FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 11:12:58 am

Tytuł: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 11:12:58 am
Witam :-bry, nazywam się Krystian i jestem nowy na tym forum. W zasadzie trafiłem tutaj przypadkowo. W chwili obecnej poruszam się Alfą Romeo 146 z 97r. Jestem "alfaholikiem", na naszym forum założyłem temat dotyczący kupna jakiejś alfy która spełniałaby moje wymagania dotyczące komfortu jak i osiągów. Gdyby nie tamten temat nie byłoby mnie tutaj, kolega alfaholik wspomniał, że właśnie jaguar x-type jest samochodem komfortowym. Kiedy zobaczyłem to cudo... szczena mi opadła, przez pierwszą noc nie mogłem spać, co się nie budziłem to na myśl przychodził mi ten jaguar. Kolejnym zaskoczeniem było przejrzenie ofert z x-ami. Ceny nawet ładnych egzemplarzy zaczynają się już od 12-13k, mowa tutaj o rocznikach 2003-2004, na nowsze raczej mnie nie będzie stać.
W związku z zamiarem kupna kotka mam kilka pytań:

1. Jak z wyciszeniem auta w środku, przy jakich prędkościach hałas staje się problemem? Może macie porównania względem innych aut.
2. Jak to jest z utrzymaniem jagcia, jestem pewny, że na aso mnie nie będzie stać, chyba, że coś poważnego no to bym musiał podjechać i wydać więcej.
3. Czy nawigacja dobrze się sprawuje?
4. Z tego co czytałem 3.0 fajnie znosi gaz?
5. Jakie są realne przebiegi tych jaguarów? (mowa o benzynie)
6. Czy wszystkie silniki 2,5 i 3,0 są na łańcuchu?
7. Jak auto sprawuje się w mieście? (parkowanie itp.)
8. Ma ktoś z Was tego kota w woj. Lubuskim?
9. Kierownica jest regulowana?

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: voitec w Czerwiec 13, 2015, 11:57:26 am
1. Jak z wyciszeniem auta w środku, przy jakich prędkościach hałas staje się problemem? Może macie porównania względem innych aut.
Nie mam dużego porównania, ale do prędkości autostradowych jest znośnie, bez szału, ale da się wytrzymać i porozmawiać ;-)
2. Jak to jest z utrzymaniem jagcia, jestem pewny, że na aso mnie nie będzie stać, chyba, że coś poważnego no to bym musiał podjechać i wydać więcej.
Zależy ile jesteś w stanie zrobić sam. Sprawdź sobie ceny typowych rzeczy eksploatacyjnych jak klocki, tarcze, wahacze, gumy, amory itd będziesz miał wtedy jakiś pogląd w tej sprawie
3. Czy nawigacja dobrze się sprawuje?
Na nią nie ma co liczyć - stare mapy :)
4. Z tego co czytałem 3.0 fajnie znosi gaz?
Znosi, aczkolwiek wymaga mechanicznego przelewu lub mądrego emulatora. Wersja USA ponoć ma dwa czujniki ciśnienia co trochę bardziej komplikuje, ale jest to do obejścia.
5. Jakie są realne przebiegi tych jaguarów? (mowa o benzynie)
Mój 2002 ma niecałe 150k na liczniku. Wg różnych nalepek pod maską od wymian oleju, filtrów, to wychodzi, że to mógłby być realny przebieg, ale zmęczenie fotela kierowcy wygląda jakby miał z 300k. Więc trudno jakoś to jednoznacznie określić. Jeden robi 10k rocznie inny 50..
6. Czy wszystkie silniki 2,5 i 3,0 są na łańcuchu?
To ta sama rodzina silników - więc tak
7. Jak auto sprawuje się w mieście? (parkowanie itp.)
Wg mnie napęd AWD trochę zwiększa promień skrętu (a może X po prostu tak ma), ale ja tam nie mam problemów z parkowaniem.
8. Ma ktoś z Was tego kota w woj. Lubuskim?
Poszukaj usera emwu na forum.
9. Kierownica jest regulowana?
Jest.
Za 12-13k to raczej szału bym się nie spodziewał z 2003-2004. No chyba, że jesteś odważny/masz kogoś kto ogarnie i kupisz diesla, bo te dziwnym trafem są raczej tańsze niż benzynowe.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 13, 2015, 18:33:24 pm
Wyciszenie jest o klasę lepsze niż w Focusie z porównywalnego rocznika. Można spędzić cały dzień przy 180 km/h i spokojnie rozmawiać z pasażerem.
Utrzymanie jest o tyle problematyczne, że części typowe dla tego modelu są dość trudno dostępne. Do tego musisz znaleźć jakiegoś ogarniętego mechanika, który nie wbił sobie do głowy, że to Mondeo. Poza tym nie jest źle, samo auto jest dość trwałe i, wyłączając napęd 4x4, dość proste do ogarnięcia.
Gaz to temat-rzeka, jest milion wątków. Najważniejsze, to znaleźć naprawdę dobrego gazownika, bo tutaj nie ma uniwersalnej metody.
Jeździłem X-em po miastach małych i dużych, w Polsce i za granicą i nie było nigdy problemu. Trochę się oswoisz, że jednak jest spory, i będzie ok.
I tak jak napisał kolega - nie szukaj najtańszych egzemplarzy, to totalne szroty. Co oszczędzisz przy zakupie, to wydasz na naprawy, a straconych nerwów nikt Ci nie odda. Najważniejsze to żeby napęd był sprawny. Może ktoś na forum akurat będzie sprzedawał?
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 19:22:42 pm
Myślę, że jeśli chodzi o poruszanie się w mieście to nie sprawi mi to problemu. Jeżdżę do tej pory czasami bmw e36 w sedanie i rozstaw osi prawie taki sam jest tylko kotek dłuższy troszkę, ale krótszy od audi a6 c5, którym też miałem okazję się przejechać ;)
Jeżeli chodzi o gaz to mam blisko do Legnicy a tam podobno jest ktoś kto już nieraz zakładał do takiego kotka instalację.
Pytanie tylko co macie na myśli mówiąc tanie egzemplarze. Wiem na pewno, że albo będę ściągał kotka z niemiec albo czech, albo kupie od kogoś tutaj z forum. Jeszcze nie miałem okazji się "przejechać na polskich kłamstwach związanych z motoryzacją i nie mam zamiaru więc cała reszta odpada. Więc od jakiej kwoty warto przeglądać ogłoszenia?
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 13, 2015, 20:36:25 pm
Powiem tak - niedawno sam sprzedawałem X-a. Jeżeli jego stan i cena, którą osiągnęliśmy, są w jakiś sposób miarodajne to absolutnie nie patrz poniżej 15k. Za 20 powinieneś osiągnąć naprawdę przyzwoity egzemplarz bez znaczących bolączek.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 21:16:34 pm
W sumie myślałem aby zamknąć się w kwocie 17-18k z gazem ale widzę, że ciężko będzie
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Czerwiec 13, 2015, 21:39:03 pm
Odpuść sobie X-a.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 21:49:52 pm
Czemu odpuścić?
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 13, 2015, 22:38:39 pm
Myślę, że kolega eMWuGSM ma na myśli, że Jaguar nie lubi oszczędności. Ani przy zakupie, ani przy eksploatacji. Jeżeli zamierzasz kupić tanio, to pewnie i tanio używać, czyli prosisz się o życie pełne cierpienia i żalu :) X-Type nigdy nie będzie golfem, którego naprawiasz przysłowiową gumą do żucia i taśmą. Licz się z wydatkami, ale jeżeli Cię na nie stać, to samochód się po wielokroć odwdzięczy.
To trochę tak jak z podłogą w domu - albo kupujesz panele i za 4 lata wymieniasz, bo się zużyły, albo kupujesz solidne lite drewno i masz do końca życia, ale koszt bez porównania wyższy. Jak zarabiasz najniższą krajową to choćbyś nie wiem jak chciał, to dębu nie położysz.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 13, 2015, 22:56:36 pm
Z tymi panelami troche nie wypał chyba ze mowa o tych po 20 ziko za 1m :D. Natomiast reszta zgadza się jak najbardziej. Tak jak nie wierz w zasłyszane ze Jaguary są bardziej awaryjne od niemców. Po prostu niektóre techniczne rozwiązania są dla mechanika porypane bo niemcy rozwiązują to inaczej...zazwyczaj lepiej ale to już inny temat :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 13, 2015, 23:04:30 pm
Rozumiem co mowicie, ale zalozylem ten temat aby sie dowiedziev paru rzeczy o tym aucie. Nie napisalem ze chce kupic za najnizsza kwote jaka znajde, tylko pytalem w jakie pieniadza celowac , myslalem ze 17k starczy ale skoro nie to spoko odloze 20 + na instalacje i ewentualne pierdoly? W dalszym ciagu nie rozumiemczemu i na jakiej podstawie napisal zebym odpuscil
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 13, 2015, 23:45:15 pm
Bo napisałeś, że chcesz się zamknąć w 17-18 tys i w tym gazolina. Tak naprawdę nawet nawet w 20 z gazem będzie ciężko. Prędzej się kupuje S-Type przed lift w tej kwocie. Ja swojego S-Type kupiłem za 16 kawałków...tyle że polift. Doszedł gaz 3800, progi z robotą 4000, jeszcze oliwa w skrzyni 700-800 dojdzie i mam 25 prawie. Na szczęście póki co odpukać od 4 tys km nic sie nie dzieje oprócz poschizowanego układu klimy ale i to pokonam.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Jeva w Czerwiec 14, 2015, 09:44:21 am
Napisałem tak bo myślałem że bedzie git ale chyba nie ;p mysle ze chyba 25k na wszystko starczy. S type mi nie podchodzi ;/
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Czerwiec 14, 2015, 10:53:13 am


1. Jak z wyciszeniem auta w środku, przy jakich prędkościach hałas staje się problemem? Może macie porównania względem innych aut.
*Hałas jest do opanowania
2. Jak to jest z utrzymaniem jagcia, jestem pewny, że na aso mnie nie będzie stać, chyba, że coś poważnego no to bym musiał podjechać i wydać więcej.
*W miare  ogarniety mechanik da  rade
3. Czy nawigacja dobrze się sprawuje?
*Nie  mam, ale  mozna  wymienic  zwykłe radio na 2 din (trzeba  zwrócic  uwage  na  długość radia) z nawigacją którą mozna  aktualizować (np na  androidzie)
4. Z tego co czytałem 3.0 fajnie znosi gaz?
*Mój znosi gaz  juz  od  2  lat - żadnych usterek a  przebiegi duże. Mechaniczny przelew jest sekretem.
5. Jakie są realne przebiegi tych jaguarów? (mowa o benzynie)
*Ja  w  dwa  lata ze 130 000  dobiłem do 200 000  i nic  sie  nie  dzieje
6. Czy wszystkie silniki 2,5 i 3,0 są na łańcuchu?
*Tak
7. Jak auto sprawuje się w mieście? (parkowanie itp.)
*Czujniki parkowania  z  tyłu są własciwie  standardem , a  promień skrętu, moim zdaniem, jest przyzwoity
8. Ma ktoś z Was tego kota w woj. Lubuskim?
*Ja  nie - ale  moge  w  Szczecinie  polecic  gazownika  który da  rade - nie  jest tak daleko, no i miałbyś okazje  popędzić kota  na  S3  :)
9. Kierownica jest regulowana?
*Tak - w  dwóch płaszczyznach

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Czerwiec 14, 2015, 12:45:30 pm
Jagi są dla osób które wybaczają koszta na rzecz samego posiadania tej marki. Ciężko Ci będzie znaleźć sztukę bez dokładania. Zadbane auta zazwyczaj trzymają ludzie z forum :-W. Na samo przywitanie: gaz (o spalaniu poniżej 14l raczej zapomnij, chyba że jesteś fanem powolnego poruszania się), opony(do 3.0 chyba lipy się nie zakłada), oleje w całym aucie to prawie 1100zł... Do tego przednia prawa pół oś lubi się wytelepać. A przy dwóch ostrych hamowaniach hamulce robią się jak z gumy  :-super Więcej grzechów nie pamiętam (reszta jak w innych autach) :-clap
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Czerwiec 14, 2015, 13:02:17 pm
Jagi są dla osób które wybaczają koszta na rzecz samego posiadania tej marki. Ciężko Ci będzie znaleźć sztukę bez dokładania. Zadbane auta zazwyczaj trzymają ludzie z forum :-W. Na samo przywitanie: gaz (o spalaniu poniżej 14l raczej zapomnij, chyba że jesteś fanem powolnego poruszania się), opony(do 3.0 chyba lipy się nie zakłada), oleje w całym aucie to prawie 1100zł... Do tego przednia prawa pół oś lubi się wytelepać. A przy dwóch ostrych hamowaniach hamulce robią się jak z gumy  :-super Więcej grzechów nie pamiętam (reszta jak w innych autach) :-clap

Ja nie  mam problemu z  hamulcami - zmieniałes  płyn?   Oleje za 1100 złotych to chyba z dodatkiem złota. Półosi nie zmieniałem jak narazie - nic  sie  nie  wytelepało
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 14, 2015, 14:55:16 pm
Jagi są dla osób które wybaczają koszta na rzecz samego posiadania tej marki. Ciężko Ci będzie znaleźć sztukę bez dokładania. Zadbane auta zazwyczaj trzymają ludzie z forum :-W. Na samo przywitanie: gaz (o spalaniu poniżej 14l raczej zapomnij, chyba że jesteś fanem powolnego poruszania się), opony(do 3.0 chyba lipy się nie zakłada), oleje w całym aucie to prawie 1100zł... Do tego przednia prawa pół oś lubi się wytelepać. A przy dwóch ostrych hamowaniach hamulce robią się jak z gumy  :-super Więcej grzechów nie pamiętam (reszta jak w innych autach) :-clap

Ja nie  mam problemu z  hamulcami - zmieniałes  płyn?   Oleje za 1100 złotych to chyba z dodatkiem złota. Półosi nie zmieniałem jak narazie - nic  sie  nie  wytelepało

Złota? Olej silnikowy, w skrzyni, tylny most, 1100 to dość zachowawcze oszacowanie.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Czerwiec 14, 2015, 15:41:25 pm
niektórzy śmigają na jednym do samego końca   :-K  
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Czerwiec 14, 2015, 16:18:52 pm
Nie  no zaraz  zaraz : kupuję części i oleje  w  UK  więc 1100 złotych to około 200 funtów. 
Olej 5W30  5L full syntetic brandowany przez  najwiekszego dystrybutora  czesci w  UK  to niecałe 20 funtów (Shell helix  professional 5l - 28 funtów )
Filtr  oleju MANN (sa  tansze  - ale  nie  bedziemy szli na  łatwizne) 6,29
Olej do skrzynki kątowej i do mostu 75W140 LSD  - kupmy 2 litry zeby starczyło na dwie  wymiany z zapasem  27
Olej do skrzyni biegów 75 W 90 API GL 4  - 2 litry czyli tez  z zapasem 10,49 x2 = 21

Dodajemy :
27 (5 + 1 l  5W30)
6,29 (filtr)
27 (2 x 1l 75W140)
21 (2 x 1l 75W90 )
= 81,29 funta
1 funt = 5,7 zł (dzisiejszy kurs  NBP)
= 463 złote 30 groszy

Zrzuty ekranu z  cenami :

(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1e78f7daa5be.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/1e78f7daa5be.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5c3d52d9bf09.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/5c3d52d9bf09.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/78b74442bbf4.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/78b74442bbf4.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f3d213aab33f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/f3d213aab33f.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/414826459314.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/414826459314.jpg.html)

Oczywiscie zakładam samodzielną wymiane ( nie  jestem mechanikiem a  spokojnie  dałem sobie z  tym rade) - nie  wiem więc  skąd  wzieliście  cene  x 3....
Ja  za  1100 złotych zmieniłbym wszystkie oleje i na  dodatek tarcze z klockami ......
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Czerwiec 14, 2015, 16:31:53 pm
skrzynia manual (automat wymiana 700zł) i własna robota(tutaj ludzie pytają czy trzeba jechać do serwisu zmieniać wąż odmy), do tego jeszcze przesyłki, pewnie stąd ta różnica, ale  :-R że Ci się chciało
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: voitec w Czerwiec 14, 2015, 16:32:34 pm
Też mnie zastanawiała ta cena 1100. Może mechanik/sprzedawca jak słyszy, że do Jaguara, to mu się mnożnik ceny ustawia na sporą wartość.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Czerwiec 14, 2015, 16:51:10 pm
skrzynia manual (automat wymiana 700zł) i własna robota(tutaj ludzie pytają czy trzeba jechać do serwisu zmieniać wąż odmy), do tego jeszcze przesyłki, pewnie stąd ta różnica, ale  :-R że Ci się chciało

Faktycznie - mam skrzynie  manualną i  na ceny patrzyłem ze swojego punktu widzenia. Generalnie polecam manuala - im mniej skomplikowanych klamotów  na  pokładzie, tym niższa  awaryjność (wystarczy sprawdzić  na  forum ilość wątków  o awarii automatów) Choc  przy roczniku 2003, który rozważa kolega, spodziewałbym się  już  dość kosztownej wymiany sprzęgła i dwumasu (choc  faktycznie tego DMF w  benzyniakach trudno zajeździć).
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Czerwiec 14, 2015, 19:25:07 pm
Mój X - co prawda z najsłabszym silnikiem benzynowym 2.1 - ma już 165 000 mil czyli 264 000 km i sprawuje się znakomicie - co ciekawe nie bierze grama oleju, mogę się tylko śmiać z najnowszych silników VW TSI które będąc nowe biorą 0,5 l na 100 km ...
Unikaj Diesla i nie wierz w awaryjność benzyniaków - jak dasz radę zrobić podstawowe czynności jak wymiana płynów, tarcz, klocków to autko spokojnie tanio utrzymasz.

Powodzenia w ewentualnym zakupie.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: promotion w Czerwiec 15, 2015, 08:19:21 am
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami . standartowo wysypuje się dwumasa , turbina , zapycha EGR , no i na koniec zaczyna puszczać kopcia z rury przy dodaniu gazu i lecą wstryskiwacze ( jest to ostatnia część której jeszcze w swoim nie wymieniałem ) . Tak więc jak podliczysz koszty tych części ( a przy silniku 2.2 są o wiele droższe od 2.0 ) to wychodzi na to , że lepiej kupić benzynę i dokładać do ceny paliwa przy codziennej eksploatacji .
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Artek123 w Czerwiec 15, 2015, 11:56:30 am
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami . standartowo wysypuje się dwumasa , turbina , zapycha EGR , no i na koniec zaczyna puszczać kopcia z rury przy dodaniu gazu i lecą wstryskiwacze ( jest to ostatnia część której jeszcze w swoim nie wymieniałem ) . Tak więc jak podliczysz koszty tych części ( a przy silniku 2.2 są o wiele droższe od 2.0 ) to wychodzi na to , że lepiej kupić benzynę i dokładać do ceny paliwa przy codziennej eksploatacji .

Jeżeli bym się decydował na X-type  to tylko benz. 3.0 V6 ze skrzynią manualną... według mnie jedyny słuszny wybór... nie mniej jednak nie demonizujmy silników diesla! Jeździłem przez prawie dwa lata Fordem Mondeo 2.0 TDCI, własnie z tym silnikiem który jest w x-type. Kupiłem go z przebiegiem niecałe 160 tyś. km i wiekiem 5 lat (ale czy przebieg był prawdziwy to wątpię, bo auto było sprowadzone z zagranicy - więc podejrzewam, że jeszcze ze 100 tyś. km można dorzucić). Przez te prawie dwa lata zrobiłem kolejne 60 tyś. km i nie miałem z nim żadnych problemów... Co do lecącej dwumasy to jak się jeździ często poniżej 2 tyś. obrotów, bo mniej pali no i przecież już od 1500 tyś. się zbiera to koło dwumasowe wykończy się w ekspresowym tempie (aby nie ,,zajeździć'' dwumasy kłania się odpowiednia technika jazdy...), co do turbo to również wymaga ono odpowiedniego traktowania i to nie zależnie czy jest to benzyna czy diesel (czyli nie jeździmy dynamicznie na słabo rozgrzanym silniku, nie gasimy silnika od razu po zatrzymaniu po dłuższej jeździe czy dynamicznej tylko czekamy nawet kilka minut, żeby pochodził sobie na wolnych obrotach. Olej wymieniamy co max 10 tyś., a nie co 15 czy 20 tyś. km). Wtryskiwacze jeżeli lejemy dobre paliwo (klasy premium) i np. co 2-3 tankowanie dobry środek do czyszczenia i smarowania układu paliwowego, nie przysparzają problemów (niestety takie zachowanie podnosi koszty użytkowania). Co do zaw. EGR to jego uszkodzenie najczęściej spowodowane jest zbierającym się w nim syfie - a on najczęściej powstaje właśnie przez niedomaganie układu paliwowo - powietrznego... Reasumując jak kupimy zadbanego diesla i będziemy odpowiednio o niego dbali to nie przysporzy nam wcale problemów, nie mniej jednak tanio nie będzie czasy kiedy wybierało się diesla bo był tańszy w utrzymaniu niż benz. już dawno się skończyły... poza tym dzisiejsze diesle absolutnie nie nadają się do użytkowania tylko w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach... Co do benz. jeszcze to 3.0 V6 też posiada koło dwumasowe i wymiana kpl. sprzęgła wraz z robocizną to ponad 4 tyś. zł... więc chyba jednak wcale taniej jak w dieslu nie jest... kolejnym tematem jest, że terkoczący diesel pod maską Jaguara jakoś mi osobiście nie pasuje...
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Czerwiec 15, 2015, 17:08:53 pm
jak to często bywa, każdy ma swoją rację  :-tylko  :-V
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: enter84 w Czerwiec 15, 2015, 22:14:43 pm
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami
i właśnie dlatego ja wybrałem Diesla,w razie czego serwis Forda pod nosem...
Niech kolega weźmie pod uwagę też to że niewielu jest fachowców od Jaguarowskich silników benzynowych i nie da się go naprawić ot tak u Zdzicha w garażu...
Ale jak to kurak22 napisał każdy ma swoją rację.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Czerwiec 15, 2015, 23:05:09 pm
Mój X - co prawda z najsłabszym silnikiem benzynowym 2.1 - ma już 165 000 mil czyli 264 000 km i sprawuje się znakomicie - co ciekawe nie bierze grama oleju, mogę się tylko śmiać z najnowszych silników VW TSI które będąc nowe biorą 0,5 l na 100 km ...
Unikaj Diesla i nie wierz w awaryjność benzyniaków - jak dasz radę zrobić podstawowe czynności jak wymiana płynów, tarcz, klocków to autko spokojnie tanio utrzymasz.

Powodzenia w ewentualnym zakupie.

Salut Cyberda,

U mnie tak samo - wszystko OK.
Lejesz 5W30 syntetik jakiej marki?
Nasze koty sa rowiesnikami... VIN mojego to: SAJAF51522YC96230

Sprawdz przez ciekawosc czym sie rozni Twoj od mojego?

Pozdrowionka    :-tylko
Tytuł: Odp: Kilka pytań :)
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Czerwiec 16, 2015, 21:46:01 pm
Na pewno tym że moja kierownica jest po prawej stronie ...

Co do oleju wlałem półsyntetyk 5W30 Britoil