FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Maj 17, 2015, 20:20:04 pm
-
Pod koniec tygodnia zamierzam zabrać się za konwersję zawieszenia.
Do temu podchodzę całościowo tzn. wywalam elektor zawory, pompę nivo a stary zbiorniczek na olej zastępuję tym z rocznika wyżej tak aby wychodziły tylko dwa przewody (jedne do chłodnicy, drugi do pompy wspomagania).
Jednak mam kilka pytań:
1. W zestawie (amortyzatory sprężyny itd) są dwie gumowe podkładki (http://images68.fotosik.pl/896/6a7700613776b899.jpg) które nie bardzo wiem w którym miejscu mam je dać.
2. Na końcach amortyzatorów jest podkładka metalowa, dwa gumowe krążki, podkładka metalowa (http://images68.fotosik.pl/896/01d11dedf8af46b3.jpg) co z tym zrobić jak to zamontować?
3. Teraz pytanie z pod maski, wymyśliłem sobie że tam zrobię wszystko tak:
1. Opróżnić układ hydrauliczny przez magłownice
2. Wykręcić / odpiąć przewody hydrauliczne
3. Wykręcić pompę do nivo
4. Zaślepić miejsce po pompie do nivo
5. Odpiąć i zaizolować kostkę od zespołu zaworów
6. Zdemontować zespól zaworów
7. Zdemontować zbiornik na płyn
8. Zamontować nowy zbiornik na płyn
9. Połączyć zbiornik z pompą wspomagania układu kierowniczego
10. Wlać płyn
11. Zdemontować amortyzatory, sprężyny i potencjometr
12. Zdemontować rurki z pod auta
Coś jeszcze trzeba zrobić?? Czy po wykonaniu powyższych operacji trzeba jeszcze rozłączyć wtyczkę w bagażniku ??
Z góry dzięki za pomoc
-
Czarne gumowe pierścienie idą w górne gniazda sprężyn. Te od nivo mają większą średnicę otworów pod oś amortyzatora. Co do montażu poszczególnych elementów to idzie następująco : patrząc od dołu- 1.ośka amortyzatora 2.podkładka metalowa, 3.poduszka , 4. gumowy pierścień( właśnie ten czarny), 5.gniazdo mocowania amortyzatora, 6. poduszka, 7 metalowa podkładka, 8 nakrętka..
Co do zamiany zbiorniczków itp- to nie pomogę....mam układ z oddzielnymi zbiorniczkami ;)
-
Dzięki za info. Jeszcze jedno pytanie, na ośce amortyzatora jest jeszcze metalowa tuleja co z nią? Jest wyłożona w pierwszą poduszkę?
-
Zerknij tutaj:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear)
Od razu bedziesz wiedzial co i jak :)
-
Dzięki za link.
Czy element 3 i 5 znajduje się obecnie w nivo czy trzeba je dokupić osobno?
-
Raczej na pewno jest(lub byl). Z tego co kojaze te duze 'spring isolator' dezitegruja sie z czasem kompletnie, ale ktos kto wyciagal juz to wczesniej powinien lepiej ci podpowiedziec.
-
no i po konwersji. Wszystko poszło dość szybko 3 godziny z minutami. Izolatory sprężyn były w stanie idealnym.
Po konwersji trzeba robić geometrię?
-
W manualu bodajze pisza ze tak.