FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Barman w Kwiecień 20, 2015, 14:02:24 pm
-
Witam. Jestem nawym użytkownikiem. Jakis czas temu znalazłem w Belgii Jaguara Sovereign z 1995 roku i postanowiłem uratować go przed wpadnieciem w niepowołane rece :) Jak tylko w niego wsiadłem to się zakochałem i jest tak do dzisiaj. Stal on w komisie u jakiegoś turasa i praktyczne na pierwsza jazde probna pojechaliśmy na oparach paliwa. Sprowadzilem go na lawecie do kraju i zalałem paliwa i był początkowo problem z odpaleniem, ale wlaczylem kilka razy zapłon i jakos się udało. Po około miesiącu stania już nie odpalil, silnik ladnie kreci, ako jest nowe, mysle ze to mogą być nadal problemy z paliwem ale nie wiem gdzie mogę szukac problemu i bardzo proszę o pomoc. Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki :) Sorry umiescilem ta wiadomość w złym dziale i nawet nie wiem jak ja usunąć.
-
Zazwyczaj odpalenie blokuje alarm po wymianie akumulatora.
Zamknij auto wciskając 2 razy przycisk zamykania na pilocie (syrena piknie), otwórz auto drugim przyciskiem i spróbuj odpalić.
-
Wlasnie przed chwilka zrobiłem jak radziles ale nadal nic, a jest wlasnie takie wrazenie jak by nie dostawal paliwa :( Masz może jeszcze jakiś pomysl? Dziekuje ze szybko odpowiedz i pozdrawiam
-
Troche szukałem jeszcze na forum podobnych problemów. Odkrecilem korek wlewowy paliwa przekrecilem zapłon i nie było slychac zadnaj pracy pompki. Czy to może znaczyc ze padla mi ona? Czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy podaje paliwo do silnika?
-
Do zbiornika można się dostać od bagażnika i trzeba by posłuchać przy otwartym bagażniku czy pompka daje oznaki życia.
-
Wlasnie zrobiłem jak pisales, dostałem się do zbiornika i okazało się ze pompka jednak chodzi, trwa to ok sekundy ale z tego co czytałem to normalny czas pracy. Autko zachowuje się wlasnie tak jak by paliwo nie docieralo do silnika. Masz może jeszcze jakiś pomysl? Dziekuje za pomoc :-thank
-
Możesz odłączyć wężyk od listwy wtryskowej i sprawdzić czy leci paliwo jak kręcisz silnikiem ( wężyk włóż do kubeczka , żeby nie zachlapało przy kręceniu silnika benzyną ) . Jak z wężyka nic nie poleci , to będzie oznaczać , że masz jakiś zator pomiędzy pompą a listwą wtryskową ( kolejny podejrzany to zapchany filtr paliwa ) .
-
Już sprawdzone. Paliwo dochodzi i jest spore ciśnienie wiec można wykluczyć sporo rzeczy. Przy okazji znalazłem wyciek w listwie paliwa, za przewodem paliwowym w listwie jest maly pionowy kranik, nie wiem czy można go zaizolowaw czy mam szukac nowej listwy. Co mogę sprawdzić w następnej kolejności? Dziekuje za pomoc.
-
czy jest iskra na świecach dasz rade bez pomocy mechanika
-
Dzisiaj zamowilem nowa listwe paliwowa bo z tamtej już konkretnie leciało, jak tylko ja zamontuje to sprawdze ta iskre :) Dziekuje za kazda rade :)
-
Dziekuje koledzy za pomoc :) Zamontowalem ta listwe paliwowa i Jag przemowil :) Dodam tylko ze paliwo które wyleciało ze starej listwy było mega syfne. Teraz mogę zajac się kolejnymi problemami ale tego już poszukam na forum :) Jeszcze raz bardzo dziekuje i pozdrawiam ;)
-
:-clap :-clap :-clap
-
A jeszcze jednak dalej pociagne tamat :) Autko wcześniej nie palilo na wszystkie gary, i zachowywalo się podobnie po wynianie listwy paliwowej z tym ze teraz musze trzymać je na wysokich obrotach by nie zgasło. Postanowilem zajrzeć do swiec a tam 2 z 6ciu tonely w oleju, zdjolem pokrywe zaworowa i sa tam uszczelniacze które pewnie musze teraz wymienić :) Jutro pojade po nowe swiece i uszczelniacze. Myslicie ze może być to przyczyna nie równej pracy silnika?
-
w zasadzie to sobie odpowiedziałeś :D Jeśli świece toną w oleju to iskra zamiast pojawić się na końcu świecy wali gdzieś w głowicę, tam musi być sucho z naciskiem na musi :D
-
Mam takie pytanie. Czy przed wykręceniem świec wyciągnąłeś olej, którego jak napisałeś było bardzo dużo. Jeżeli nie i cały olej wpłynął do cylindrów to bardzo źle i grozi ci wymiana silnika jeżeli nie będziesz miał szczęścia.
-
Na szczęście pomyslalem i jeszcze nie wykrecilem swiec a olej już jest usunięty ;) Jutro pojade zamowic uszczelniacze i chyba kupie nowe swiece bo nie wiem kiedy były wymieniane :)
-
Trzeba pamiętać by zawsze usuwać olej jeżeli jest go dużo bo jeżeli wpłynie do cylindra to jeżeli tłok będzie w sprężaniu to przy odpaleniu korbowód może wyjść bokiem gdyż olej sie nie spręży. Widziałem ostatnio dwa takie silniki i dwie zdziwione twarze właścicieli.
-
Mam takie pytanie. Czy przed wykręceniem świec wyciągnąłeś olej, którego jak napisałeś było bardzo dużo. Jeżeli nie i cały olej wpłynął do cylindrów to bardzo źle i grozi ci wymiana silnika jeżeli nie będziesz miał szczęścia.
Bez przesady, nie straz ludzi. Nie ma absolutnie zadnej szansy na taka usterke w Jagu.
-
Dlaczego w Jagu jest to absolutnie niemożliwe ? - objętość oleju zebranego wokół świecy jest zdecydowanie mniejsza od objętości komory spalania ?
Niestety kiedyś w Omedze 2.5 DTI turbina wyssała olej z miski i wpompowała go do cylindrów. Korbowody co prawda nie wyszły mi bokiem ale po zgaszeniu dymiącego jak nie wiem co auta rozrusznik nie był w stanie zakręcić silnikiem. Po naprawie tego bałaganu czyli po dwukrotnej regeneracji turbiny i wcześniejszym wyssaniu oleju z cylindrów przez otwory po wtryskach, auto nigdy już nie odzyskało pełnej sprawności. Zrobiło się mułowate, nie mierzyłem ciśnienia ale przeczuwam - choć trudno w to uwierzyć , że mogły ugiąć się korbowody.
Piotr
-
przeczuwam - choć trudno w to uwierzyć , że mogły ugiąć się korbowody.
Piotr
nie mogły
-
Mam kolejne pytanko :) Bylem w sklepach motoryzacyjnych w moim miescie i powiedzieli mi ze nie ma opcji by zamowic uszczelniacze i uszczelke pod pokrywe zaworowa i jedynie moge sprobowac w serwisie Jaguara. Ma ktos moze jakies namiary na sklep gdzie moge nabyc te czesci? Z gory dziekuje i pozdrawiam.
-
http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ6-XJS-XJR-3-2-4-0-AJ16-94-98-ROCKER-GASKET-SET-/120283079029?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3AJaguar (http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-XJ6-XJS-XJR-3-2-4-0-AJ16-94-98-ROCKER-GASKET-SET-/120283079029?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3AJaguar)|Plat_Gen%3AX300&hash=item1c016e2175
125 PLN z przesylka na dzis dzien.
-
przeczuwam - choć trudno w to uwierzyć , że mogły ugiąć się korbowody.
Piotr
nie mogły
(http://obrazki.elektroda.net/64_1253948454.jpg)
no nie wiem ...
-
Mam kolejne pytanko :) Bylem w sklepach motoryzacyjnych w moim miescie i powiedzieli mi ze nie ma opcji by zamowic uszczelniacze i uszczelke pod pokrywe zaworowa i jedynie moge sprobowac w serwisie Jaguara. Ma ktos moze jakies namiary na sklep gdzie moge nabyc te czesci? Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Link do sklepu masz na tej stronie, temat poruszany 100 razy. Myślenie i opcja szukaj ma przyszłość.
-
przeczuwam - choć trudno w to uwierzyć , że mogły ugiąć się korbowody.
Piotr
nie mogły
https://www.google.pl/search?q=zgi%C4%99ty+korbow%C3%B3d&biw=1849&bih=1103&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EuxAVbiZEMPvUMjvg7gE&sqi=2&ved=0CCIQsAQ#tbm=isch&tbs=rimg%3ACalX0MXdxzAgIjhtXjvkM-4ESCfUrVqYyYiDqUzXCA4QBjhlUJgHNgKhxdLKP6pDRUxCis89pICbuMetRlLuEpOZPioSCW1eO-Qz7gRIEdADRwP9k8TlKhIJJ9StWpjJiIMRN4bsz7gxU-sqEgmpTNcIDhAGOBHQA0cD_1ZPE5SoSCWVQmAc2AqHFEfyUcefk6au3KhIJ0so_1qkNFTEIR2_1JdxkSl2YUqEgmKzz2kgJu4xxFH_12jQ00YWvyoSCa1GUu4Sk5k-EUf_1aNDTRha_1&q=zgi%C4%99ty%20korbow%C3%B3d&imgdii=ZVCYBzYCocVrkM%3A%3BZVCYBzYCocVrkM%3A%3BrUZS7hKTmT51BM%3A&imgrc=ZVCYBzYCocVrkM%253A%3B_JRx5-Tpq7fDLM%3Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.net%252F64_1253948454.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.elektroda.pl%252Frtvforum%252Ftopic1413438-30.html%3B2048%3B1536 (https://www.google.pl/search?q=zgi%C4%99ty+korbow%C3%B3d&biw=1849&bih=1103&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EuxAVbiZEMPvUMjvg7gE&sqi=2&ved=0CCIQsAQ#tbm=isch&tbs=rimg%3ACalX0MXdxzAgIjhtXjvkM-4ESCfUrVqYyYiDqUzXCA4QBjhlUJgHNgKhxdLKP6pDRUxCis89pICbuMetRlLuEpOZPioSCW1eO-Qz7gRIEdADRwP9k8TlKhIJJ9StWpjJiIMRN4bsz7gxU-sqEgmpTNcIDhAGOBHQA0cD_1ZPE5SoSCWVQmAc2AqHFEfyUcefk6au3KhIJ0so_1qkNFTEIR2_1JdxkSl2YUqEgmKzz2kgJu4xxFH_12jQ00YWvyoSCa1GUu4Sk5k-EUf_1aNDTRha_1&q=zgi%C4%99ty%20korbow%C3%B3d&imgdii=ZVCYBzYCocVrkM%3A%3BZVCYBzYCocVrkM%3A%3BrUZS7hKTmT51BM%3A&imgrc=ZVCYBzYCocVrkM%253A%3B_JRx5-Tpq7fDLM%3Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.net%252F64_1253948454.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.elektroda.pl%252Frtvforum%252Ftopic1413438-30.html%3B2048%3B1536)
no nie wiem ...
Wtedy silnik stoi a nie ma mniejszą moc
-
Oj koledzy jeszcze tak naprawdę nie widzieliście co olej z gniazda świec może zrobić z silnikiem. Więc zapraszam do Wałbrzycha to wam pokażę. I wówczas juże nie będziecie sie zastanawiać czy olej trzeba wybrać
-
Takie sytuacje z wygięciem korbowodów zdarzają się głównie wtedy gdy silnik pociągnie wodę do filtra powietrza, w czasie jazdy na biegu. Olej mógłby spowodować to samo, ale rozrusznik nie ma na tyle siły aby zgiąć korbowód, jeżeli rzeczywiście przy wymianie świec dostałby się do komory spalania to w najgorszym przypadku podstempluje tłoki i rozrusznik nie obróci wałem.
-
Przyjedź i zobaczysz jak w oplu i fiacie korbowód sie urwał i wyszedł bokiem. Samochód ma cztery tłoki więc jeden zapewne zaskoczył a dalej juz poszło na zapłonie kolego nie na rozruszniku