FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: SWPEC w Maj 24, 2015, 21:40:15 pm
-
Cześć
Uruchamiałem dziś silnik xj6 1970-stał myśle że 10 lat
NO I UDAŁO SIĘ :-clap
najpierw pompki, gaźniki,cewka,rozdzielacz,platynki,kolejność zapłonu na cylindrach ,plak i jazda
pokręcił pokręcił i odpalił.
to było piękne 8)
Jest jednak problem że skrzynia nie przenosi obrotów (koło zamachowe się kręci)
nie wiem na razie co jest nie tak -może ktoś miał coś podobnego.
Pytanie jest też do czego służy ten przełącznik in out na gałce biegów
POZDRAWIAM I CZEKAM NA JAKIEŚ POMYSŁY
-
tak mnie ciekawi - nie rozbierałeś wcześniej silnika? czy zakonserwowany był w jakiś sposób? nie jestem mechanikiem, co najwyżej mechanikiem-amatorem ale bałbym się kręcić silnikiem po takim czasie, bez rozebrania i przesmarowania.
-
Jeśli silnik się obracał, to po wymianie oleju raczej można bezpiecznie odpalać. Co innego, gdyby był zastany.
Co to za skrzynia? Jeśli manual, to ten przełącznik może być od nadbiegu.
-
Olej był cały czas w czasie kręcenia rozrusznikiem dawał nawet jakieś ciśnienie ,jak odpalił dawał normalnie .
a OGÓLNIE TO PRZECIEŻ TYLKO ZABAWA :-clap
Radość z odpalenia była warta ceny kupna ( jakoś się wcale nie przejmuje i tak silnik będzie rozkręcany na części a całość odbudowy to dwa , trzy lata.
Przy pracy przygrywało mi oryginalne radio z epoki oczywiście z tego starego jaga.
:-A :-A
-
Skrzynia jest manualna .
Biegi niby wchodzą z lekkim oporem ale nic się nie dzieje ??????
ale powoli ,muszę przewieść go na kanał ,ale najpierw sprawdzę pedał sprzędła i siłownik na dole bo nie odbija czyli pompka do sprawdzenia.
-
A dla potomności pasek chłodzenia i alternatora XJ 6 s 1 to A (10 mm)x1150 co najmilej do mojego OK
-
Co Jaguar to Jaguar clapping
Pamiętam, jak kiedyś brat skasował fiata siene. Auto stało nie ruszane ok 11 miesięcy, dodam, że kupił w salonie(2000 rok) i nigdy wcześniej jej nie rozbił. Nie wiem czy to wina tego, że straż pożarna przeleciała po całym samochodzie gaśnica ale całe auto sie zastało. silnik stanal, skrzynia tak samo. łozyska itp lepiej nie mówić - nie mogliśmy jej z miejsca ruszyć. Uznaliśmy w końcu, że co się z nia stanie to sie stanie i wzieliśmy ją na hol pod cieżarówke - o dziwo odpaliła ale jazdy to juz nie było. ledwo na 2 biegu miała siłe jechac. Jak widać Jaguar może stać i 10 lat i da rade! tylko w jagu
-
A dla potomności pasek chłodzenia i alternatora XJ 6 s 1 to A (10 mm)x1150 co najmilej do mojego OK
Poprawka 1180 A 13mm