zeby sprawdzic czy uklad jest szczelny.
Jezeli w zime nie uzywamy klimatyzacji to nalezy co jakis czas ja mimo wszystko wlaczyc na 10-15min - dla dobra sprezarki.
pzdr
-
popieram przedmowce. Ja co roku przy okazji przegladu autka po zimie kaze zrobic z klimatyzacja "wszystko cos sie da". Raz na rok powinno wystarczyc.
-
Dzięki za porady! A gdzie kupujecie ten filtr przeciwpyłkowy i jak się dowiedzieć jakim czynnikiem jest obecnie napełniona klima? Pozdrawiam DP.
-
Filtr znajdziesz w wiekszosci sklepow, a w aso na pewno. Nie slyszalem o rozpoznawaniu czynnika chlodzacego, ale nie jestem fachowcem w tej materii, pzdr
-
F143
chyba R134a jest aktualnie stosowany przez wiekszosc fabryk.
-
w s typie byl tylko nabity R134a ale wydaje mnie sie ze masz problem z zaworem ogrzewania _ po prawej stronie na dole chłodnicy.(ciężki dostęp) byl stosowany do regulacji wpływu cieplnego powietrza osobno na pasażera a osobno na kierowce.(byl stosowany w S-typie V8).
-
Czy to tak zwane zawory nagrzewnicy czy jeszcze coś innego? zawory nagrzewnicy dopiero zmieniałem, no rok temu.
-
tak zawór nagrzewnicy moze niech sprawdza i wymienia na gwarancji.
-
Jakiej gwarancji? część pochodziła z prywatnego importu-bo taniej. Dziwne jest jednak to, że jak klima chodzi na wewnętrznym obiegu to jest ok, a jak na otwartym to lewa strona chłodzi, a prawa grzeje. Pozostaje więc jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym (zamkniętym). :-super
-
Czy kto kolwiek wie ile należy wpompować czynnika do układu w s-typie 3,0 v6 z 2000r., po wymianie kompresora ? ;D
Pozdrawiam
Paweł
-
800 +/-25