FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: ³yski w Marzec 27, 2015, 13:02:53 pm
-
Jestem nowy na forum i dopiero od niedawna mam własnego Kotka. Mam nadzieję że wybaczycie mi ewentualne gafy. ;)
Autko to: 2005 JAGUAR S-TYPE SE 2.7 DIESEL (Automatic)
Problem: Właśnie wróciłem ze swojej pierwszej dłuższej trasy, zadowolony z jazdy i porównania podróżowania moim poprzednim autem (Trasa to było około 540km).
Dzień po tym, wieczorkiem, wracając do domu samochód nagle odmówił posłuszeństwa. Silnik zgasł.
Zapaliła się pomarańczowa kontrolka i pojawiły się informacje:
PARKBRAKE FAULT
DSC NOT AVAILABLE
RESTRICTED PERFORMANCE
Po załączeniu skrzyni w pozycję Parkingu (P), po ponownym włożeniu kluczyka do stacyjki i odpaleniu lampka i komunikaty nie pojawiały się pozwalając mi przejechać kawałek.
Jednak po dłuższej lub krótszej chwili sytuacja się powtarzała. W sumie i tak byłem zadowolony, bo Kociak 'krótkimi skokami naprzód', ale jednak dotargał do domu.
Poczytałem różne fora, pogrzebałem w papierach od serwisu auta i doszedłem do wniosku że może to być problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora.
Okazało się np. że akumulator Varty prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany (oryginalne, podniszczone naklejki Jaguara).
Zdecydowałem się więc na wymianę. Kupiłem akumulator o, moim zdaniem, trochę lepszej charakterystyce niż zalecana przez Jaguara: BOSCH S5 100Ah, 830A.
Po wymianie zrobiłem kalibrację hamulca i sprawdziłem napięcia na klemach:
- przy wyłączonym silniku - 12.66V
- przy włączonym silniku na wolnych obrotach - 15.17V
- przy włączonym silniku i włączonych odbiornikach energii (podgrzewane siedzenia, wentylator, reflektory, ogrzewanie szyb, radio itp.) - 15.27V
Dwa następne dni wszystko było OK. Co prawda przejechaliśmy każdym razem tylko kilka kilometrów do sklepu i do domu, ale z lekka sie uspokoiłem. :D
Dziś rano problem powrócił. I to już z 5 minut po opuszczeniu domu. Wszystko - jak opisałem powyżej. Doczłapałem skokami do domu i... myślę co dalej.
Ja wiem, że Koty jak kobiety są - zmienne. Ale czasem chciałoby się trochę POJEŹDZIĆ... :-yipee
Czy ktoś z Was ma może jakieś podobne doświadczenia, pomysł albo solucję? :-help
Będę zobowiązany.
-
Mój co prawda 3,0 ma napięcie przy pracującym silniku tylko 13 V i takich numerów nie robi a akumulator dość stary 72 Ah.
-
Podpiąć kompa i tyle. Nic sie tu nie wymyśli, może być za dużo rzeczy
-
Po wymianie i kilku dniach też masz komunikat Restricted..., czy tylko DSC i Parkbrake?
-
Wszystko jak poprzednio, niestety:
PARKBRAKE FAULT
DSC NOT AVAILABLE
RESTRICTED PERFORMANCE
-
Witam kolego, miałem kiedyś podobny problem S-Type 4.2 , jak sobie sprawdzisz kostki przy przepustnicy gazu zobaczysz prawdopodobnie zalaną, skorodowaną albo cześciowo rozłączone kostkę. Zmęczony już byłem bardzo bo kot przechodzi w tryb awaryjny i pozwala Ci operować do około 1200 obrotów byś zjechał tylko na pobocze i usunął usterkę, u mnie troche silikonu wystarczyło i kostka trzyma. pozdrawiam :-tylko
-
Witaj
Masz wilgoć w kostce od przepustnicy też to kiedyś miałem w linku rozwiązanie
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,26166.msg219548.html#msg219548 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,26166.msg219548.html#msg219548)
Powodzenia
-
tylko czy dyszel 2.7 też tak z przepustnicą może. a może. :-za
-
?????? Nie wiem, nie doczytałem, że to diesel napisałem z marszu.
Ja miałem tak umieszczoną przepustnicę, że na kostkę lała się woda zaizolowałem i zalałem silikonem i jest ok, ale jak jest w u Kolegi "Łyski" to nie mam pojęcia. Najlepiej niech wypnie kostkę i zobaczy w jakim jest stanie
Pozdrawiam
-
Dzięki Panowie: #komisarz i #Seba 78. Jutro zaraz będziemy drążyć temat. Szkoda że nie ma gdzieś fotografii jak do tego się dobrać...
I czy w Dieselu rzeczywiście będzie podobnie. Ale to i tak jakis postęp.
-
znalazłeś kolego przepustnice choć bym na to nie stawiał ale może, kolega seba78 ma benzyne 4.2 kompresor więc taka mała róznica prawie dwustu koni i rodzaju paliwa
-
Wydaje się że problem jest rozwiązany, chociaż w dalszym ciągu nie do końca wiem, co go spowodowało...
Napiszę co zrobiłem, korzystając z rad Szanownych Kolegów z tego Forum :-thank i podobnego, angielskojęzycznego:
- wymieniłem akumulator (jak już pisałem);
- zrobiłem diagnostykę wszystkich ECU auta z kablem FORD-VCM OBD mającym też interfejs Mazdy i Jaguara.
Wynik: 2 błędy dotyczące Modułu Asystanta Parkingu (wiedziałem o tym problemie i muszę zapytać na Forum, ale to już inny temat)
I nic więcej w temacie błędów.
- odłączyłem klemy od akumulatora, spiąłem je razem na sugerowany czas a potem zamontowałem wszystko jak trzeba;
- zrobiłem kalibrację EPB jak w opisie;
- poszukałem też Czujnika Położenia Przepustnicy (TPS) choć problemy dotyczyły silników benzynowych i wyczyściłem/uszczelniłem wszystkie złącza w okolicy...
Bujam Kotem już tydzień :-A (co prawda tylko po okolicy) i wszystko wydaje się OK. :-clap
-
- poszukałem też Czujnika Położenia Przepustnicy (TPS) choć problemy dotyczyły silników benzynowych i wyczyściłem/uszczelniłem wszystkie złącza w okolicy...
Cześć. Czy mógłbyś przybliżyć, gdzie ten czujnik TPS znajduje się w dieslu?
Z góry dziękuję.
-
to ogulnie jest przepustnica nie tps sam jako taki szukaj na samym wierzchu silnika pod pokrywą plastikowa ma kształtlitery Y jest czarna z wtyczką dużą wtyczką z boku
-
to ogulnie jest przepustnica nie tps sam jako taki szukaj na samym wierzchu silnika pod pokrywą plastikowa ma kształtlitery Y jest czarna z wtyczką dużą wtyczką z boku
Ok, dzięki myślałem, że może jest jeszcze może coś oprócz przepustnicy.
Pozdrowienia