FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: MATriX335 w Marzec 25, 2015, 14:17:38 pm
-
Witam,
Zauważyłem przy sprawdzaniu żarówek w swoim S-type, że mogę włączyć światła postojowe, mijania i mrugać długimi bez włożonego kluczyka w stacyjce. Czy tak jest we wszystkich S-type i czy nie powinno być tak, że bez kluczyka działają tylko światła postojowe?
Pozdrawiam
-
W mojej esce tez tak jest,tak ze raczej te (S) typy tak mają:)
-
niestety. To oczywiście niedoróbka producenta ale można to samemu poprawić montując dodatkowe przekaźniki
-
Dzięki za info. Jeżeli to normalne to OK. Myślałem, że zaczyna mi coś elektronika kombinować. Da się z tym żyć (do pierwszego rozładowania akumulatora :P). Osobiście bardziej denerwuje mnie brzęczyk od zapalonych świateł przy otwartych drzwiach i odpalonym silniku. Nawet starszy Ford Mondeo dawał sygnał tylko jak silnik był zgaszony, ale tutaj przyczyna pewnie jest ta sama. Elektronika od świateł nie ma pojęcia o tym czy silnik jest uruchomiony czy nie.
-
Według mnie nie jest to w żadnym wypadku niedoróbka producenta. Co więcej jest to celowe działanie.
Światła długie można włączyć z kluczyka np: szukając auta na parkingu lub po prostu chcąc sobie oświetlić drogę do domu itp.
Co do świateł mijania także, można ustawić przełącznik w ustawienie auto (lub auto z czterema kreskami do wyboru), dzięki czemu zapalają się one automatycznie przy włożeniu kluczyka w stacyjkę. Wspomniany wyżej włącznik świateł w ustawieniu auto i na którąś z kresek, powoduje pozostawienie włączonych świateł mijania po wyjęciu kluczyka od 30 sek do 2 min. aby dojść do domu, a auto oświetla nam dojazd.
dodam że rocznik mojego Stype to 2003, nie wiem jak wygląda to w innych rocznikach.
:-super
-
To jest niedoróbka. Jeżeli już to światła po ustawieniu na auto powinny uruchomić się nie po przekręceniu kluczyka a po odpaleniu auta aby nie obciążać nadmiernie akumulatora. Doświetlanie dojścia to zupełnie inna funkcja i tu wszystko jest ok jak dla mnine
-
Dominx zapomniałeś dodać, że na auto zapalają sie po przekręceniu kluczyka pod warunkiem że jest już zmierzch bo w dzień się nie zapalają
-
Zgadza się. Na auto dopiero po zmierzchu. Czy jest możliwość ustawienia automatycznego włączania świateł w dzień, czy wiąże się to z wymianą modułów?
-
A gdzie jest czujnik zmierzchu od świateł ? jakby go zakleić to by myślał że jest ciemno i włączał światła po przekręceniu kluczyka ?
-
Niegłupi pomysł.
-
A gdzie jest czujnik zmierzchu od świateł ? jakby go zakleić to by myślał że jest ciemno i włączał światła po przekręceniu kluczyka ?
Z tego co wiem to przy lusterku razem z czujnikiem deszczu, wiec kiepsko z zalepieniem.
Znalazłem opis fabrycznej funkcji uruchamiania świateł. W tym przypadku światła zostają włączone gdy silnik jest odpal ony, bieg D lub R i ręczny nie jest zaciągnięty. Co ciekawe w tej sytuacji na przednie lampy jest podawane napięcie tylko 11V więc jest to coś w rodzaju świateł dziennych. W połączeniu z automatycznym zapalaniem świateł po zmierzchu była by to ciekawa rzecz. Stąd moje pytanie o to czy wystarczy tę funkcję uruchomić po podpięciu pod komputer serwisowy, czy trzeba wymieniać jakieś moduły.
-
Ale nie rozumiem po co po przekręceniu kluczyka w dzień skoro na OFF włącza światła po właczeniu biegu?
-
Mam ze 2 lata w X-sie tak zrobione, że zakleiłem sobie w lusterku czujnik i ustawione na auto. Działa dobrze, ale oczywiście podczas uruchamiania już światła się świecą, więc jak ktoś ma aku na wykończeniu to nie polecam.
-
A w wersji przed liftem gdzie ten czujnik ? :- pojecia
-
W przedlifcie czujnik zmierzchu jest na podszybiu z przodu na środku,taka okrągła kulka..ja sie zastanawiam nad kupnem modułu do swiateł dziennych,wtedy automacznie zapalają sie swiatła drogowe na 30%,tylko nie wiem czy nie bedzie problemu z podpieciem z racji tego ze w Jaguarze są prądy na opak,ze sterowanie jest masą a nie plusem..
-
Problem można rozwiązać przekaźnikiem. Niestety auto z tym modułem nie przejdzie przeglądu lub też drogówka może dowód zabrać. Lampa w S typie nie ma homologacji na DRL. Dyskutowaliśmy o tym parę stron temu.
-
Problem można rozwiązać przekaźnikiem. Niestety auto z tym modułem nie przejdzie przeglądu lub też drogówka może dowód zabrać. Lampa w S typie nie ma homologacji na DRL. Dyskutowaliśmy o tym parę stron temu.
...dzieki,poczytałem ten wątek i zmądrzałem ;D
-
Przecież aby podłaczyć światła dzienne przewód wystarczy podłaczyć pod przewód, który ma napięcie po odpaleniu auta lub minus np przewody pompy paliwa a przewód rozłaczania dziennych do przewodu światel mijania lub przez przekaźnik przy podłaczeniu minusa. Wówczas dzienne zapala się przy ustawieniu przełacznika na auto i zgasną gdy system uruchomi światła mijania
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale kolega Aro i ja mówimy o samym module, który powoduje, że świeci się wewnętrzna lampa na 30 procent "imitując" DLR. Koledze chyba chodzi o dodatkowe światła do jazdy dziennej, wtedy nie ma problemu i będzie to działać tak jak piszesz.
-
sorry. Tak chodzi mi o dodatkowe. Chyba cos nie doczytałem. ale czy tak naprawdę ta lampa świeci na 30%. Żarówka może a resztę bierze moduł i w sumie jest to samo co by świeciły światła mijania
-
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, w instrukcji takiego modułu z allegro można przeczytać, że światła długie wewnętrzne świecą na 30 procent, w niektórych moc można regulować. Fajne w tym module jest to, że nie musimy robić patentu na dodatkowe światła mocowane gdzieś w zderzaku, no i oszczędza oświetlenie deski, tyłu i mijania ,a co do poboru mocy tego czegoś to nie wiem jak jest. Niestety nie jest legalne.
-
ano właśnie,szkoda ze taki moduł jest nielegalny :-cry
-
swiatla można (w serwisie przynajmniej w wersji polift) ustawić w tryb jazdy dziennej bez modyfikacji sprzętowych, wtedy w pozycji na auto swieca przez caly dzien