FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: termit_tm w Kwiecień 19, 2015, 13:18:10 pm
-
Mam problem z hamulcem postojowym - przynajmniej tak mi się wydaję, ostatnio dosyć często hamulec nie chce się opuści przez co nie mogę przełączyć skrzyni na D, jedyne wyjście to wyłączenie zapłonu i kolejna próba. Zazwyczaj za którymś razem odpuszcza jednak jest to dosyć upierdliwe, czy ktoś miał już podobny problem ? gdzie szukać przyczyny, ewentualnie czy można wyłączyć całkowicie hamulec postojowy ?
-
A jeśli nie odpuszczasz go przyciskiem tylko wbijasz od razu na D to odpuszcza?? No i jeśli auto stoi zazwyczaj na prostym podłożu to nie zaciągaj czyli - wyłączasz silnik, wciskasz przycisk i w czasie gdy trzymasz wyjmujesz kluczyk. Hamulec wtedy się nie zaciąga. Ja bardzo rzadko zaciągam bo auto zazwyczaj stoi na równym poziomie
-
Można wyprogramować hamulec ręczny z komputera. Dobremu elekto-mechanikowi nie powinno to zająć dużo czasu. Elektryczny ręczny to w Jaguarze jakaś pomyłka. ( mam na myśli trwałość podzespołów). Sam ostatnio właśnie wypiąłem, pomimo tego że jest sprawny, to przy zaniku zasilania np. wymiana akumulatora, wywala błędy i trzeba jeździć do mechanika na programowanie układu.
Co do Twojego problemu to zacząłbym od sprawdzenia modułu wraz z czujnikami położenia. Najlepiej podmienić ze sprawnym i spróbować wtedy. Niestety wiąże się to z wizytą u mechanika i rozebraniu części tyłu auta.
-
W renault to też wielki problem pierwsze espasy blokowały się zamarzały itp.
-
Po odpieciu aku nie trzeba jechać nic programowac. Wciskamy hamulec, przycisk ręcznego do góry i zaprogramowane
-
dźwignia jest zablokowana jeśli nie opuszczę hamulca, chociaż czasami gdy nie chce puścić to udaje się wbić D i wtedy odrazu słychać że hamulec puszcza,
Driv3rrrr - możesz jeszcze raz napisać co robić żeby hamulec się nie zaciągał ? mam jednocześnie wcisnąć przycisk od hamulca i wyciągać kluczyk ?
-
Dokładnie - wciskasz przycisk i gdy go trzymasz wyciągasz kluczyk
-
Witam, miałem ten sam problem z ręcznym - pomogła wymiana na inny (jest przy tym trochę zachodu - trzeba opuścić tylne zawieszenie) siłownik wraz z linkami kupiłem od forumowicza ( koszt około 300 zł + 150 za przełożenie) Doraźnie można wyciągnąć wtyczki ze sterownika ręcznego (skrzynka pod prawym boczkiem w bagażniku - trzeba odkręcić jedną śrubkę i odchylić tapicerkę) Po tym zabiegu ręczny nie będzie działał, zapali się żółta kontrolka od ręcznego i wyświetli komunikat o awarii ręcznego na wyświetlaczu- poza tym można jechac. :)
-
udało mi się rozwiązać problem z hamulcem, powód okazał się tak błahy że wstyd się przyznać, winowajcą był czujnik przy pedale hamulca, styki lekko się odgięły i nie zwierał dokładnie wystarczyło rozebrać szary czujnik przy pedale i lekko dogiąć styki i hamulec bez problemu zwalnia się za każdym razem :-tylko :-tylko