FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wolfrace w Kwiecień 10, 2015, 15:25:48 pm
-
witam wszystkich
mam maly dylemacik i moze uzyskam tu jakas podpowiedz. Od jakichs 2 miesiecy strasznie mi skrzypi zawieszenie prawy przod przy mocnym czy delikatnym bujaniu i wysiadaniu z auta. poczyscilem i spryskalem wszystkie elementy do ktorych mialem dojscie i dalej bez zmian, jestem na skraju i czekam na wolny czas by rozebrac wszystko,
zanim to zrobie moze jeszcze jakies ewentualne podpowiedzi moze cos przegapilem a moze juz faktycznie szykuje sie cos do wymiany.
dodam ze to s-type 2003
-
sworzeń. Miałem to samo
-
A psykałeś gumy stabilizatora ? Ale obie lewą i prawą. ? Mi kiedyś właśnie gumy skrzypiały.
-
Sworzen zwrotnicy mi skrzypiał ale przy skrecaniu,nie przy bujaniu,przesmarowałem go,przestał skrzypieć i jakis czas sie cieszylem ze jest ok..no ale po jakims czasie nakretka sworznia sie popuścila i nie duzo brakowalo a by spadla...widocznie sworzen choć nie miał luzow to go tak chwyciło ze przy skrecaniu musialo ruszyc nakrętką..tak ze jezeli sworzen Ci skrzypi to polecam wymienic pomimo ze nie ma luzu..Tobie skrzypi przy bujaniu,myśle ze tuleja ktoregoś wahacza,strzykawka,igła i powino pomóc i dla pewnosci jedz na szarpaki czy nie ma luzów nigdzie..
-
U mnie tył skrzypi przy prędkościach do 30km/h i jeździe w zakrętach. Na szarpakach - cisza, co ciekawe dziś ciepło to praktycznie bez skrzypienia. Następna ciekawostka że taki pojedynczy acz wyraźny "skrzyp" był przy wrzucaniu D, kiedy to tyłek lekko przysiada. Też muszę sam to zajrzeć, pobujać autem może wyjdzie co. Przystawię jeszcze stetoskop może wyjdzie.
-
sprawdź czy nie skrzypi któryś przegub przy przekładni kierowniczej. U mnie była lekko uszkodzona gumowa osłona i lekko sie przytarł
-
Takie objawy często daje górne mocowanie amortyzatora.
-
oki dzieki wielkie sprawdze sworzen i mocowanie gorne bo reszte juz zalatwilem, dam znac czy cos pomoglo za kilka dni
-
weź strzykawkę i igłę trochę oleju silnikowego i do niego deczko benzyny olej i benzyna po to żeby rzadkie było strzykawką z igła wpuść olej do sworznia przez osłonę gumowa tylko jeden element raz na dzień potem drugi inny tak dokładnie możesz znaleść skrzypienie bo luzów nie ma, czy nie sprawdzałeś jeszcze po takiej aplikacji coś pewnie w końcu ucichnie wtedy dowiesz się konkretnie co to jest nie zapomnij o końcówce drąrzka kierowniczego
-
nie tylko końcówce ale i przegubie przy maglownicy
-
Pany, a kto ma pomysł na skrzypienie w tylnym zawieszeniu po stronie pasażera?? Głównie przy przejazdach np. przez progi zwalniające ale nie tylko, ogólnie mała prędkość auta, ruchy nadwozia i trzeszczy.
Dzisiaj siedziałem w kanale z 10 min, a ojciec bujał autem. Tuleje spryskane wszystkie białym smarem bo to było pod ręką no i dupa. Najbardziej dźwięk jaki rzuca mi się w uszy to od sprężyny. Tuleje oraz poduszki - wszystko sztywne.
-
troche puzno pisze ale bylem zalatany
sprawdzila sie metoda podana przez niewaskieauto i z gory dziekoje za pomysl.
Sprawa wyglada tak ze zrobilem ten plyn i zaczalem wsztrzykiwac tam gdzie najbardziej bylem pewien. po drugiej probie okazalo sie ze to chalasowalo dolne mocowanie amortyzatora sa tam takie dwa sworznie pokryte guma wiec wdusilem tam tego plynu i jak reka odjal narazie jest git jak zacznie sie to zbyt czesto juz powtarzac to znaczy ze czas na troche robutki
wielkie dzieki wszystkim
"JAG POWER"
-
Ja jutro to samo robię bo znalazłem u siebie powody skrzypienia z tyłu - guma stabilizatora.
-
driv auto do ciebie mówi słuchaj i szukaj strzykawa i na przód
-
No właśnie chyba wszystko podleje żeby mieć z głowy
-
No i sprawa załatwiona :)
-
już nie krzyczy
-
No i dupa zbita....chwila ciszy i jeszcze gorzej chyba. Teraz pytanie brzmi - czy gumy stabilizatora tylnego do VIN M45254 są takie same dla numerów wyższych?? Bo nie widzę nigdzie takich gdzie napisane od VIN 45255 :/
-
Przedlift i polift pokazuje inny nr części, polift XR816967, ale czy fizycznie są takie same to nie wiem, zdjęcie by trzeba było. Powodzenia w wymianie, przyda się.
edit.
Na tym sklepie jest takie coś http://www.englishcars.pl/produkt-Guma-mocowania-stabilizatora---ty%C5%82/1290
w opisie pisze że do 2004r. Proponuję zapytać sprzedawcy.
-
Myślałeś, że naoliwienie załatwi sprawę? Lepszy efekt jest gdy odkręci się gumę stabilizatora i leciutko zmatowi sie papierem ściernym bardzo drobnym stabilizator w miejscu gdzie pracuje guma. Spokój nawet kilka miesięcy. to zależy od kilometrów
-
Gumy się nie oliwi! Obsadzenia tylnego stabilizatora są takie same we wszystkich rocznikach. Gdyby ktoś potrzebował to mam łączniki tylne taniej niż na allegro - prosto od producenta.
-
Niewąski pisał, że pomaga więc spróbowałem - prosta sprawa, poświęciłem całe 5 min. A zdejmować starą żeby przetrzeć papierkiem i składać od nowa to już wolę nową założyć i przy tej operacji oczyścić stabilizator.
Jaguar Parts dzięki za info.
-
pomaga tylko nie napisałem że przy stabilizatorze na krótko to patent na zlokalizowanie problemu a nie naprawe tak znajdziecie konkretny element który skrzypi a co z tym zrobicie dalej to już inny temat