FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: taxi w Maj 05, 2015, 12:46:23 pm
-
Znowu potrzebuje Waszej pomocy. Zaświecil mi się czek silnika. Mechanik stwierdził że to wina czujnika pedału hamulca. Czy to możliwe ? Miał ktoś z Was podobny problem ?
Przy pedale są dwa czujniki czarny i niebieski, który z nich wymienić ?
-
a jakie są błędy?
-
Gość podłączył go pod kompa i powiedział ze pedał jest cały czas w pozycji wcisnietej.
-
to mógłby powiedzieć coś więcej, jest check, to jest też jakiś błąd OBD
-
Coś mi się zdaje że zawitam u niego jeszcze raz.
-
Rozumiem. że cały czas świecą sie światłą stopu? Niebieski jest od blokady dźwigni skrzyni
-
Światła działają prawidłowo.
Brak tempomatu.
Święci się check silnika.
Wymieniłem czarny czujnik, nechanik skasował błąd. Po godzinie jazdy znowu się zaswiecił i znowu lipa. Kupię jeszcze ten niebieski i wymienię.
-
Niebieski nie ma nic do tego. Jeżeli mechanik powiedział, że włacznik jest jakby stale właczony to światła powinny działac non stop. Ta kontrolka chack raczej nie ma nic wspólnego. U mnie jak sie zapałała to oznaczało zbyt ubogą mieszankę to po zamontowaniu gazu, Ta kontrolka w "po lifcie" sama gaśnie po pewnym czasie gdy parametry wtrysku są ok. Myśle, że trop z włącznikiem świateł stopu jest błedny. Zobacz co pokaże komputer
-
Jednym słowem zmiana mechanika.
-
Inny mechanik i inny problem. Tym razem komputer wskazał błąd układu katalizatora. Po skasowaniu błędu check zgasł ale po 4 odpaleniu samochodu znowu nie gaśnie.
Czy któryś z katalizatorów jest do wymiany, czy można się go całkowicie pozbyć ?
-
Niech powiedzą Ci jaki jest kod/numer błędu
-
Może nie katalizator tylko sonda
-
napisz kod błędu ja już z tym walczyłem i po problemie kata nie ruszaj bez poważnego powodu one naprawdę rzadko się psują
-
Dzisiaj podjade o te kody błędów to napisze.
-
Oczywiście dzisiaj PAN mechanik nie miał czasu na podpięcie kompa.
-
Ehhh te mechaniki...jak człowiek teraz sam nic nie zrobi to tragedia. Ja nie mam podnośnika i jak mam coś do roboty i jest on wymagany to się umówić to mijają lata świetlne czasami.
-
Oczywiście dzisiaj PAN mechanik nie miał czasu na podpięcie kompa.
Jeśli masz telefon komórkowy na Androidzie proponuję żebyś kupił sobie na Alle jakiś interfejs OBDII na bluetooth (ok. 26,00 zł) i do telefonu ściągnął sobie aplikację Torque (wystarczy wersja darmowa). To taki minimalny zestaw małego majsterkowicza.Diagnostyki na pewno tym nie zrobisz, ani niczego nie zaprogramujesz ani nie odczytasz tzw. "błędów producenta" ale podstawowe, uniwersalne błędy OBDII (w tym przyczynę wyświetlana "check'a") powinno to pokazać. Sądząc po tym który raz jeździsz po majstrach tylko czytać błędy, ww. opcja pozwoli zaoszczędzić trochę czasu i kilka groszy.
-
To Pan mechanik, który ma klienta w dupie
-
To nie jest głupi pomysł :) Nawet w przyszłości może się przydać. Jutro zamówię. Pieniądze śmieszne, ciekawe czy się połączy z autem.
-
jeśli potwierdzi się błąd kata to można sobie szybko i tanio z tym poradzic
-
przestańcie mnie osłabiać. Jeżeli kupować interfejs to coś już lepszego, za 250 zł kupuje się chińska podróbke Delphi i chodzi super
-
jeśli potwierdzi się błąd kata to można sobie szybko i tanio z tym poradzic
Co byś proponował zrobic gdyby to byl kat ?
-
przestańcie mnie osłabiać. Jeżeli kupować interfejs to coś już lepszego, za 250 zł kupuje się chińska podróbke Delphi i chodzi super
Ale nie każdy chce wydawać od razu 250 zł. Poza tym, to tych kwotach może sobie kupić i jedno i drugie.
Na marginesie to co to Delphi potrafi robić, co robiłeś, może jakiś link do oferty?
-
Jeśli wyskakuje błąd kata, to proponuję zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu.- to nic nie kosztuje Nawet delikatne przedmuchy na przepalonej uszczelce/pękniętym kolektorze mogą spowodować, że komputer dostanie błędne dane i wyrzuci błąd.
-
No niestety trzeba się pozbyć kata. Prawie nic z lewej rury nie wieje nawet ostatni tłumik zimny.
-
to jeszcze nalerzy zrobić test manometrem tak na sto procent ja tak zawsze robie . a po tem wycinaj i drugi wtawiaj.
-
Wytne dwa w ich miejsce strumiennice.
-
Po otwarciu lewego kata w środku mało co już zostało. Reszta zapchala rurę i ostatni tłumik. Wydech wyczyszczony ale głośniejszy.
-
tak bedzie głośniej a ulejki w drugie sondy wstawiłeś
-
Jeszcze nie
-
czyli katy wycięte wstawione strumienice tulejek( takie niby emulatory) do drugich sąd nie ma i błędów też nie ma, nie wywala drugich sąd ani czegoś innego
-
Prawego wydechu nie ruszałem. Lewy katalizator po otwarciu okazał się już pusty resztki z niego zapchaly ostatni tłumik.
Samochód odzyskał oddech. Co dziwne po skasowaniu błędu check się jeszcze nie zapalił. Testuje, zobaczymy kiedy się zapali.
-
Ale nie możesz zostawić pustej puszki po kacie bo powstają zawirowania spalin i żle to wpływa na pracę silnika. Należy wspawać rurę przelotową
-
Bardzo dziękuję za radę :) po jutrze to zrobię.
-
Dzisiaj przy okazji nabijania klimy podłączyli komputer i wyszedł jeden błąd P1572. Ktoś się orientuje co to ?
-
Dzisiaj przy okazji nabijania klimy podłączyli komputer i wyszedł jeden błąd P1572. Ktoś się orientuje co to ?
Usterka obwodu pedału hamulca