FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: szymonos w Czerwiec 17, 2015, 15:04:37 pm
-
Kociak z 2000r v8 4.0 i taki mam dziwny problemik że komputer diagnozuje wypadanie zapłonów na 5,6,7,8 cylindrze. Wymienione cewki, świece i wtryski i bez rezultatu. Zamieniłem miejscami cewki świece i wtryski i bez zmian dalej wypadają zapłony. Kupiłem moduł zapłonowy lecz okazało się że w moim silniki nie ma takiego cudeńka a w silnikach starszych do 1999r.
Nie mam pomysłu co sprawdzić? Wiązki kabli i wtyczki przejrzałem i nie widać żadnych widocznych uchybień. :-zly
Może jakieś pomysły? :-K
-
Wynika ze to moze byc zapchany katalizator na jednym banku.
-
Problem pojawia się po lekkim nagrzaniu czy na dzień dobry zaraz po odpaleniu takie jajca??
-
Zaraz po resecie błędów po odpaleniu pojawiają się wszystkie cztery błędy i jeszcze błąd od ubogiej mieszanki paliwa. Błąd ze skrzyni pomijam bo chyba nie ma znaczeniu w tym przypadku. Pomyślałem że może zawory ciasne i pali stukowo a czujniki łapią błędy lecz nie wiem czy to by tak działało że akurat na tylnych cylindrach by był objaw. Nie mogę wyregulować zaworów bo nie umiem dostać uszczelki pod dekle a boję się rozbierać na ryzyko.
Jeszcze mam pomysł że to może nieszczelny kolektor i mieszanka uboga a przez to stukowe spalanie, ale też nie do końca jestem przekonany że akurat na tylnych cylindrach by się to działo na raz. Gdyby to była jedna strona no to bym walczył z uszczelnieniem.
Jeszcze może łańcuchy albo napinacze ale też chyba by się to działo na wszystkich garach a nie na czterech i to tylko tylnych.
Z czego komputer zbiera informacje że wypada zapłon?
-
Witam,
problem nie rozwiązany i może coś podpowiecie!
Nowe fakty w sprawie są takie że podczas jazdy gdy skasuje błędy to komputer łapie jedynie błąd
P1000
P1396
-
jeszcze mam pytania ...
czy od samego błędu
P1000
i
P1369 Awaria światła temperatura silnika
może zapalać się lampka "check engine" :- pojęcia bo u mnie się świeci a błędy są tylko dwa.
Kolejne błędy zapalają się u mnie dopiero po parunastu kilometrach i wprowadzają "stan serwisowy" :-help
-
i następny błąd
P0172 - "zbyt bogata mieszanka"
-
Kolego błąd P1396 jest od zaworu zmiennych faz rozrządu na banku 2. Błąd może wyskakiwać od problemów z rozrządem. Natomiast nowy błąd dobrze opisałes i dokładnie tyczy się banku nr 1
-
... czy to znaczy, że rozrząd mam wymienić (P1396) oraz przepływomierz (P0172) bo jak mieszanka zła to chyba przepływomierz tym steruje? :-cry
-
Mieszanką sterują sondy lambda. Natomiast osobiście co bym zrobił:
- sprawdził ustawienie nierządu
- sprawdził wskazania sondy oraz może badanie spalin
-
sprawdzić rozrząd potem ciśnienie na wszystkich cylindrach napisz co stwierdzono po tych diagnozach to postaram sie pomóc dalej.
-
Na razie sprawdziłem (znaczy mechanik kolega ;) ) sondy i przepływomierz są dobre, zostało wszystko przeczyszczone i psiknięte styki chyba we wszystkich kostkach łączeniowych.
Po resecie wyskakuje od razu
P1000
P1396
jak wracałem do domu to wpadł jeszcze
P1316 ale po chwili się sam skasował
a potem
P0300
i pod domem wysypały się wszystkie cylindry
P0301
P0302
P0303
P0304
P0305
P0306
P0307
P0308
zalałem auto ceramizerem do oleju i benzyny bo Ciśnienia na garach są faktycznie trochę rozjechane od 12 do 9,5 .
Chyba kupie nowe napinacze i uszczelki i grzebne w tym rozrządzie. może obejdzie się bez wymiany - co o tym myślicie - wymieniać zaraz cały rozrząd? :-nie
Kolega twierdzi, że koniecznie trzeba wyregulować zawory bo coś mu się zdaje że są ciasne - jednak nie umiem znaleźć uszczelek pod dekle - znaczy znalazłem ale na stronie w UK za 100Fu! - czy to tyle faktycznie kosztuje (trochę gumy)
-
zacznij od zaworów będzie najtaniej i najszybciej jak zdejmiesz dekle to przy okazji rozrząd można dokładnie sprawdzić a uszczelki znajdziesz bez problemu tylko trochę chęci i wujek google
-
zanim zacznę rozkręcać to muszę mieć uszczelki więc to priorytetowa sprawa :-wings
zaworki wyreguluje i jeszcze kolega namawia mnie na wymianę krótkich łańcuchów i napinaczy ??????
-
No to się zaczyna, potrzebuje:
- uszczelki dekla 230zł x 2
- uszczelka świec 40zł x 8
- uszczelka śrub 35zł x 4
uszczelka zmieniacza faz 60zł x 2 :-boks
nie można tych uszczelek kupić taniej ? :-cry
czy ktoś z was ma pomysł na to jak to uszczelnić, czy koniecznie trzeba wydawać 1100zł na uszczelki :-thumpdown
-
Kolego taniej nie kupisz bo chyba nawet nie bardzo jest wybór. Także albo oryginały albo porządne zamienniki