FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: marsjaningn w Maj 14, 2015, 21:33:35 pm
-
witam
mój Kot 2,2 diesel z 2007r ma lekki problem, jak rano jest zimno, ok 5 stopni, po zapaleniu lekko faluje silnik ( o jedną kreskę ), jak sie nagrzeje too przestaje falować
jak jest ok 20-25 stopni too praktycznie wszystko jest ok, zadnego falowania ( noo może z 1 raz lekko zafaluje ) praktycznie nieodczuwalne
wzmaga się to jak wcisnę sprzęgło i cofam, ale tylko na zimnym silniku
w chwili obecnej sprawdziłem:
świece - ok
regulator cisnienia paliwa - ok
wymienione sprzęgło
usunięty DPF
zaślepiony EGR
Mechanik stwierdził ze too na pewno pompa wysokiego cisnienia, coo o tym sądzicie ??
Pytanie:
Jakie pompy do niego pasują, boo chce jakąś używkę kupić, ( numer seryjny lub coś podajcie ) lub z jakich samochodów pasują
-
Spokojnie z tymi diagnozami mechaników kolego ::) bo czy na prawdę jest to aż tak bardzo odczuwalne? Moim zdaniem nie ma sensu szukać i zmieniać na zapas poczekaj aż " choroba" się rozwinie bo możesz w tej chwili wydać kupę kasy jeśli to nie będzie pompa to wtryskiwacze i wyjdzie Cie trochę grosza. Radziłbym sprawdzić wtryskiwacze na początek.
Koszt sprawdzenia w Wawie na stole to 300 zł nie wiem skąd wziąłeś te 600zł? ??????
-
myślałem o wtryskiwaczach ale myślę że one by miały ten efekt bez znaczenia na pogode, czy ciepło czy zimo, pozatym robiłem sprawdzanie przepływów i wyszło OK
a ty samochód szwankuje jak jest zimno, jak jest ciepło chodzi dobrze
Myślicie aby oddać wtryski do regeneracji ?? ( sprawdzenia ?? )
-
Ja bym zaczął od oscyloskopu i przyjrzeniu się wiązce.
Na pompę zawsze znajdziesz czas, a wiązki w kocie są nawet gorsze niż w Żuku i Lublinie... :-X
-
Falowanie silnika może wynikać z nawet z zatartego łożyska alternatora u mnie tak było. Sprawdź czy koło pasowe nie kręci się zbyt ciężko. Nie wiemy jak to wygląda na żywo a z opisu trudno sobie wyobrażać bo czy falowanie wygląda jak skakanie obrotów? Czy raczej podbijanie jak np podczas włączenia klimatyzacji?
Wiele jest róznic. No i czy telepie całym samochodem podczas tych falowań czy są nieodczuwalne?
-
To też trafna myśl, aczkolwiek na alternatorze mniejsze prawdopodobieństwo. Sprzeęgła klimy to wymieniałem w obu moich "stałych" sierściuchach.
-
Falowanie wygląda tak:
Wskazówka obrotomierza skacze pomiędzy dwoma kreskami, jest to nieodczuwalne fizycznie, ( nic nie rzuca silnikiem )
tak jakbym lekko dodawał gazu i puszczał
Coo najlepsze dzieje sie tak tylko jak jest zimno, przy temperaturze 15-20 stopni samochód pali bez zająknięcia, więc na tym trzeba sie skupić
-
Marsjaningn nie wiem czy mogę dać link do forum Forda,ale co tam najwyżej mnie chłopaki zlinczują:
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/57517-Obroty-faluj%C4%85-na-zimnym-silniku (http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/57517-Obroty-faluj%C4%85-na-zimnym-silniku)
poczytaj może w tym wątku coś znajdziesz...
-
Poczytałem artykuł, ciekawy :)
Zastanawiam się nad tym akumulatorem.... oryginalny too chyba 80Ah 800A, a mój to 2 letni Wolf 77Ah i chyba 780 amperów
Coo wy na to ??
Boo jeszcze czujnika paliwa nie sprawdzałem,
aaa i sprawdzałem czy tak samo faluje jak powyłączam radio, klime i światła, ale nie zauważyłem różnicy ( tak mi sie zdaje )