FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Piotr735 w Kwiecień 17, 2015, 22:53:41 pm
-
Jaguar 3.0 nie palił na wszystkie cylindry + kontrolka silnika.
Po wymianie świec i cewek pali na wszystkie lecz chodzi nierówno na niskich obrotach.
Jak się jedzie stałą prędkościa ok 80 obroty ok 1700 starsznie drży jak by skrzynia była uszkodzona.
Podpięty pod komputer i uszkodzony przepływomierz plus wywalił 2 i 3 cylinder.
Pyt. 1 Teraz pytanie czy przepływomierz może powodować że chwilowo łapnie błąd nie palanie na wszystkie cylindry?
Pyt 2. Czy nie równa praca silnika na niskich obrotach może powodować drżenie, szarpanie skrzyni na niskich obrotach?
Z góry dziękuje za pomoc i opinie. Przyznam że uczę się tego auta.
-
Teoretycznie przy walniętej przepływce powinien odpalać i zaraz gasnąć - ale to jest Jag więc jak najbardziej jest to możliwe. Natomiast pytanie 2 - jeśli jest uszkodzona przepływka to póki co trzeba brać pod uwagę, że wszystkie drgania są spowodowane przez nią. I to nie tyle drgania co jak sam napisałeś - szarpania. Silnik pracuje nierówno przez co i skrzynia głupieje
-
powiem tak to że coś jest nowe to nie znaczy że dobre ale zostawmy złośliwość rzeczy martwych na później po pierwsze sprawdź przepływke dokładnie a jak urywa zapłon na którymś cylindrze to podmień na początek cewki np. jeśli komputer wyrzuca urywanie zapłonu na 2 to zamień cewki z 2 na 3 jerzeli komp pokaze błąd trzeciego no to wiadomo cewka padnięta jeśli nadal pokazuje drugi to zmień świece z 2 na 3 jesli nadal komp pokarze drugi to jeszcze zostaje wiązka elektryczna od cewek do kompa i sam komputer silnika to na początek poszukaj kogoś w okolicy z takim autem jak twoje i podmień przepływke jeśli nikt nie umie jej sprawdzić a da sie to zrobić ale zacznij od zapłonu to najważniejsze to szarpanie przy 80 i stałej prędkości jest pewnie od zapłonu driv zostaw przepływke na koniec zaplon to priorytet
-
A nie ogarnąłem, że i problem z zapłonem. Umkneło mi to jakoś - czytanie ze zrozumieniem sie kłania haha :D. Skoro wywala od czasu do czasu zapłon to co robić zostało już napisane
-
przepływka z reguły nie daje efektu poszarpywania choć szczerze to musiał bym sam tym polatać żeby dokładnie diagnozować sory ale z życia wzięte klienci nie umieją opisać problemu w aucie takie skrzywienie zawodowe
-
sprawdź jeszcze kostki od wtrysków.. U mnie missfire powodowany był pękniętą kostką wtrysku
-
Dziękuje za sugestie.
Cewki powymieniane na nowe. Świece też. Więc to chyba odpada.
Jarek104 - samochód tak samo się zachowuje na gazie (gaz 3G) i na benzynie więc wtryski chyba odpadają.
Samochód był podpięty pod komputer który pokazał parę błędów przepływomierza. Zostały ustawiony.
Po ponownym podłączeniu pod komputer znów błędy przepływomierza.
Samochód zapala bez problemów.
Te szrpanie skrzyni jest tylko na niskich stałych obrotach mija jak puszczam gaz lub dodaje jak i zmieniam bieg na 4 lub niżej.
-
Rozumiem, że to ręczna skrzynia? Czy na wolnych obrotach jest wszystko ok bo napisałeś, że drży na niskich ok 1700?
-
Nie, skrzynia automatyczna.
Na wolnych obrotach bez obciążenia też nie chodzi ładnie. Kuleje motorem.
-
to po co czekasz zmień przepływke
-
W Mercu jak mi padła to miałem identyko objawy, dlatego zmieniaj jak najszybciej. Z czasem może dojść do tego, że nawet nie będziesz w stanie przyspieszyć w pewnym zakresie obrotów, będzie nic nic, nagle jebudu i za chwile znowu nic.