FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bartek K w Czerwiec 25, 2015, 18:23:04 pm
-
Cześć forumowicze. Czy wiecie może, czy w Jaguarze x type 2,5 benz, 2004 r. V6 zawory podlegają regulacji czy też nie. Otrzymałem dwie sprzeczne opinie od dwóch mechaników a muszę to rozwiązać przed remontem instalacji gazowej
-
Tam sa hydro z tego co wiem
-
Luz zaworowy w tych silnikach jest regulowany grubością okrągłych płytek nad popychaczami zaworów (płytki pod wałkami rozrządu). Nie ma tam żadnej hydrauliki.
Luz reguluje się co 80, 100 lub po 200 tyś km sprzedając te jaguary na rynek E. wschodniej. Z tegoż powodu auta te nie przechodzą tam przeglądu - emisja spalin.
Skomponowanie luzu dla wszystkich płytek (szlifowanie nowych i przekładanie miejscami starych), to około 8h pracy dla wprawnej ręki.
Zwykle takie zabiegi robi się po utracie kompresji na którychś cylindrach.
-
zna ktoś poprawne wartości luzów dla ssących i wydechowych?
-
Na drugim kompie mam chyba takie wartości. Ale to dopiero w weekend jeśli juz
-
Luzy zaworowe (na zimno) V6
- dolotowy 0.175 – 0.225 mm
- wydechowy 0.325 – 0.375 mm
-
a płytki się wymienia a nie szlifuje. W motocyklach to standardowe rozwiązanie
-
a ja nie ma luzu to co wymienisz czy szlifniesz zamiast być mechanikiem można być wymieniaczem i to pewnie chu.....
-
Jak nie ma luzu to i na to są metody, po pierwsze nie raz, nie dwa miałem takie sytuacje (miałem warsztat motocyklowy i było to na porządku dziennym) i nie nazywaj mnie wymieniaczem.
Jak nie masz wogóle luzów to najpierw dajesz cieńszą płytkę zaworową i potem mierzysz, trochę matematyki i masz wyniki.
Zdarza się robić tak na 2-3 razy regulacje i dopiero masz ostateczny wynik.
Inną metodą jest stopniowe odkręcanie wałka rozrządu (tutaj jak to działa to radzę pogłówkować, na tacy nie ma podanego.
Osobną kwestią jest szlifowanie płytek które są utwardzane powierzchniowo. W różnych konstrukcjach są nad lub pod szklankami, albo szklanki są różnych grubości (pokrywy w swoim v6 nie zdejmowałem więc tutaj sie wypowiadać nie będę).
Ale wracając do tematu - jedyną dopuszczalną opcją szlifowania płytek jest magnesówka(wiesz wogóle co to jest?) i tylko wtedy będzie miało to jakikolwiek sens.
Osobną kwestia jest sam pomiar płytki, niestety miarodajny jest tylko i wyłącznie mikrometrem którego w zasadzie prawie żaden warsztat nie posiada.
Same płytki nie są kosmicznie drogie. A pamiętać trzeba że półśrodki dają ćwierćrezultaty.
Co zaś do moich umiejętności mechanicznych, to nie znasz mnie, moich umiejętności, wiedzy, najpewniej nie miałeś ze mną do czynienia nigdy w życiu więc proszę Cię o wstrzymanie się od wypowiedzi na temat.
-
nie kwestionuje wiedzy twojej czy innej osoby z forum a narzędzia pomiarowe to podstawa dla prawdziwego mechanika płytki do regulacji z reguły nie są dostępne od ręki więc mając klienta z autem na warsztacie albo dasz rade coś z tym zrobić albo odeślesz go z kwitkiem
-
(http://images75.fotosik.pl/146/7ff5868aa38edcf5.jpg)
Cena za sztukę od 80zł do 310zł nie zależnie od wymiaru.
Podejrzewam, że żadne ASO nie trzyma tych płytek na półce.
-
...tak - nawet w przeszlosci, kiedy nie myslalem ze bede jezdzil Jaguarem wiedzialem
ze luzy zaworowe reguluje sie przy pomocy kalibrowanych plytek.
Regulacja hydro jest chyba lepszym rozwiazaniem - dlaczego w kotach nie jest zastosowana?
Zamilowanie Anglikow do komplikowania rzeczy prostych wyraza sie miedzy innymi
koniecznoscia wykonania dodatkowych czynnosci przy wymianie glupich swiec.
Sa tez i inne dziwnosci - ktore wyrozniaja nasze koty...i moze dlatego je lubimy :-tylko
-
Ale przecież nie we wszystkich jagach są płytki.Zdaje sie że w s-ce 2,7 jest hydraulika.Swoją drogą hydrauliczne są bardzo dobre póki są dobre.Wymienić płytkę to nie to samo co kasownik- hydro.
-
Jaka jest średnica tych płytek?
-
Jaka jest średnica tych płytek?
Niestety prócz grubości katalog milczy na ten temat.
-
Panowie a da się wyjmować płytki bez rozpinania rozrządu, podnoszenia wałków? Druga sprawa mam na 4 cylindrze 3 atmosfery, możliwe że to z braku luzu zaworowego? Na 1 i 6 mam około 7 atm.
-
A po próbie olejowej jakie jest ciśnienie. Da się je wyjąć jest patent na to.
-
Wypadałoby najpierw pomierzyć luzy, dopiero decydować
-
Przy 3 atmosferach na cylindrze chyba już nie ma po co mierzyć luzu zawodowego. Mało prawdopodobne żeby to był problem z brakiem luzu na zawodach. Teraz pytanie czy pomiar kompresji był zrobiony na zimnym silniku czy na ciepłym i czy był zrobiony po zaaplikowaniu oleju który uszczelni pierścienie i ciśnienie pujdzie znacznie w górę.
-
Przy 3 atm musialoby zerwac plytke calkiem. Jak Krzychu napisal, 3-5 ml oleum w cylinder i mierzyć po kolei. Jak wzrośnie to wiadomo gdzie problem
-
Czy w 3.0 V6 też reguluje się luz zaworowy ?
-
tak, płytkami
-
Tolerancje luzów takie same jak dla 2.5 ?
-
A po próbie olejowej jakie jest ciśnienie. Da się je wyjąć jest patent na to.
A jaki patent jeśli można się dowiedzieć :)
-
Docisnąć szklankę i wyjąć płytkę magnesem
-
Próbowałem wyjąć płytkę magnesem ale nie chce puścić. jest jakiś inny patent na wyjęcie płytki? w innych silnikach jest rowek do podważenia, tu niestet brak.