FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: taxi w Maj 04, 2015, 09:59:23 am
-
Witam. Robi się już ciepło, a u mnie w jagu gorąco ;) Problem w tym ze cały czas działa ogrzewanie nie można go wyłączyć. Klima nabita, sprężarka się włącza a w aucie gorąco.
Czy dzięki komputerowi można ustalić usterkę, czy raczej trzeba szukać problemu metodą prób i błędów ???
-
1. Sprawdzić elektrozawór nagrzewnicy
2. Sprawdzić moduł klimatyzacji
3. Przeszukać forum w tematyce ogrzewania/klimatyzacji, bo problem należy do klasyki gatunku i jego objawy, jak i rozwiązania były już opisywane wiele razy.
4. Jeśli uszkodzone są elementy jw. to na kompie raczej nic się nie pokaże. Można jednak sprawdzić działanie czujników temperatury, ale jeśli ukrop leje się ze wszystkich nawiewów, to małe szansę na taką usterkę.
-
Ok dzięki bardzo.
-
dobry komp i już się coś dowiesz niestety za zwyczaj jest kilka usterek na raz związanych z klimą więc troche pracy przed tobą
-
No niestety dobrego komputera i mechanika u mnie próżno szukać. Musze to jakoś sam ogarnąć.
Mam dwa pytania :
1. Co może syczec pod deska rozdzielcza przy włączonej klimie ?
2. Z przodu przy chłodnicy znajdują się zawory od cieplej wody ? Jaki jest sposób na ich sprawdzenie, a w razie gdyby trzeba było je wymienić czy podejdą od forda mondeo?
Wymieniłem panel klimy i nic się ni zmieniło.
-
Musisz dobic klime,masz mało gazu i syczy zawor rozprężny czy jakos tak sie nazywa,jak wymieniłes panel klimy i dalej wali gorącym tzn ze elektrozawor nagrzewnicy zaciął sie na otwartym i cały czas idzie cieply płyn z układu na nagrzewnice..tez mi własnie padł elektrozawór z tym ze jest zamkniety cały czas i szukam wolnego czasu zeby go zregenerowac :)
-
używając opcji szukaj znajdziecie super artykuł na temat diagnozy klimatyzacji dokładny opis i zdjęcia co gdzie i jak, ja z niego skorzystałem jestem mechanikiem i wiele ten opis mi pomógł
-
Oprócz zaworu moze być klapka mieszalnika powietrza. Jeśli w ustawieniu - nogi/szyba dmucha szyba zimnem a reszta gorącym (w tym boczne) to na 90% klapka tak jak w moim przypadku
-
U mnie z lewej strony leci takie sobie zimne, a z prawej gorące. Dzięki za sugestie, biorę się za robotę.
-
Co pytania pierwszego,szczenie ustąpiło po nabiciu klimy.
-
Właśnie wróciłem, klima nabita, syczenia juz nie ma. Lewa strona chłodzi prawa grzeje nadal :)
-
syczenie to objaw małej ilości freonu
-
klapy nawiewów i elektozawór jeszcze do sprawdzenia
-
klapy nawiewów i elektozawór jeszcze do sprawdzenia
Ten elektrozawór jest pod maską z przodu po lewej stronie ???
-
pod maską przy wentylatorze chłodnicy po prawej nisko trochę go widać od góry trzy króćce od wody i wtyczka elektryczna
-
Tak myślałem. Jak go najszybciej sprawdzić czy jest ok ? Czy porostu odrazu wymienić.
-
Najlepiej wymienić albo jeśli nie jest pordzewiały to regenerować
-
Kolego Driv 3rrrr jak dobrałeś się do klapy mieszalnika u mnie jest podobny problem szyba zimne nogi gorące, podobnie przy ustawieniu na kabinę boki gorące środek powiedzmy chłodny.
Dzięki
Pozdrawiam
-
Jeszcze się nie dobierałem....póki co się naprawiło od 1,5 tygodnia. Powiedz mi czy jak wyłączasz auto to po ok. 5-10 sekundach słyszysz jak silniczek próbuje się nastawić ale nie daje rady i tak cyka??
Niestety cały silniczek do tej klapy znajduje się pod deską rozdzielczą, prawdopodobnie po stronie kierowcy. Więc niestety całą dechę trzeba zrzucać
-
Sprawdzę po pracy to napiszę ale np. jest tak, że jak zgaszę samochód do po kilku sekundach słyszę jak jakiś silniczek pracuje jakby coś zamykał. I wiem że jeśli chodzi o błędy to mam niby jakieś przerwy w obwodach silników klap. Elektrozawór mam wymieniony na nowy co do klimy to mam zepsutą sprężarkę którą muszę wymienić
-
Przerwy w obwodach klap...to samo mam. Wymień najpierw sprężarkę. Chyba ze już miałes tak przed wyrąbaną sprężarką to sprawa jasna. Co do silniczka to u mnie jest takie cyk cyk cyk cyk i tak przez ok. 15-20 sek. Teraz póki chodzi to słychać tylko raz - nastawi się i wsio.