FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: gregh w Kwiecień 13, 2015, 14:56:27 pm
-
Witam.
Czy Koledzy mogą mi podpowiedzieć , co jest przyczyną (co może być przyczyną), że w moim S-type R, zapala sie check, plus komunikat restricted performans. Komunikat gaśnie po chwili. Na kompie u mojego mechanika wyskakują błedy P0171 i P0174. Dzisiaj dodatkowo pokazał się błąd P1582. Pewnie czeka mnie głebsza diagnostyka, ale może do tego czasu przy pomocy forum :) uda sie kota uzdrowić. Przegladając forum znalazlem kilka takich problemów, podawane są różne możliwości. Mało natomiast info co było rzeczywistą przyczyną. Pozdrawiam
-
Witaj
U mnie podobnie check za każdym odpaleniem auta restricted performance gaśnie po kilku kilometrach czasami zapala się drugi raz i błędy P0171 i P0174 a zaczęło się od zalania gównianego paliwa na LUK OIL teraz zalałem na Shell v power 100+ i czekam. A Tobie kolego poradziłbym byś sprawdził zawór odpowietrzenia korbowodu czy nie syczy ( taki grzybek patrząc od przodu auta po lewej stronie zaraz przy pokrywie silnika.
Pisz czy udało Ci się coś naprawić
-
Mnie też stało się to po zatankowaniu na Shelu w Łodzi ?! Nie wiem czy to z winy paliwa , ale to fakt. Wymieniłem filtr paliwa , ale błedy znowu wyskakują. Nie po odpaleniu , ale po kilku,kilkunastu km. I po kilku minutach napis ginie, check oczywiście nie.
-
Witaj
Dzisiaj jest trochę lepiej silnik przechodzi w tryb awaryjny tylko na kilka sekund następnie gaśnie i puki nie zgaszę silnika się nie zapala. Dziś znów zatankowałem v power nitro 100+ na shellu. Natomiast Luk OIL skreślam z listy i omijam szerokim łukiem. Kolego jak jesteś z Łodzi to mam super mechanika z naszego forum który ogarnia ten nieszczęsny temat może i Tobie pomoże. Będziemy na pewno sprawdzać zawór odmy (szczelność), przepływomierz i samą przepustnicę. Oczywiście jeśli sytuacja się nie poprawi
-
Dzięki za propozycję, ale w Łodzi byłem przejazdem.
-
No i niestety zatankowałeś paliwo które najprawdopodobniej namieszało Ci w silniku. Jako mieszkaniec Łodzi poczuwam się do Wielkiego PRZEPRASZAM za nasze stacje
-
Kolega jest WIELKI. Przepraszać nie za swoje grzechy :)
-
Łuk Oil ma Rosyjskie paliwo, a Shell Polskie z Lotosu zdaje się. Polecam tankować Polskie bo lepsze mimo że obydwa będą spełniać normy, ale dodatki jakie leją do paliwa to już inna bajka.
Jeszcze jedno, nowsze dystrybutory nie mają filtrów, jest tylko siatka na większe śmiecie. Dotyczy to głównie oleju napędowego ale benzyna też narażona na zanieczyszczenie choć w mniejszym stopniu. Filtry przestali montować bo najzwyczajniej się zatykały co chwila a na filtrze osadzała się taka maź o konsystencji majonezu (podejrzewam, że to ma coś wspólnego z biododatkami których jest 7% w oleju i 5% w benzynie). Teraz jak nie ma filtrów to wszystko leci do baku samochodu.
Wniosek - tankować na stacjach które działają już kilka lat, bo jest szansa że jeszcze mają filtry.
Jak macie pytania jak działa stacja paliw to pytać, postaram się odpowiedziać
-
Szanowny Kolego czy poradziłeś sobie już ze swoimi błędami? Jak tak to napisz co pomogło bo ja nadal walczę ze swoim jagiem
Pozdrawiam
-
Niestety ja też. Wymieniłem wężyk do podciśnienia , przeczyściłem przepustnice ( nie osobiście) i klops. W weekend znowu błędy powtarzają się. Walka twa.
-
Ja obstawiam jeszcze trzy rzeczy
1 przepływomierz
2 sondy (choć u mnie pracują w pełnym zakresie lecz wolno)
3 czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
Przepływkę niedługo podmienię z innego Jaga i przetestuję mam nadzieję, że wkrótce rozwiążę problem
A jeszcze jedno napisz mi czy u Ciebie jest tak samo "PR" nie zapala się dopóki nie rozgrzeje się silnik następnie zapali się na chwilę i gaśnie aż do momentu kiedy nie odpalę silnika ponownie. Natomiast gdy zgaszę silnik na komunikacie "PR" i zapalę to obroty startuję bardzo nisko czyli ok 650. Bez "PR" Przy włączeniu silnika zaczynają się od 1100 i spokojnie schodzą na 650. Czy u Ciebie jest podobnie?
Pozdrawiam
-
A próbowaliście użyć mydlin i pędzla do golenia do wykrycia lewego powietrza? Taki sposób przy analogicznym problemie ktoś opisał na zagranicznym forum. Przypomina mi się jak kiedyś sprawdzało się szczelność podłączenia butli gazowej do reduktora :-gwizd
-
Bardzo podobnie. Zapala się po nagrzaniu silnika. I dość szybko gaśnie. Nie gasiłem silnika na PR, więc nie wiem jak się zachowuje. Chcę teraz jechać do kogoś, kto ma diagnostykę jaga. Może coś konkretnego dopowie. Zna ktoś kogoś zaufanego z okolic Wrocka, Rawicza, Leszna?
-
Mydliny są dobre gdy jest ciśnienie i wydmuch jak w instalacji gazowej a nie jak jest podciśnienie i zasysanie lewego powietrza
-
co mydliny pokażą przy podciśnieniu bo jakoś to do mnie nie przemawia
-
Przecież przy podciśnieniu płyn zostanie zassany do przewodu i bańka jeżeli powstanie to wewnątrz przewodu.
-
no właśnie
-
Może wypiszę możliwe przyczyny występowania błędów - da to jakiś szerszy obraz bo jest mocno szeroki, jak na Jaga przystało.
P0174 - uboga miesznaka Bank 2
Engine misfire
Air intake leak between MAF Sensor and
cylinder head
Fuel filter / system restriction
Fuel injector restriction
IP Sensor fault (low fuel pressure)
Low fuel pump output
HO2 Sensor(s) (2/1, 2/2)
harness wiring condition fault
EFT Sensor fault (low fuel temperature)
MAF Sensor fault (low intake air flow)
Exhaust leak (before catalyst)
ECM receiving incorrect signal from one or
more of the following components:
ECT Sensor, MAF Sensor, IAT Sensor,
IP Sensor, EFT Sensor, TP Sensor
P0171 - Bank 1 ubogo
Możliwości jw.
P1582 - “Flight recorder” data is stored if
any one of five conditions occur:
Co się dzieje - If none of the five conditions occur, check:
Inertia switch to ECM circuit:
short circuit to B+ voltage
Inertia switch failure
-
Czy jeśli podepnę jaga pod odpowiedni sprzęt, to dowiem się konkretnie co mu dolega, czy ogólnie że np. P0171 ?
Bo jeśli nie to długa droga przede mną ( z tego co napisał kolega Driv3rrrr - dzięki za pogłębienie tematu)
-
Przydałby się sprzęcior który szybko zczytuje dane livedata + kumaty mechanior i powinno wyjść co boli kota
-
U mnie przy tych błedach mialem pęknięcie w odmie, czasem wywalało czeka czasem nie, rok tak jeździłem. Niech ktoś przyłoży ucho, drugi dodaje gazu i słucha czy nic nie świszcze.
-
A to:
http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm (http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm)
-
panowie grzebe już od jakiegoś czasu w tej erce kolegi seba78 wiem co oznaczają te kody błędów i gdzie szukać przyczyn tego problemu zawór odmy nowy i jeszcze i tak zakładałem inny z innego auta 100% sprawny, nadal wali błąd doloty zdjęte i uszczelnione przepływka niby dobra umyta szykuje drugą do podłożenia ale to za kilka dni zrobie przepustnica myta i sprawdzona ogólnie to wszystko prawie już sprawdzone i poprawione tylko kilka testów mi zostało do zrobienia i będzie gitara nic sie nie zapali pootem opisze co kotka bolało lub napisze o tym właściciel przypomne tylko jeszcze że to erka 4.2 kompresor
-
Witam
Od kilku dni dziadostwo się samo naprawiło check zniknął PR się nie zapala. Wiem, że nic samo się nie naprawia i dalej będę szukał nieszczelności lub wadliwego elementu
Pozdrawiam i powodzenia Gregh
-
Tak jak pisałem chack sam znika gdy parametry pracy silnika po paru kilometrach są poprawne
-
A widzisz Kolego u mnie Check palił się cały czas po włączeniu silnika i nagrzaniu zapalał się na kilka chwil Performance Restrict natomiast od kilku dni Performance przestał się wyświetlać i nawet sam bez skasowania zniknął Check engine. Miłe to ale nie odpuszczam szukam z kolegą co może powodować te błędy. Zapomniałbym lepiej uszczelniłem przepływomierz może to miało jakieś znaczenie.
Pozdrawiam
-
Witaj
Jak postępy fura naprawiona?
-
Oj nie. Nie mam czasu. Jak tylko się zajme kotem poinformuję o postępach (mam nadzieję ).
-
Witam
Jak problem naprawiony?
-
Nie :( Trochę brak czasu, trochę finanse. Jestem na etapie kompletowania uszczelek -pokrywa, wtryskiwacze, kompresor, kolektor itp. Rozbiore smoka, poczyszcze i zobaczymy co po złożeniu sie bedzie działo. Zdam relację.
-
Przez przypadek znalazłem taki biuletyn techniczny.
S303-19 niby dotyczy silnika 4.2 bez SC
S303-08 niby dotyczy X350, ale nie wyszczególnienia na silniki.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Jak by tu zacząć. Przejechane ok.400 km po naprawie (naprawach) i kłopot, mam nadzieje, ze na stałe sobie poszedł. Check nie swieci, restricted sie nie pojawia. Jesli Kolegow ineresuje co i jak to sluze informacja.
-
Napisz tutaj. Przyda się dla każdego, po to jest forum :P
-
kolego napisz co tam pogrzebane masz to może inni skorzystają
-
Tak jak pisałem kupiłem worek uszczelek. Uszczelki pokrywy, swiec, srub (razem 14 szt.), uszczelki pod kolektor ssacy (4 szt.), uszczelki kompresora (4szt.) Kupiłem tez olej do kompresora ( jesli ktos bedzie wymieniał to proponuje kupic dwie buteleczki i jedna przeznaczyc na wypłukanie starych osadów). Rozebrałem wszystko od góry. Wyczyściłem interkulery, przepustnice, kompresor , jakies zawory podcisnienia , dwa czujniki, jeden pod przepustnica, drugi w interkulerze, wymieniłem olej w kompresorze. Po złozeniu znikneły bledy, ale pojawil sie blad sondy (zwarcie na grzalce czy cos). Wymieniłem i spoko. Na koniec cos mi sie nie podobalo z osiagami. Sprawe uzdrowil nowy przepływomierz (stary mial kiepskie osiagi na kompie, ale czy tak bylo juz przedtem, watpie , choc pewne objawy zadyszki przy 5000 obr. miewał) Przejechane ok. 500km i wszystko hula, az miło. O koszty prosze nie pytac. Brrr.
http://imgur.com/a/j25DQ (http://imgur.com/a/j25DQ)
To kompresor przed i po.
-
Dzięki kolego cieszymy się, że Ci się udało naprawić. Teraz wiem co robić Niewąski zakasaj rękawy.
Pozdrawiam
-
Krzychu się wk**wi to cały silnik na paletę wyjmie i powymienia co trzeba :D
-
już dawno bym go wyjął tylko seba mi nie pozwolił
-
Seba nie cykaj sie, jak sie wyjmie to i włoży z powrotem