FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Amix w Marzec 16, 2015, 15:39:45 pm
-
Witam. Po wymianie silnika i wizycie u elektryka mój Jag zaczął odpalać. Odpala tylko na krótko. Po przekręceniu kluczyka zapalają się lampki kontrolne ale rozrusznik nie kręci. Musze odpalać na krótko. Nie można też spuścić ani zaciągnąć hamulca ręcznego. Ma ktoś jakiś pomysł?
-
rozumiem że bendix masz sprawny?
-
Jak bendix jest popsuty to sie odpala na krótko
-
Ja to wiem...
Ale koro kolega pyta o przyczynę niemożności odpalenia przez przekręcenie kluczyka w stacyjce, a jednocześnie nie może zwolnić ręcznego to dla mnie przyczyna jest oczywista.
-
Czy jak przekręcisz stacyjkę na start to słychać pukniecie bendixa? To silny elektromagnes więc będzie dobrze słychać. Jak nic nie słychać to znaczy bendix nie zazębia i nie podaje napięcia na rozrusznik. Jak bendix nie działa to albo on jest walnięty albo sterowanie. Jak działa i zazębia to zwora w bendixie podająca napięcie na rozrusznik padła i to jest zazwyczaj do naprawienia jeżeli uda sie rozebrać bendix
-
grzechch odpala na krutko czyli na wirnik prąd jest na stałe z aku a na pin od automatu prąd nie dostaje się ze stacyjki tylko kabelkiem ręcznie z aku tak to wygląda na krutko wiec rozrusznik i automat i bendix jest ok nie dostaje prądu ze stacyjki ja to tak rozumiem tak kolego amix
-
Przecież z aku napięcie idzie na bendix i dopiero po zazębieniu zwora bendixa puszcza napiecie na rozrusznik
-
kolego grzechch bendix to część mechaniczna bez prądu prąd dochodzi do automatu pod duży zacisk stały a pod mały pin po stacyjce bendix przenosi napęd mechanicznie z wirnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego bendix jest wyrzucany do przodu rozrusznika przez wydełki poruszane cewką automatu a automat tylną częścią po wyrzuceniu bendixa zamyka obwud i podaje prąd do wirnika poszukaj sobie na google jak działa rozrusznik
-
bendix to dla mnie to samo co automat, to całość. Inaczej rozumiemy to samo. To niech kolega sprawdzi czy bendix zazębia a jeśli tak to bedzie oznaczało, że automat nie podaje napięcia. Moze być?
-
jeżeli kupujesz jako część zamienną osobno automat, bendix , szczotki,wirnik, stojan,tulejki to jak możesz komuś doradzać pomagać skoro dla ciebie to jedna rzecz.
-
Może jestem zbyt stary ale od dawien dawna bendix to elektromagnes ze zworą. Rozumiem, że to zębatka ze sprężyna i widełkami. Ok.
-
ok z innego wątku wiemy że po podaniu prądu na automat rozrusznik startuje. Teraz tak sprawdź sobie przekaźnik numer 15 w czymś co się zowie front power distribution box. Możesz podmienić ten przekaźnik z innym sprawnym. Moga być wypalone styki w stacyjce inna opcja to jeszcze cosik może być z wybierakiem do zmiany biegów jak nie będzie w położeniu P to też nie zadziała może cosik się przestawiło czy odpięło przy skrzyni jak był motor wyjmowany?
Może jestem zbyt stary ale od dawien dawna bendix to elektromagnes ze zworą.
No ja się bawię od dawna w mechanikę i zawsze to występowało jako osobne części. Bendix to zębatka która się przesuwa po wałku do tego ciągnie tylko w jedną stronę a automat to elektromagnes ze zworą elektryczną właśnie. Bendix nie ma nic do działania elektrycznego rozrusznika a jego uszkodzenie objawia się albo zgrzytem w momencie odpalania albo rozrusznik startuje bez oporu żadnego, znaczy kręci ale nie zazębia się z kołem zamachowym.
-
ok. sorry. Ale jeżeli bendix zazębia to oznacza że automat częściowo działa tzn działa elektromagnes a nie działa zwora. Więc automat do naprawy lub wymiany
-
Wyczytałem w drugim wątku tego samego autora że jak poda napięcie sterujące to auto zapala nie ma prądu na kablu sterującym czyli sam rozrusznik jest sprawny problem leży po drodze do rozrusznika. Tak więc póki co trzeba sprawdzić 3 możliwości stacyjka, przekaźnik, wybierak. Najprościej kontrolka wyjąć przekaźnik i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjki pojawi się prąd na sterowaniu przekaźnika
-
Najpierw trzeba posłuchać czy działa automat, przynajmniej elektromagnes
-
miazol w 100% podzielam twoje zdanie . do kolegi grzechch z całym szacunkiem dla twojej osoby mylisz się ja już w swoim krótkim życiu naprawiłem ok 1000 rozruszników więc wiem co pisze i prosze przeczytaj wiadomość na priv.
-
Ok. Nie będę sie odzywał.
-
odzywaj sie bo to ważna sprawa każde przemyślenia da się wykorzystać a jeśli ktoś ma praktyke i tłumaczy krok po kroku jak coś jest zbudowane i jak działa to po prostu zapamiętaj i to ci się przyda.
-
Dzięki chłopaki jutro przekażę to mojemu mechanikowi. Dam znać co z tego wynikło.
-
a ten prąd na krótko to dajesz na ten mały pin przy automacie.
-
Brak sygnały na przekaźnik rozrusznika. Prąd jest mostkowany w miejscu przekaźnika na automat.
-
czyli coś z kostką pod stacyjką
-
Panowie ręczny zakodowany, ale z kluczyka dalej nie odpala. Po przekręceniu stacyjki immobilizer się dezaktywuje, podaje też sygnał na rozrusznik, ale nie kręci rozrusznikiem. Ma ktoś może schemat tego układu??? Bo tak po omacku to można się zabawiać ale nie z samochodem.
-
łapaj :D
(https://lh3.googleusercontent.com/-71mPEQRXb3g/VQqZ9WJQfcI/AAAAAAAAA9w/kd0hod7EPL4/w1834-h1296-no/x2001999.25en.jpg)
-
Kolego Miaziol może masz schemat sterowania elektromagnesem blokady Dźwigni zmiany biegów?
-
mam cosik takiego to jest schemat elektryki całej myślę że pomoże :D
https://drive.google.com/file/d/0B7O22SD2YxpVdFFTTEpQdUVnaEU/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B7O22SD2YxpVdFFTTEpQdUVnaEU/view?usp=sharing)