FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: hadriano w Marzec 23, 2015, 22:15:52 pm
-
Witam.
Niestety ale mojemu kotkowi zaczyna padać pompa do takiego stanu iż nie mogę gwałtownie przyśpieszać bo zapala się kontrolka świecy żarowej i potrafi nawet zgasnąć.
W filtrze paliwa znalazły się opiłki metalu więc pompa do wymiany jak nic.
Moje pytanie brzmi czym różnią się dokładnie pompy wysokiego ciśnienia w X-Type, bo na allegro znalazłem kilka z różnymi oznaczeniami. (Doczytałem że są te same montowane w Mondeo i Transitach ale czym się dokładnie od siebie różnią i czy można je stosować zamiennie?)
Z naklejki na pompie wtryskowa w moim aucie udało się sczytać iż ma numer : R9044Z130A
Na allegro są 4 aukcje ale oznaczone są że stosuje się je w silnikach 2.2D
http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=R9044Z130A&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-1-default-0113 (http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=R9044Z130A&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-1-default-0113)
Natomiast szukając pomp wtryskowych ogólnie pod x-type wyskakują z zupełnie innymi numerami:
http://allegro.pl/benzyna-diesel-pompy-wtryskowe-19409?limit=180&description=1&order=p&string=pompa+wtryskowa+x-type&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-1-mt-0113&department=wszystkie+dzia%C5%82y (http://allegro.pl/benzyna-diesel-pompy-wtryskowe-19409?limit=180&description=1&order=p&string=pompa+wtryskowa+x-type&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-1-mt-0113&department=wszystkie+dzia%C5%82y)
Proszę o waszą radę jak mam patrzeć na numery pomp i którą najlepiej wziąć by spełniała swoją rolę i silnik pracował równo i można było spokojnie jeździć i przyśpieszać.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym się różnią poszczególne pompy wg numeracji??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo nie chcę mojego kotka sprzedawać :-help
-
dziwię sie że tej nie dasz do naprawy czyli regeneracji, niestety te pompy często się psuły więc używana to kiepski pomysł pamiętaj o zbiorniku paliwa i przewodach też wyniana lub mycie ale pełna profeska z tym myciem bo jak nie to druga pompa skończy żywot po 10 minutach pracy a i wtryski do sprawdzenia i wyczyszczenia jeśli już nie zdechły od opiłków ja już 15 sztuk takich pomp wymieniłem przez rok czasu w różnych autach dokładnie tych Delphi i miałem też takie auto w którym nie czyszczono zbiornika i tak dalej, powaga chodziła 10min i tak uważam to za sukces
-
Takie rozwiązanie też biorę pod uwagę ale w przypadku jak pompa nie będzie do naprawienia chcę wiedzieć czego szukać.
Jeżeli ktoś mógłby mi więc odpowiedzieć na pytanie o różnicę to będę wdzięczny, lub podesłać link gdzie mogę o różnicach poczytać.
-
sorki ale tu ci nie pomoge bo nigdy ich nie porównywałem ale wydają sie takie same no bardzo podobne
-
hadriano wystarczyło na górze strony kliknąć na (http://jaguarclubpoland.net/forum/Themes/classic/images/polish/search.gif) i wpisać słowo POMPA, po czym czytać i czytać.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27491.msg222352.html#msg222352 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27491.msg222352.html#msg222352)
-
No troszkę to wyjaśniło mi dziękuję.
Pytanie mam od razu czy warto jest regenerować pompę i na długo po takim zabiegu starcza?
Tankuję On Verva jedynie więc paliwo do złych nie należy.
Na ile kilometrów mniej więcej zregenerowana pompa starcza?
Dodatkowo czy ktoś z was posiada jakieś sprawne/zregenerowane/ lub nowe pompy?
Albo jakiś serwis w okolicach Bydgoszczy poza kluszczynski.bosch-service.pl
-
nie widzę sensu lania super paliw do seryjnych samochodów, zupełnie bez sensu.
-
nie widzę sensu lania super paliw do seryjnych samochodów, zupełnie bez sensu.
To tak jakbyś nie widział sensu w zdrowym odżywianiu się tylko codziennie jadł fast food. Ale to już subiektywna ocena i wybór każdego co je i co leje do swojego samochodu.
A wracając do tematu to jestem umówiony na sprawdzenie mojej pompy W serwisie Boscha co będzie kosztować około 100zł i dostanę dokładną wycenę ile będzie kosztować regeneracja. (Z robocizną i częściami które trzeba będzie wymienić od 1500 do 2800 zł). Sporo ale cóż poradzić.
Chyba, że ktoś może mi coś lepszego doradzić.
-
no i proszę podaj zalety lania tego zdrowego paliwa:)
porównanie tego do organizmu ludzkiego to mistrz :-R
ooo zepsuła się pompa nawet na wybornym paliwku? ojoj :-clap
doradzam zejście na ziemię, trzeba było lać zwykłego kopciucha to nie marudził byś teraz ze regeneracja droga. FUCK LOGIC!
ale wybór nadal masz :-V
-
Nie narzekam tylko piszę ile to kosztuje. Gdybym chciał mieć tanie auto to bym takie sobie kupił i lał do niego byle co byle tylko jeździło jak pewnie i robisz.
Zresztą nie mam zamiaru robić ci wykładu co jest w takim paliwie, a co w innym, oraz na co wpływa "zdrowe" paliwo oraz "kopciuch". (Zresztą jeśli uważasz że przez paliwo samochód kopci no to cóż... żyj sobie w tym świecie dalej i nie zaśmiecaj tematu.)
Jeżeli nie masz nic sensownego do powiedzenia w temacie to poco piszesz w ogóle?
Jak na razie tylko krytykujesz i wyśmiewasz, widać i na takim forum znajdują się .... osoby.
-
to nie wina paliwa tylko samej pompy one tak właśnie kończą żywot taki ich urok jak za 100 pln sprawdzą to niech sprawdzają ja osobiście bym regenerował tak jak pisałem wcześniej a jak druga umrze po 20 tysiącach przebiegu to ...................................... dupa, link podany przez moderatora wyjaśnił ci pewnie dużo, jak cena regeneracji minie 2 tysie można szukać drugiej ale takiej z gwarancją rozruchową na co najmniej dwa tygodnie lub takiej po regeneracji jak w tym linku, nie powinienem tego pisać bo to nie po mojej myśli ale trudno ( używaną już masz )
-
Pozwole sobie wtrącić panowie tylko ze olej napędowy Verva to jest zwykły olej napedowy z dodatkiem "cudownego"uszlachetniacza w ilosci nie całego litra tegoz specyfiku na 1000 litrow,powolnym mordercą pomp i układow paliwowych jest dodatek biopaliwa,to są kwasy tłuszczowe,a bio jest i w vervie i w zwykłym dieslu
-
Pozwole sobie wtrącić panowie tylko ze olej napędowy Verva to jest zwykły olej napedowy z dodatkiem "cudownego"uszlachetniacza w ilosci nie całego litra tegoz specyfiku na 1000 litrow,powolnym mordercą pomp i układow paliwowych jest dodatek biopaliwa,to są kwasy tłuszczowe,a bio jest i w vervie i w zwykłym dieslu
A jednak ktoś wie co jest w Vervie :D - Dobrze, że ja nie musiałem się na ten temat wywodzić.
Co do pomp to liczyłem się z tym iż będzie do wymiany i regeneracji bez względu na to co będę lał. Niestety w tym modelu to stały punkt na co trzeba zwracać uwagę.
niewaskieauto -> wiem iż to nie wina paliwa. Zobaczymy ile zaśpiewają za regenerację. Mam tylko nadzieje, że opiłki wtrysków nie uszkodziły, na wszelki wypadek je daje tez do sprawdzenia.
Na allegro chodzą pompy wtryskowe ale z nice innymi numerami i taką sprawdzoną lub dłuższą gwarancją rozruchową to minimum 1k musiałbym zapłacić.
Zastanawiam się jeśli zaśpiewają zbyt dużo za regenerację czy nie kupić np na alegro chociażby z aukcji:
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford-mondeo-transit-2-0-2-2-tdci-i5203904331.html (http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford-mondeo-transit-2-0-2-2-tdci-i5203904331.html)
Z tego co udało mi się w necie znaleźć to moja pompa (R9044Z130A) mogę zastąpić spokojnie tymi z oznaczeniem (R9044Z034A).
Czy ktoś może mi to potwierdzić?
-
powiem tak z tego co przeczytałem w tej aukcji to wystarczy wysłać swoją pompę, dostać tamtą z gwarancją i oczywiście zapłacić 990 pln to bym niczego więcej nie szukał ponieważ ja zawodowo naprawiam auta i uważam tą oferte za dobrą nawet bardzo mam zaprzyjaźniony serwis w sieradzu który naprawia te pompy i jeszcze nigdy takiej dobrej ceny nie usłyszałem wiec poczytaj gdzieś na temat tej firmy jakieś opinie jak jest ok to sie nie zastanawiaj a wtryski bezapelacyjnie do sprawdzenia i to czyszczenie całego układu
-
Moja dobra rada używanej pompy absolutnie nie kupuj bo wydasz pieniądze w błoto. Koszt regeneracji pompy to ok 2700zł wiem bo jakieś 3y msc. temu regenerowałem przy przebiegu niewiele powyżej 200tys. Oczywiście jak Koledzy wyżej pisali przewody i zbiornik porządnie sprawdzić i wyczyścić. Na pompę oczywiście otrzymujesz gwarancje. Wtryski też proponuje sprawdzić czy któryś nie dodaje lub odejmuje. W kwestii Paliwa jak wiadomo w Polsce jest jakość jaka jest. Silnik który jest montowany w Xsie to stara jednostka więc nie jest tak delikatna jak nowej generacji jednostki disla. Jest ona na pewno odporniejsza. Ps. wystarczy że regularnie będziesz wymieniał filtr paliwa i sam zobaczysz jakie ciekawe rzeczy osadzają się na dnie. Serdecznie Pozdrawiam
-
Lej nadal dobre zdrowe paliwko do tego twojego porządnego drogiego x-typa 2.0d w którym o tak rozsypie się pompa
Gdzie mietki i bmw z tego okresu wciągają opał jak leci, i nadal wmawiaj wszystkim ze jest sens lania vervy
U mnie w masterze mondeo4 i x5 wszystko pięknie lata na zwykłej ropce. Gdzie mundek na hamowni 127KM seria125KM. I uwierz bede robił tak dalej bo to twoje p****** nie ma sensu. A tylko sie ktos glupot naczyta
A kopciuch bylo użyte potocznie panie porządny
-
witam ja miałem ten sam problem przeszło rok temu pompa sypła opiułkami i wtryski terz przez to dostaly i zaczely lac. zregenerowałem pompe i w tryski, czysczenie układu plus zbiornika kosztowało mnie to 4300zł i do tej pory nim smigam bez zadnego problemu. nie radze kupowac urzywek bo to moga byc tylko wywalone pieniadze w błoto
-
Kurak22 masz racje chłopie. Szukałem właśnie reportażu zrobionego przez TVP nt. "cudownych paliw". Był w nim wywiad z kolesiem, który ma hamownie z silnikami i testuje te paliwa. Mówił, że róznice w spalaniu są w granicach błędu pomiarowego. Z relacji jasno wynikało, że super paliwo jest tylko i wyłącznie korzystne dla rafinerii i oczywiście dla ego kolesi którzy musza się dowartościować kupowaniem "lepszego towaru". Niestety... na yt nie ma tego reportazu ale poszukam jeszcze.
Jest jeszcze głosna sprawa Shell'a i jego ultra cudownego paliwa "fuelsave". Oczywiscie w naszym kraju można wciskać każdą ciemnotę ciemnocie - bez konsekwencji. Natomiast ten sam koncern na Węgrzech dostał karę od rządowego regulatora, który dowiódł, że fuel save nie rózni się niczym od normalnego, wczesniej sprzedawanego paliwa, a sam koncern wprowadza klientów w błąd.
Także tego... oczywisćie lepiej lać droższe bo od dawien dawna wiadomo, że droższe to lepsze... Jakby było mnie stać to lałbym do baku szampana. Za litr płaci się wiecej niz za ON wiec musi być lepszy.
-
koledzy wyluzujcie to tylko wzmianka o rodzaju paliwa jakie było tankowane do tego auta problem to awaria pompy a paliwo to jak dla mnie znaczenia nie ma, opał też jest dobry, więc nie podniecajcie sie tą vervą
-
nie widzę sensu lania super paliw do seryjnych samochodów, zupełnie bez sensu.
Przelej sobie 1000L ON zwykłego i "Premium" przez dwa takie same filtry paliwa, później je rozetnij. Wnioski Ci się nasuną od razu, zważywszy na to iż paliwa premium posiadają mniejszą zawartość (niektóre nawet zerową) biokomponentów. Zawsze mozesz poprosić na stacji paliw o kartę dostawy i jest tam podana ilość biokomponentów. Ja tankuję na BP (z pewnych względów) i inne cechy ma paliwo ON zwykły a inne Ultimate, różnią sie nawet kolorem.
Opał paradoksalnie jest najlepszy ::)
Morderstwem dla pomp są niewiadomego pochodzenia paliwa, tj. odbarwiany (kwasami) olej opałowy. Plaga.