FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2015, 22:04:09 pm

Tytuł: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2015, 22:04:09 pm
Otóż dzisiaj zabrałem się za to ustrojstwo. Pierwsze co - jeśli ktoś chcę wymieniać to nie zdejmować dechy. Ja już prawie to zacząłem robić ale popatrzyłem, poniuchałem i da się zrobić to minimalnym nakładem pracy w rozbieranie wnętrza.

(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/33412af7be9b.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/33412af7be9b.jpg.html)

Jeśli ktoś zmienia silniczek dolny po stronie kierowcy - wyjmujemy radyjko jak najbardziej. Inaczej nie wyjmiecie wtyczki z pozycji będąc przy pedałach. Przynajmniej ja bym nie dał rady ze względu na gabaryty. Oprócz tego dla wygody wyjmujemy ramię które doprowadza nam powietrze na nogi. Jedna śrubka wydaje się nie do odkręcenia ale jak najbardziej się da. Pózniej sie wydaje znowu, że nie da wyjąc się silniczka...da się. Gorzej będzie włożyć ale z wyjęciem bez lipy.
Mowa o tym silniczku:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4d1e3a9d6e93.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/4d1e3a9d6e93.jpg.html)(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/838056dce213.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/838056dce213.jpg.html)

Teraz przejdzmy do górnego po stronie kierowcy. Który znajduje się za licznikiem oraz ramieniem doprowadzającym powietrze na stronę kierowcy. Sytuacja znowu podobna - jedna śrubka wydaje sie nie do odkręcenia ale bez problemu leci. Ramię doprowadzające powietrze odkręcamy poprzez odkręcenie śrubki trzymającej ten mały nawiew (śrubka jest od spodu pod dechą). Wyjmujemy ustrojstwo i ramię które chcemy odkręcić również jest na śrubkę. Bierzemy przedłużkę giętką na to Torx 30 i przez dziurę po "małym wiewie" odkręcamy śrubkę.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/57bd3ade0375.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/57bd3ade0375.jpg.html)

Oraz numery silniczków.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3a207f8fd491.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/3a207f8fd491.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2f5ea571d952.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/2f5ea571d952.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/838056dce213.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/838056dce213.jpg.html)

Oprócz tego mamy jeszcze chyba z końcówką CA i ten bodajże steruje klapą nóg oraz FA ten znowu obieg zamknięty. Ale co do FA nie jestem pewien czy w ogóle występuje takie coś. Trzeba by szukać w necie


Jak widzicie zamontowałem inny numer silniczka jednakże sam kształt jest identyczny. Jutro powiem czy pomogło czy nie. Ten z numerem BA wyjąłem całkowicie póki co w celu wytestowania czy coś się zmieni z powietrzem w aucie aczkolwiek z tego co pamiętam to działał.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 15, 2015, 21:54:15 pm
i co działa jak nalerzy , fajne foty na pewno co niektórym pomogą
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: seba78 w Czerwiec 16, 2015, 01:01:54 am
Kolego jesteś wielki dzięki ogromne
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 16, 2015, 12:43:41 pm
Małe spostrzeżenia:
- silniczek z innym numerem działa i jest on odpowiedzialny za nadmuch na szybę przednią. Co zauważyłem to po odpaleniu auta nie otwiera się od razu mimo że na panelu klimy mam ustawione nogi/szyba. Załącza się on po około 30-60 sek. Nie wiem czemu tak no ale działa i to jest najważniejsze. Pracuje zauważalnie ciszej niż poprzedni. Jest pojedyncze "bzzzz" i tyle, do tego słuchać ruch klapki jak sie dociska. Na poprzednim skrzypiało, rympoliło itp.

Natomiast dolny silniczek po stronie kierowcy obecnie mam dalej wyjęty i póki co chrzanie nie zakładam go bo jest dobrze :D

Ale jest jeszcze sprawa taka - po wymianie silniczka auto dalej grzało. Poruszałem kablami od elektrozaworu i zaczął chłodzić do tego stopnia że na LO szyba przednia jest oszroniona :). Także moją walkę z tym dziadostwem będę opisywał na bieżąco. Póki co nie ruszam bo chłodzi, a w sobote mam wesele i nie chce żeby znowu sie coś popieprzyło.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 22, 2015, 12:27:49 pm
Mam nowe info...znowu się spieprzyło. Stało się to po tym jak z LO ustawiłem na 20 stopni bo już tak chłodził, że wysiedzieć nie mogłem. Także obecnie stawiam na elektrozawór (1,5 roku ma dopiero) lub na moduł.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: aro w Czerwiec 22, 2015, 15:13:17 pm
tez mnie czeka zabawa  z klapami i silniczkami niestety ale chyba jednak bede zrzucal deche...
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 22, 2015, 21:09:46 pm
zacznij od kompa czy coś wykryje potem moduł a później elektrozawór  przedzwoń wiązke od elektrozaworu
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 22, 2015, 21:24:59 pm
Komp sadzi tylko błędami od silniczkow....:/
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: aro w Czerwiec 23, 2015, 04:52:14 am
Elektrozawor dziala,panel klimy podmienialem na inny i jest bez zmian,ogrzewania dalej nie ma,pierwsze zniknelo z prawej strony,po jakims czasie z lewej...tak ze obstawiam klapki z tym ze nie do konca rozumie jak to jest z tym mieszaniem powietrza za pomoca klap,jak zrzuce deche to latwiej to pojme...
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 23, 2015, 10:58:05 am
Mam kolejne info...pojezdził wczoraj cały dzień na LO, dzisiaj odpalam, jade i chłodzi znowu. Nie czaje tego auta. Póżniej znowu będę jechał to napisze czy dalej chłodzi czy się już spieprzyło na nowo. Ogólnie zaczął chłodzić jak stanąłem w korku...słyszałem że się coś przestawiło i nagle bum - leci zimno zewsząd.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 23, 2015, 11:01:25 am
A morze to jest zemsta tych urzywanych silniczkow
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 23, 2015, 11:04:48 am
Używany chodzi jak ta lala. Problem w nim jest taki, że otwiera klapę na szybę po ok. 30-60 sek. jazdy. To mnie dość mocno ciekawi bo to wygląda tak jakby on był jakoś wewnętrznie zaprogramowany pod inną wtyczkę. No ale to mi akurat bardzo nie przeszkadza bo ważne że działa.

Moim zdaniem u mnie w wuja leci ta klapa o której gadaliśmy przez fona - czyli ta 5 o której nikt nic nie wie. Aczkolwiek rozmawiałem z Karolem jak brałem od niego silniczek i mówi, że tam nic takiego nie ma. Wstępnie sprawdzę elektrozawór, a dokładnię wtyczkę no i moduł by wypadało ale to już do jakiegoś majstra od elektroniki bo ja średnio w takich stykach, płytkach itp
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: aro w Czerwiec 30, 2015, 16:11:52 pm
Witam,dzis zrzucalem deske w esce..potem dlugo sie gapilem i staralem sie ogarnac co...jak...po co...i powiem wam ze silniczki i klapy steruja tylko gdzie ma isc i skad ma isc nawiew,nie maja nic wspolnego z temperatura nawiewu...
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 30, 2015, 20:57:47 pm
aro daj foty. to co jest odpowiedzialne za temperaturę  wewnątrz ta klapa mieszacza jest  we wszystkich autach z klimą
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: aro w Czerwiec 30, 2015, 21:26:02 pm
Tam jest 5 silniczkow,4 steruja nawiewami,piaty,ten za schowkiem wlacza obieg powietrza wewnetrzny..tak to mi wyszlo jak probowalem zrozumiec jak to idzie...z tego co wydedukowalem to temperatura steruje tylko elektrozawor jak dostanie sygnal z modulu...powietrze z dmuchawy idzie bezposrednio do mieszacza w ktorym sa dwie chlodniczki,nagrzewnica i od klimy,podejzewam ze nagrzewnica jest podzielona na dwie czesci zeby bylo sterowanie temperatura na prawo i lewo..tak mi wyszlo po obserwacji tego..
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 30, 2015, 21:35:20 pm
poje.... 
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: aro w Czerwiec 30, 2015, 21:48:19 pm
Jeszcze raz to przestudiuje,moze sie uda jutro ale w jednej komorze sa dwie chlodniczki...to jak to wytlumaczyc?do nagrzewnicy wchodza trzy rurki..pewnie ciepla na prawa czesc i osobno na lewa czesc nagrzewnicy i trzecia rurka wspolny powrot...
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Czerwiec 30, 2015, 22:19:21 pm
ale w jednej komorze sa dwie chlodniczki...to jak to wytlumaczyc?d

Nagrzewnica i skraplacz od klimy. A to co piszesz o działaniu elektrozaworu to tak właśnie jest, że to on steruje temperaturą nagrzewnicy poprzez zamykanie i otwieranie przepływu "wody".
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 01, 2015, 22:46:23 pm
aro dobre info. Przyda się
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Lipiec 01, 2015, 23:39:21 pm
czyli u mnie jak nie moge ustawić średniej temperatury np. 22 stopnie albo 25 stopni tylko jet tak że albo zimno jest w piz.... alo grzeje w piz... to co niby elektro zawór padł
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Lipiec 02, 2015, 11:19:50 am
czyli u mnie jak nie moge ustawić średniej temperatury np. 22 stopnie albo 25 stopni tylko jet tak że albo zimno jest w piz.... alo grzeje w piz... to co niby elektro zawór padł

Ale jaka jest temp. powietrza w kabinie kiedy zadajesz te temperatury? Jeśli jest np 22 st i zadasz 25, to tak wtedy z nawiewu leci ukrop, w druga stronę jest podobnie, jak zadasz np. 19 st, to leci mróz. Jeśli masz 22 st i zadasz 23, albo 21, to reakcja systemu nie powinna być tak gwałtowna. Weź pod uwagę, że temperatura, którą zadajesz to docelowa temperatura w całej kabinie, a nie temperatura powierza, która wydostaje się z wylotu np. jak masz w kabinie 50 st. (parking na słońcu) i uruchomisz auto i zadasz 22 st. to system będzie działał na maksymalnym chłodzeniu temp. na wylocie będzie niższa niż 22 st. Działa to tak, że zadajesz temperaturę w kabinie, a system sam "inteligentnie" wykonuje działania, które mają efektywnie dociągnąć temperaturę w kabinie od zadanej. Jeśli natomiast chodzi Ci o to, żeby z wylotu leciała Ci na rączki idealnie ciepła letnia bryza, to masz problem :) Według mojej obserwacji to system jest nastawiony na to, żeby efektywnie obniżać odczuwalną temperaturę w całym aucie, a nie tylko temperaturę powietrza, które bezpośrednio na ciebie dmucha z kratki, więc ten kto to zaprojektował nie brał raczej pod uwagę tego, ze kierowca chciałby sobie chłodzić ręce, albo twarz. Prawdę mówiąc z tej automatyki również nie jestem do końca zadowolony np. w zimie nie odpowiada mi to, że kiedy wnętrze się nagrzewa, to system automatycznie puszcza ciepłe powietrze na nogi a nie górny nawiew na ręce, twarz. Nie wiem, może inni mają inne preferencje i wola mieć najpierw ciepłe stopy a potem ciepłe ręce, myślę że podobnie jest z Twoim problemem idealnej temperatury pomiędzy 23 i 25 st.
Wobec powyższego wydaje mi się, że ten typ tak ma. Według Twojego opisu to wydaje mi się, że elektrozawór działa prawidłowo skoro jest w stanie zatrzymywać i puszczać obieg w obu strefach. Dla świętego spokoju sprawdziłbym tylko czujniki temperatury tj. te trzy białe w komorze mieszacza i skraplacza i ten jeden przy kierownicy. Co do tych trzech, to w załączeniu przesyłam ci rozpiskę jaka powinna być oporność w jakiej temperaturze, wszystkie czujniki powinny pokazywać zbliżoną oporność w tych samych warunkach. Co do tego czujnika przy kierownicy to nie mam info, odkurz go, oczyść, może coś się zmieni.
Podejrzewam, że teraz pomyślałeś, że w Twoim starym aucie, gdzie była ręczna jednostrefowa klima było lepiej (o ile miałeś takie auto - tylko zgaduję). Też miałem taką myśl ale wg mnie problemem są nasze przyzwyczajenia z poprzednich samochodów. Śmieszy mnie jak ktoś czasem pisze, że coś lepiej działa w aucie o wiele niższej klasy niż S-Type, bo niby jak to tak? Okazuje się jednak, że ta reguła bywa prawdziwa. Ostatnio ktoś pisał, że Panda jego teściów świeci lepszym światłem niż ksenony w jego S-Type. Natomiast u mnie jest tak, że ogrzewanie tylnej szyby o wiele bardziej wydajne było w Astrze II niż w S.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 02, 2015, 20:55:52 pm
Układ klimy w S-Type to jakiś żart. W Volvo chodziła idealnie, w Porsche działa to jeszcze lepiej. Półautomat w Merolu też był dużo lepszy. Ogólnei Jag przekombinował układ. Za dużo zbędnych wg. mnie elementów
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Lipiec 02, 2015, 21:00:52 pm
kolego zdrapcioch niczym się nie sugeruje jestem mechanikiem i znam zasady działania klimy i ogrzewu w aucie  tylko szukam wyjaśnienia tego durnego zachowania się klimy w moim aucie bo nie mam czasu ani chęci grzebania po omacku che podejść rozebrać naprawić i złożyć i ma być dobrze. Więc wygląda to tak jest ok 15 stopni w aucie ustawiam 31 lub max i daje ciepłym zmniejszam do 28 stopni i jakąkolwiek inną po niżej 28 i jest tylko zimno więc jest albo zimno albo ciepło i nic po środku myślałem o klapie która miesza powietrze z parownika z powietrzem z nagrzewnicy no ale ponoć nie ma jej w tym aucie więc zostaje sterownik lub elektrozawór więc już wiem co dalej z tym zrobię dzięki za pomoc wszystkim
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 02, 2015, 22:43:07 pm
Moim zdaniem u Ciebie sterownik świruje. U mnie wychodziło by że też....bo wszystko inne niż LO powoduje napieprzanie gorącem.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Lipiec 03, 2015, 00:25:26 am
a u mnie wszystko inne niż max  no prawie, to zimno może sie zamienimy i zobaczymy co wtedy będzie
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Lipiec 03, 2015, 11:21:02 am
kolego zdrapcioch niczym się nie sugeruje jestem mechanikiem i znam zasady działania klimy i ogrzewu w aucie 

Dzielę się tylko swoim doświadczeniem, ani nie mam zamiaru nikogo pouczać, ani podważać kompetencji.
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Lipiec 04, 2015, 00:49:40 am
spoko kolego zdrapciooch ja tylko nie chce sie przy kocie narobić na próżno a poza tym tego auta nie da się do niczego porównać jagi są inne, dla tego go wybrałem
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 04, 2015, 15:42:58 pm
Czyli u mnie albo modul w uja leci albo zawór....pochlastac sie idzie
Tytuł: Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
Wiadomość wysłana przez: Adt81 w Sierpień 07, 2017, 22:12:01 pm
Witam

Dzisiaj przy okazji naprawy sznureczka otwierania schowka znalazłem taki oto kwiatek jak na zdjęciach poniżej. Ktoś tam już łapki włożył i urwał ucho od mocowania cięgna klapy obiegu wewnętrznego przez co ramię silniczka świruje i raz się obraca a raz nie. Efektem jest różnie działający obieg wewnętrzny ponieważ samo ramię bez cięgna w pewnej pozycji potrafi nieco klapę uchylić. Chciałbym to "oczko" jakoś naprawić tylko kwestia wyjęcia klapy obiegu wewn. z obudowy i tutaj moje pytanie - czy ktoś już to rozbierał i może mi podać jakieś wskazówki jak się do tego dobrać ? Widać, że już poprzednio tam jakieś próby paprania na gorąco były a ja bym chciał tam jakieś oczko dospawać. W instrukcji jeszcze jest zapis o poprawnym ustawieniu ramienia w pozycji początkowej czy do tego trzeba rozebrać ten silniczek czy da się je przestawić nie urywając czegoś ?   

https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPT0N0SGt3WWpKWXc (https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPT0N0SGt3WWpKWXc)
https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPeXRBbm1JejZBRUU (https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPeXRBbm1JejZBRUU)
https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPbzB4TmxraXpaZ0E (https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPbzB4TmxraXpaZ0E)