FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: koniu w Czerwiec 16, 2015, 10:55:35 am
-
moje felgi wymagają renowacji mam takie:
http://jaguary.pl/photos/felga-kolo-szprychowe-felgi-jaguar-xj6-xj40-ladne-3119108148.jpg (http://jaguary.pl/photos/felga-kolo-szprychowe-felgi-jaguar-xj6-xj40-ladne-3119108148.jpg)
co proponujecie malowanie, chromowanie czy polerowanie ?
-
To nie są felgi szprychowe, one są stalowe i mają prawdziwe szprychy, ważą tonę i poza tym, że pięknie wyglądają, słabo się na nich jeździ. Tych alu całych nie spolerujesz, tylko brzegi, środek zostanie do malowania.
Ja bym dał do piaskowania i pomalował proszkowo.
-
są aluminiowe a nie stalowe, wcale ciężkie nie są ,pozatym mocno dziwne stwierdzenie że "słabo się na nich jeździ"... skro za komfort odpowiada opona założona na felgę a nie sama felga... a tu możesz założyć oponę o profilu 70 nawet , jeżeli słabo Ci się jeździło to przejrzyj sobie elementy zawieszenia
pozdrawiam
-
ja myślę że kolega dziadzol pisał o felgach szprychowych że są stalowe ,a zasugerował się nazwą linka ( ja oczywiście wiem że mam felgi aluminiowe i nie są to felgi szprychowe) - ale dziękuję za sugestie i też chyba skłaniam się do malowania proszkowego
-
Proszkowe malowanie będzie ok, byle by dobrze wypiaskowali żeby farba się nie łuszczyła po jakimś czasie
chromowane felgi to często w USA wersjach sobie brali tam nawet felgi Teardroop były w chromie
-
Lepiej polakierować proszkowo, możesz wtedy dobrać kolor/odcień bardziej dopasowany do karoserii, jeśli np. oryginalny wygląda średnio.
Chromowane felgi są jakieś takie tandetne...
-
Moje po renowacji wyglądały tak :
http://i39.tinypic.com/eajqxk.jpg (http://i39.tinypic.com/eajqxk.jpg)
-
Oczywiście, że chodziło mi o prawdziwe szprychowe felgi. Miałem takie, ale sprzedałem, bo to się do normalnej jazdy słabo nadaje. Ciężkie, wyważyć trudno, centrować nikt się nie podejmie. Trzeba rozumieć co się czyta ;-). A od mojego zawieszenia wara! :-D
-
Jestem lakiernikiem i lakieruję czasem felgi, więc powiem Ci tak; na lakierowanie proszkowe bym uważał i nie polecał ze względu na efekt, większość felg polakierowanych proszkowo nie ma wyglądu, są półmatowe, lakier nie jest gładki, z mocną "skórką" i po za tym, że to najbardziej odpowiedni lakier na felgi ze względu na odporność to raczej jedyny plus tego typu lakierowania, dobre na przysłowiowego golfa, fiata itp. W jagu radziłbym standardowe lakierowanie takie jak nadwozie, trzeba tylko dobrze przygotować powierzchnię, więc byle komu nie dawać tego do roboty. ten wzór najlepiej wygląda w dwóch kolorach; np. środek grafit, rant srebrny, (to wizualnie poszerza rant), lub środek złoty, rant srebrny (wygląda pięknie na starym klasyku). po takim lakierowaniu rant można spolerować tradycyjnie jak lakier, będzie gładki jak lustro i będzie to miało efekt, jak da się twardy lakier to może być.