FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Niunia w Czerwiec 24, 2015, 23:17:47 pm
		
			
			- 
				Po wymianie - dla swietego spokoju - wszystkich filtrow ( oleju, benzyny,powietrza i kabiny)
 zamierzam sie zabrac za smarowanie  tych elementow ktorym ono sie nalezy.
 Wiec pytam, czy oprocz W40 innych srodkow nalezy uzywac?
 Istnieje smar miedziowy... gdzie mam go walic?
 Gdyby jakas litosciwa dusza zrobila liste miejsc ( punktow ) do smarowania - conajmniej
 tych najwazniejszych - z cala pewnoscia bylby to dobry i pobozny uczynek dla kociej
 mniej wyksztalconej w mechanice spolecznosci, ktorej czesc stanowie.
 
 Zmiana swiec w jaguarach to nie to samo co w kazdym wulgarnym aucie.
 Sa jakies podkladki czy nakladki - gorne i dolne.  Je tez ponoc trzeba wymienic.
 Czy potrzebny jest klucz specjalny? Czy trzeba zdemontowac cwiartke silnika zeby do swiec sie dostac? A moze jest jakis filmik na jutubie - instruktazowy?
 
 Bo nawet jesli nie zmienic - to chocby obejrzec stan aktualny.
 
 Swiat jest poznawalny - nie swieci garnki lepia...      :-tylko
 
 
 
 
 
- 
				Oj sobie kolego głowe zawracasz. Nic w aucie dodatkowo sie nie smaruje oprócz skrzyni, mostu i silnika. Przy wymianie świec można gwint przesmarowac. Nic więcej praktycznie dodatkowo nie smarujemy....no ewentualnie zawiasy w drzwiach i zamki. 
 
 Wymiana świec - najnormalniejsza w świecie. Kolektora na upartego zdejmować nie trzeba. Najwyżej lekko poluzować śruby zeby poszedł 1-2cm w góre i wsio.
- 
				Dziekuje za informacje - kolego drajw z numerkiem.
 W fakturach mojego kota nie znalazlem zadnej wzmianki o smarowaniu skrzyni i mostu.
 A kot ma lat 12 i 91800 kms na liczniku.  Nie mam zadnych negatywnych uwag co do
 jego ogolnego stanu: silnika, karoserii i wszelakiego wyposazenia.
 Ale w celu podtrzymania tego stanu rzeczy gotowy jestem  profilaktycznie zmienic juz oleje
 w skrzyni i moscie   oraz swiece.
 Czy kolega uwaza ze to jest rozsadne w mojej sytuacji?
 
 Bedac na zasluzonej emeryturze przejezdzamy ( melduje zone) rocznie nie wiecej
 jak 18 - 20 k kms - z tego kotem nie wiecej niz 5 - 6 k kms. ( reszte primera).
 
 Bo na codzienne drobne przejazdy kilkukilometrowe nie wyciagamy kota z garazu.
 Primera chwatit!    Taka prawda.
 
 Pozdrawiam
 
 niunia
- 
				Draze temat wymiany swiec i na British Parts widze ze nalezy zmienic rowniez spark plug
 boss seal - czyli po naszemu podkladke uszczelniajaca ( tak mysle)
 Chcialbym wiedziec czy normalne  swiece DENSO sa wystarczajace dla V6  2.1 l. - czy nie nalezy lepiej zamontowac jakies irydowe - lub z innymi bajerami?
 
 Za pomocna rade    :-thank
- 
				Jak nie ma lpg to montuj zwykle świece. Aby przerwa sie zgadzala. Wez cos z polki NGK lub Denso. Co do tych podkladek to pierwsze slysze
			
- 
				Koledze pewnie chodzi o uszczelki kolektora górne i dolne jest ich w sumie 12 sztuk, co do świec, to kup oryginalne, platynowe, a nie zwykłe, producent tutaj wymaga platynowych świec.
			
- 
				Teraz to wiekszosc jest platynowa w zamienniku do tych  aut.  A oryginaly fakt faktem tez sa w fajnej cenie 
			
- 
				A czy wiecie gdzie mozna kupic ( na internecie) oryginalne w Anglii?
 
 Ogolnie rzecz biorac lubie kupowac w Anglii. Nawet z kosztami wysylki wychodzi taniej.
 
 Jaka ma byc przerwa ? 1 mm - mniej lub wiecej?
 
 Czy ta przerwa jest identyczna dla wszystkich benzyniakow w X- typach?
 
 Oto sa pytania...   :-tylko
 
 
 
- 
				...poczytalem troche na internecie i zaloze platynowe.  
 Zapewniaja spokoj na conajmniej 30 000 kms.  Oryginaly, DENSO lub NGK...     :-za
- 
				Ja zakładałem platynki ngk, zrobione jest 15tyś i jest wszystko w porządku  :-super
			
- 
				Ja kupiłem oryginały "Jaguar" cena okolo 180zł 30 tyś było ok teraz coś szarpie jakby zalewał świece, kupiłem Denso 80zł sporo osób je chwali na forum czas pokaże czy dobry wybór.