FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: 1984007 w Czerwiec 17, 2015, 19:00:49 pm
-
Ostatnio podczas kręcenia kierownicą na postoju zdarzało mi się słyszeć dziwne trzeszczenie, zwłaszcza podczas upałów, pompa wspomagania była wymieniona w zeszłym roku a poziom płynu jest w normie mam nadzieje że to nie maglownica.
Czy jest możliwość, że to jakiś element zawieszenia?
-
stawiam na sworzeń zwrotnicy...jezeli tak to go wymien,nie baw sie w smarowanie go tylko wymień
-
miałem w S-ce to samo. wymiana sworzni pomogła
-
ale trzeszczenie dochodzi z zewnątrz, czy z kierownicy (tzn. kierownica skrzypi?)
-
Panowie od dwóch tygodni próbuje zlokalizować problem a tu jak na złość trzeszczenie ustało...
Dwa dni po zamieszczeniu wątku zdjąłem osłonę silnika z podwozia i pojechałem na stacje diagnostyczną, rano wsiadłem do samochodu i nie zwróciłem uwagi czy trzeszczy czy nie na stacji okazało się że podczas kręcenia kierownicą nie słychać zupełnie nic. Jedyne usterki to delikatny luz w lewym kole i sączący się olej silnikowy z okolic pompy wspomagania....
Szlag by trafił bo dziś zaparkowałem samochód na słońcu i kiedy był nagrzany to znów pojawiło się trzeszczenie, w środku słyszane jakby jakieś plastiki z obudowy kolumny kierownicy natomiast z zewnątrz dźwięk jest bardziej słyszalny.
Jutro znów pojadę na stację diagnostyczną, jeżeli będzie trzeba to odwiedzę wszystkie w mieście aż zlokalizuję problem.
Dziękuję wam za cenne informację jutro przy oględzinach wezmę je pod uwagę.
Jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedz i gdy tylko zlokalizuje problem to zaraz go opiszę
Pozdrawiam
-
Panowie od dwóch tygodni próbuje zlokalizować problem a tu jak na złość trzeszczenie ustało...
Dwa dni po zamieszczeniu wątku zdjąłem osłonę silnika z podwozia i pojechałem na stacje diagnostyczną, rano wsiadłem do samochodu i nie zwróciłem uwagi czy trzeszczy czy nie na stacji okazało się że podczas kręcenia kierownicą nie słychać zupełnie nic. Jedyne usterki to delikatny luz w lewym kole i sączący się olej silnikowy z okolic pompy wspomagania....
Szlag by trafił bo dziś zaparkowałem samochód na słońcu i kiedy był nagrzany to znów pojawiło się trzeszczenie, w środku słyszane jakby jakieś plastiki z obudowy kolumny kierownicy natomiast z zewnątrz dźwięk jest bardziej słyszalny.
Jutro znów pojadę na stację diagnostyczną, jeżeli będzie trzeba to odwiedzę wszystkie w mieście aż zlokalizuję problem.
Dziękuję wam za cenne informację jutro przy oględzinach wezmę je pod uwagę.
Jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedz i gdy tylko zlokalizuje problem to zaraz go opiszę
Pozdrawiam
To jest coś takiego: http://www.thelurch.com/multimedia_12.htm ?
-
Nie nie bardziej takie trzeszczenie może nawet takie delikatne stuki, a wspomaganie to kiedyś mi podobnie wyło po czym padła pompa natomiast po wymianie wszystko było ok.
Dodam że mam z przodu założone opony 18 245/40 i w lewym kole jest wyczuwalny delikatny luz.
Może to ma jakieś znaczenie
te trzeszczenie w tle to mogło by być to tyle że u mnie nie jest tak intensywne.
Az wezmę komputer i idę porównać.
Przed chwilą odpaliłem samochód i podczas skręcania nie słychać zupełnie nic, wydaję mi się że problem pojawia się podczas upałów i kiedy samochód jest nagrzany, postaram się nagrać krótki filmik podczas występowania problemu i w ów czas może ktoś pomoże póki co mam na uwadze te sworznie zwrotnicy i jutro zwrócę na nie uwagę.
-
Wziąć stetoskop i posłuchać czy nie idzie hałas od łożyska amortyzatora. Zazwyczaj mechaniory już mają nawet proste stetoskopy. Identyko miałem w Volvo...nagrzana fura i trzeszczy. Okazało się, że łożysko ale tam to w ogóle te elementy są słabe