FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: tet w Maj 08, 2015, 02:52:47 am
-
Witam,
Panowie mam problem z kotem. 3 dni temu wjechałem w głęboką kałuże i nie wiem czy czegoś nie uszkodziłem. Dzisiaj miałem trasę 120km i podczas dodawaniu gazu wydobywa się dziwne buczenie, chrobotanie odczuwalne po podwoziu całego pojazdu, klekotanie. Nie jest to ciągłe klekotanie podczas jazdy ale co jakiś czas się pojawia najczęściej np podczas podjeżdżania pod górkę lub ruszania z miejsca, ogólnie rzecz biorąc głównie podczas obciążenia silnika ale nie tylko również przy wolnej jeździe ok 1500-1800 obrotów, wydaje mi się również że auto straciło na mocy. Czy to może być zalanie silnika czy może problem tkwi gdzie indziej ? Pod maską sprawdzałem silnik widnieją na nim dziwne plamy zdjęcie w załączniku. Nie mogę dostać się całkowicie do filtra powietrza ale udało się go częściowo odchylić i wydaje się suchy.
Co zrobić ?
Wymienić stary olej i wlać nowy ?
Kilka godzin po kolizji z kałużą robiłem również dolewkę 2L oleju (elf sxr 5w30), kot mi tak pobiera olej ok 1L na 5000-7000km
Może te plamy na silniku to ściekła woda z maski na silnik przy otwieraniu maski i dolewaniu oleju czy raczej może to być przez zaciągniecie wody z kałuży ?
4-5 miesięcy temu również dolewałem ok 2L oleju Mobil 1 5w30
Kiedyś podobne stukanie/buczenie/klekotanie w aucie już występowało ale po jakimś czasie umilkło i na pewno nie z taką częstotliwością jak teraz.
Czy w tym modelu jest możliwe zalanie silnika poprzez wjechanie w głęboką kałużę ?
Mam instalację LPG
Jaki najlepiej kupić olej, jaką ilość i jaki filtr ? Silnik 3.0 V6 benzyna.
-
Przeczytany 42 razy i nikogo mądrego ?
Orientuje się ktoś gdzie się znajduje wlot do filtra powietrza ? Czy możliwe jest zaciągnięcie wody ?
-
Jakbyś zalał to by zgasł dosłownie w sekundę. 2l oleju....to miałeś sporo za mało, bo sama miarka ma chyba ok. 700ml. Może stąd było stukanie
-
wiele razy wjechalem w gigantyczna kaluze z powodu lenistwa i to z duza predkoscia i nic, zaden ze mnie znawca ale od tego to mozesz sobie ewentualnie tarcze pokrzywic, a nie zalac silnik, bylem ostatnio na myjni i mieli w ofercie mycie silnika (przypuszczam karczerem) powiedzieli ze diesel bez problemu, ale benzyny sie boja i nie beda myli, pewnie Ci to nie pomoze, nie wiem dlaczego... czasem uszkodzony tlumik lub jego poluzowanie moze wydawac takie dzwieki ktore niosa sie po calym aucie, mialem tak w lexusie, brzmialo jak silnik a wydostawalo sie z luznego tlumika...
-
Auto u mechanika więc zobaczymy tez obstawiam tłumik.
A tak poza tematem jak u was pracuje pompa dopowietrzania silnika ? U mnie w zimie słychać jak głośno chodzi przez pierwsze 30-40 sekund od uruchomienia silnika a w lecie nie występuje taka przypadłość.
I czy głośno działający ABS (tarcie) zaraz po uruchomieniu silnika przy cofaniu to normalne zjawisko ?
-
Z pompa mam rowniez tak samo jak Ty, z hamulcem rowniez i nie tylko na wstecznym ... Kiedys byl temat i nikt nic madrego sie podpowiedzial .
Odnosnie oleju to jak dla mnie jakas masakra ... Ja wymieniam co 15 kkm i dolewke na calym tym intewale mam na poziomie moze 0,5 litra .. Ale nie litr czy dwa jak Ty ??
Leje tylko motula
-
Dźwięk z ABS to testowanie układu także norma
-
Auto było u mehanika dzwiek przechodzący po całym aucie to nie od silnika tylko poluzowany tłumik. Mam jeszcze pytanie mechanik wspominał abym się przygotował na remont silnika czy to możliwe po 114000km ? Pytałem na jakiej podstawie twierdzi ze remont silnika jest wymagany stwierdził po mocy i po dzwięku silnika nie robił żadnych testów cisnieniowych itp.
-
Witaj.
Wg mnie sam fakt ze brakowalo 2l oleju mowi sam zasiebie. Gdzies sie ten olej podziewa... Dodatkowo nie wiadomo ile czasu jezdziles bez tego oleju... Rozne elementy mogly przez ten czas byc niedosmarowane. W moim co prawda dieslu nie dolewam ani grama od wymiany do wymiana...
Afair te silniki sa bardzo wrazliwe na slaby olej lub jego brak...
Sam fakt ze nie sprawdzales stanu oleju przez 10000-14000 km jest juz dla mnie dziwny... Bo po takim przebiegu to raczej przydalo by sie go wymienic uzywajac produktu zalecanego przez producenta... O ile dobrze pamietam mobil 1 nim nie jest.
-
Olej sprawdzam i dolewam regularnie ale cały czas gdzieś ten olej pobiera. Jak teraz dolałem 2L to stan na bagnecie jest w połowie min a max.
Pobiera mi ok 1L na 5-7 tys km
Witaj.
Wg mnie sam fakt ze brakowalo 2l oleju mowi sam zasiebie. Gdzies sie ten olej podziewa... Dodatkowo nie wiadomo ile czasu jezdziles bez tego oleju... Rozne elementy mogly przez ten czas byc niedosmarowane. W moim co prawda dieslu nie dolewam ani grama od wymiany do wymiana...
Afair te silniki sa bardzo wrazliwe na slaby olej lub jego brak...
Sam fakt ze nie sprawdzales stanu oleju przez 10000-14000 km jest juz dla mnie dziwny... Bo po takim przebiegu to raczej przydalo by sie go wymienic uzywajac produktu zalecanego przez producenta... O ile dobrze pamietam mobil 1 nim nie jest.
-
Dźwięk z ABS to testowanie układu także norma
Testy testami , rozumiem ale sposob raczej slaby. Wyobraz sobie ,wsiadasz odpalasz auto wrzucasz D jedziesz kilka metrow ... Hamujesz i pedal " bije " jak bys na oblodzonej drodze hamowal .. To raczej niebezpieczne jest jak na test ?
-
Dużo rozwiązań w tym aucie jest jak sprzed epoki lodowcowej.
Dźwięk z ABS to testowanie układu także norma
Testy testami , rozumiem ale sposob raczej slaby. Wyobraz sobie ,wsiadasz odpalasz auto wrzucasz D jedziesz kilka metrow ... Hamujesz i pedal " bije " jak bys na oblodzonej drodze hamowal .. To raczej niebezpieczne jest jak na test ?
Podjadę dzisiaj na hamownie i zdam relacje.
-
Normalna sprawa. W Volvo praktycznie wszystkie tak miały z lat 1998-2006
-
Byc moze tak jest w Volvo i to normalne ale kiedy go kupowalem tak nie bylo ?
Ja mam jeszcze chec walki z tym testowaniem, przy kolejnej zmianie klockow wymienie je na inny produkt ... Obecnie mam Bosch i nigdy na nie sie psioczylem ale moze to wina nadmiernego pylenia ? Nie wiem ale bede testowal. Dziwne jest tez ze pare Osob ktore posiadaja XF nic nie pisze jak to u nich wyglada ...
-
Ja takich objawów nie mam.
-
Ja rowniez nie mialem jak go kupowalem ... A teraz musze znalesc przyczyne
-
Byłem dzisiaj na hamowni
Pwr 212,2 KM @ 5824 rpm
Tq 285,0 Nm @ 4668 rpm
A ten silnik podobno ma 238 KM
I teraz się zastanawiam co jest grane i gdzie szukać przyczyny niepełnej mocy ?
Czy jest możliwe że w tym aucie siedzi silnik 2,5l zamiast 3.0l ?
-
wraz z wiekiem samochodu znika rowniez jego moc poczatkowa, rowniez dane producenta niekiedy maja sie nijak do rzeczywistosci...
-
wraz z wiekiem samochodu znika rowniez jego moc poczatkowa, rowniez dane producenta niekiedy maja sie nijak do rzeczywistosci...
Ale aż 26KM ?
-
A jakie warunki pomiaru? Filtr paliwa i powietrza nowy??
-
wraz z wiekiem samochodu znika rowniez jego moc poczatkowa, rowniez dane producenta niekiedy maja sie nijak do rzeczywistosci...
Ale aż 26KM ?
A niby czemu nie??? jest przypadek, że silnik 3.0D w wersji S zamiast deklarowanych 275 posiadał zaledwie 202 KM.
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/projekt-podniesienie-mocy-w-jaguar-xj-3-0d-275-km/ (http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/projekt-podniesienie-mocy-w-jaguar-xj-3-0d-275-km/)
ale jest też pozytywny przykład - tj. 213 zamiast 211 KM
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/jaguar-xf-3-0d-211-km-podniesienie-mocy/ (http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/jaguar-xf-3-0d-211-km-podniesienie-mocy/)
-
To nie jest spadek z wieku. Jakoś 30 letnie silniki trzymają moc. Natomiast nowe silniki zazwyczaj nie trzymają mocy. Chyba najlepszym przykładem jest Mercedes oraz Audi w swoich benzyniakach. Zaś znowu wersję RS oraz AMG mają lepsze parametry
-
Panowie i kot się doigrał. Dzisiaj na stacji benzynowej wyciekło mi ok 1L płynu do chłodnic, plama pod autem. Nie wiem czym jest to spowodowane rano jadę do mechanika. Obawiam się że może to być uszczelka pod głowicą co tłumaczyło by spadek mocy auta. Sprawdzałem również stan oleju i wyczuwalny jest zapach benzyny.
Driv3rrrr filtry były wymieniane więc wszystko nowe.
-
Okazało się że dziurawa chłodnica.
-
jakie koszta?
-
1350zl nowa chlodnica + wymiana
-
Panowie swierzak jestem ale poczatkiem przyszlego roku planuje zakup jaga fx szukam informacji zarowno za jak i przeciw roznic pomiedzy zwyklym xf a S gdzie i jak dostac czesci ktore najczesciej padaja tj.wstryski walki itp.z gory dziekuje i prosze nie cisnac po mnie za to ze moze nie w tym miejscu powinienem pisac ze glopie pytanie i temu podobne zwykly czlowiek zwykle pytanie i prosta pomoc ktora nie kosztuje nic.dziekuje i pozdrawiam kazda wskazowka na wage zlota
-
Panowie swierzak jestem ale poczatkiem przyszlego roku planuje zakup jaga fx szukam informacji zarowno za jak i przeciw roznic pomiedzy zwyklym xf a S gdzie i jak dostac czesci ktore najczesciej padaja tj.wstryski walki itp.z gory dziekuje i prosze nie cisnac po mnie za to ze moze nie w tym miejscu powinienem pisac ze glopie pytanie i temu podobne zwykly czlowiek zwykle pytanie i prosta pomoc ktora nie kosztuje nic.dziekuje i pozdrawiam kazda wskazowka na wage zlota
FX to jakiś nowy model ? :-chyt
-
sorry XF literowka telefon z peknietym wyswietlaczem