FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: luko_j w Kwiecień 17, 2015, 22:46:08 pm

Tytuł: Różnica w amortyzatorach sport i std
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Kwiecień 17, 2015, 22:46:08 pm
Witajcie

pytanie krótkie.. Kiedyś jeszcze dawno temu zauważyłem, że mam z jednej strony z przodu amor sport a z drugiej std. Auto było uderzone w koło i gość przed moim zakupem tak wymienił..cóż wtedy jeszcze nie wiedziałem na co patrzeć w kocie.. ale auto sprawuje się idealnie więc się nie czepiam. Wracając do pytania. Czy jest różnica w twardości czy pracy tych amortyzatorów? Pytanie stąd się wzięło, że na przeglądzie na wykresach oba idą idealnie tak samo.. w tych samych miejscach zaczynają tłumienie i kończą.. Czy to więc pic na wodę czy jakaś inna ukryta tajemnica?
Tytuł: Odp: Różnica w amortyzatorach sport i std
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 17, 2015, 23:11:18 pm
Główna różnica to moim zdaniem sprężyny, aczkolwiek idąc tym tokiem w amorze trzpień powinien być ciut krótszy - przystosowany do krótszych sprężyn. Ale strzelam - mówię na przykładzie Merola
Tytuł: Odp: Różnica w amortyzatorach sport i std
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 19, 2015, 16:38:35 pm
Główna różnica to moim zdaniem sprężyny, aczkolwiek idąc tym tokiem w amorze trzpień powinien być ciut krótszy - przystosowany do krótszych sprężyn. Ale strzelam - mówię na przykładzie Merola
Pudło.
Mam STD i SPORT te same długości.

Sprężyny:
Przód inny kolor i jakby "ciaśniejsze"
Tył inny kolor i progresy (różna grubosć zwoju).

Tylna sport jest identyczna jak niebieska z Mondeo Kombi, jedynie w Mondeo była niebieska (Eibach) a tu zielona, ale srednica pręta i wymiary zwojów identyczne.