FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: koniu w Maj 12, 2015, 07:59:57 am
-
Witam ostatnio przejechałem jagiem około 100 km jak już wracałem zaczął na początku przerywać , szarpać zaświecił się na chwilę "check engine" później kontrolka zgasła. Dojechałem do domu jak teraz zapalam to silnik chodzi bardzo nierówno na bardzo niskich obrotach, czasami gaśnie. Problem zarówno na benzynie jak i na gazie. Moje podejrzenie- czujnik położenia wału. A może coś innego?
-
Check Engine może powodować uszkodzona przepływka , czujnik temperatury powietrza , czujnik CTS ( czujnik temperatury silnika ) . Czujnik położenia wału teoretycznie też , ale nie zawsze . Spróbuj odłączyć akumulator ( żeby błędy się skasowały ) . Po podłączeniu odpal auto i zobacz jak wtedy będzie silnik chodził . Jeśli po resecie wywali check-a , to sprawdź na kompie pokładowym czego się on tyczy ( kod błędu ) .
-
kod fuel fail 12 - czyli co przepływomierz?
-
Wyświetlenie kodu 12 oznacza, że sygnał z przepływomierza (MAF) jest poza dopuszczalnym zakresem. Kod jest generowany jeśli spełniony jest jeden z następujących warunków:
- napięcie wyjściowe MAF jest niższe od 0.4V lub wyższe od 4.5V
- obroty silnika w zakresie 400-3000 obr/min
- stan ten utrzymuje się przez min. 5 obrotów wału korbowego
Po wyświetleniu kodu silnik pracuje w trybie awaryjnym. W celu ustalenia parametrów pracy, ECU korzysta z sygnału dostarczanego przez potencjometr przepustnicy (TPS) zamiast z MAF.
Możliwe przyczyny:
- przerwa lub zwarcie w obwodzie pomiędzy ECU a MAF
- wysoka rezystancja połączenia pomiędzy ECU a MAF (zanieczyszczony konektor MAF)
- przerwa w obwodzie pomiędzy głównym przekaźnikiem zasilającym (12V) a MAF
- uszkodzony MAF
Jeśli masz ten kod , to wszystko wskazuje na problem z przepływką . Kiedyś miałem ten kod , ale wystarczyło rozebrać przepływomierz i delikatnie wyczyścić .
-
Odpiąłem przepływomierz i o dziwo auto działa dobrze. Obroty ok nie falują i na dobrym poziomie. Dodam że kilka miesięcy temu wymieniałem przepływomierz ( na używany) bo na wcześniejszym falowały obroty . Mam jeszcze pytanie czym i jak czyścić przepływomierz?
-
Ja po rozkręceniu czyściłem ( delikatnie ) wacikiem nasączonym alkoholem . O ile dobrze pamiętam , to tam jest taki drucik oporowy i termistor malutki .
-
Są w sprzedaży specjalne spraje do mycia przepływomierzy,mam na półce,ale uważam ze lepszy jest zmywaczy do hamulców w spraju.Należy dokładnie z psikać przepływomierz z odległości 10-15 cm i poczekać minutę,aż wyschnie.
Swój czyściłem już kilkakrotnie,a sposób podał mi renomowany warsztat z Bielska B.
-
http://allegro.pl/crc-air-sensor-clean-200ml-do-przeplywomierzy-i5224414932.html (http://allegro.pl/crc-air-sensor-clean-200ml-do-przeplywomierzy-i5224414932.html) - znalazłem coś takiego na allegro
tylko zastanawiam się dlaczego silnik pod odpięciu przepływomierza pracuje prawidłowo ? -przynajmniej tak mi sie wydaje
-
Po odpięciu przepływki silnik dostaje domyślny skład mieszanki ( taki jakby tryb awaryjny ) auto będzie jechać , ale straci na mocy , bo ECU nie będzie mogło dostosowywać składu mieszanki do obrotów silnika .
-
niestety wyczyszczenie przepływomierza nie pomogło :- pojecia
jak podpinam go to auto gaśnie i falują obroty. :-help
-
W moim przepływomierzu były zimne luty.
Na początku kupiłem niby sprawny, używany ale nie działał.
Aby naprawić przepływomierz należy delikatnie odkleić czarną pokrywkę i przelutować gorącym powietrzem z dobrym płynem lutowniczym. Klapkę potem należy przymocować , najlepiej silikonem.
Po takiej operacji przepływomierz działa dalej.
Tutaj nie ma elementów ruchomych jak w BMW, więc nie wiele co ma się popsuć.
-
ok a nie ma innej opcji np że źle odczytuje sygnał z innego powodu ? bo słyszałem że te przepływomierze raczej się nie psują, może jakieś zwarcie ?
-
To sa przeplywomierze z tzw. goracym grutem, sprawdz czy poprostu nie jest przepalony.
-
Sprawdź połączenie pomiędzy przepływomierzem, a ECU, często pojawiają się tlenki, a wraz z nimi wysoka rezystancja.
Przy okazji sprawdź , czy ECU nie jest zalany przez wodę z blowera ( częsta przypadłość).
Warto też zajrzeć do ECU, czy nie ma zimnych lutów na gniazdach ( niebieskie i żółte) oraz na innych elementach.
Jeżeli potrzebujesz schematu, daj znać na PW.
-
Podnosze wątek gdyż problem nadal istnieje. Dłuższy czas jeździłem na odpiętym przepływomierzu. Później go podpiąłem i o dziwo auto jeździło dobrze , obroty nie falowały auto nie gasło. Jednak po około miesiącu problem powrócił czyli falowanie obrotów i auto gasło jak się zatrzymywałem. Jak odpinam przepływomierz to jest ok. Czyli czasami działa ok czasami nie. Trudno to zdiagnozować bo jak pojechałem do mechanika to wtedy oczywiście wszystko było ok.
-
Masz możliwość podpięcia innego przepływomierza?