FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: grala w Kwiecień 11, 2015, 00:40:47 am
-
Witajcie :) :)
To mój pierwszy post na tym forum ,więc na początku chciałbym się przywitać z wszystkimi szczęśliwymi posiadaczami Kotów.
Mam nadzieję, żę też dołącze do tego grona w niedakiej przyszłości. Od czasu do czasu ślędze wpisy na forum i w ten sposób zdobywam większa wiedzę techniczną o Jag-ach dzięki wam. :)
Szczególnie upodobałem sobie Jaguara XJR X308 i o ten model chciałbym zapytać doświadczonych kolegów.
Dlaczego czasami znajduję w ogłoszeniach w sieci model XJR z chromem dookoła szyb w drzwiach a w wiekszości jest brak. jedynie w XJ X308 widzę te chromy w standardzie. Czy chodzi o to , że te z chromem są w wersji USA a bez pochodzą z Europejskiej dystrybucji?
Wrzucam poglądowe zdjęcia.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/68271291/jag3.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/68271291/1998-jaguar-xjr-5.jpg)
Dziękuje z góry za odpowiedź :)
-
Amerykanie lubią wszystko co się świeci dlatego na ich rynek ramki szyb są w chromie. Dodatkowo amerykańskie wersje nie maja pasków malowanych na drzwiach.
-
Dziękuje za odpowiedź. A co oznacza ze nie mają malowanych pasków w drzwiach? Nie wiem o ktorym elemencie mówisz.
-
Na pierwszym zdjęciu masz pasek biegnący na boku auta, przechodzący przez 4 elementy (2 błotniki i 2 drzwi) pod przetłoczeniem.
Kolejne 2 paski namalowane są nad listwą boczną i przechodzi przez 3 elementy (błotnik przedni i 2 drzwi).
-
Faktycznie!! Dzięki za wyjaśnienie! :)
-
Co do tych pasków, mój identyczny jak ten na drugim zdjęciu czyli chromy i brak pasków, a pochodzi z Belgii. Lakier oryginalny, więc fabrycznie nie było.
-
Oryginalny lakier na twoim aucie ile wynosi?
-
Pokazuje 140-160, jest miejsce malowane, tam pokazuje 250-280 - to mój czujnik. W serwisie mechanik sprawdzał też swoim i jemu wychodziło średnio o 20 mikronow mniej. Któremu wierzyć :- pojecia
-
Sprawdziłem jeszcze organopetycznie, tzn metodą palca i oka. Na rancie koło klapki wlewu gdzie malowane, czuć że jest przejście z warstwy nowej farby na starą (szorstki rant), to samo na rancie lewych tylnych drzwi ale tylko po stronie prawej. Cała prawa strona auta nie czuć i nie widać nic, przód też nie czuć i nie widać nic lewe przednie drzwi też ok. Jeśli ktoś to malował to był mistrzem w swojej sztuce i należą mu się pochwały.
Porównałem też z co prawda S-typem z tego samego rocznika i taka sama sytuacja, w miejscach nie malowanych średnio 150-160, w malowanych 250-300. Tak samo z rantami. Przód mam w nim oryginalny na 100%, a tył malowany i czuć jak się palcem przejedzie po rancie drzwi oraz widać że ktoś tam taśmę kleił.