FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Legar w Marzec 02, 2015, 16:47:29 pm
-
Witajcie
Jako że nie znalazłem żadnego XJ w stanie jaki by mnie zadowalał, skierowałem swoje zainteresowanie w kierunku S type, dokładnie w wersji R. Mam pytanie co do trwałości jednostki napędowej, i ewentualnych problemów z jakimi się ona boryka. Słyszałem o problemach z panewkami i kompresorami, ale nie wiem ile w tym prawdy. Auto które mam na oku ma 125 tyś km. Proszę o opinię pozdrawiam :)
-
Witaj
Na początek sprawdź dokładnie autko (błędy - jak są, czy nigdzie się nie poci, czy przy silniku nic nie syczy, czy nie szarpie przy zmianie biegów) co do trwałości silnika to jest ok. o panewkach nigdy nie słyszałem by coś się z nimi działo, co do kompresora to tylko raz mi pękł pasek bo stanęła rolka pośrednia. Na szczęście rolki są tak zbudowane, że wymieniasz tylko łożysko. Jak będziesz dbał i kontrolował stan płynów oleju to nie będziesz miał z kotem problemów. A jak nie to Ci pomożemy :)
Pozdrawiam
-
pomożemy taaaaaaa, właśnie złożyłem cześć takiego silnika z przebiegiem 180000 i nic w trakcie prac przy nim nie zauważyłem dziwnego, a o panewkach to nawet nie słyszałem jedyne co to wycieki spowodowane wiekiem elementów gumowych :-A
-
Dokładnie
-
Hello
Bardzo Wam panowie dziękuję w czwartek sprawdzam auto w serwisie Jaguara przed zakupem. A co sprawy paska jaką poruszył kolega Seba, jaki jest interwał wymian paska napędu kompresora czy może się orientujecie?
Jescze raz dzięki za odpowiedź :-thank
-
Żeby nie zakładać dodatkowego tematu. Opinii na temat S-type R jak na lekarstwo, jedyne powtarzające się słowa to - drogi w utrzymaniu. Nie chodzi tutaj zupełnie o spalanie. Jesteście w stanie podać mi przykład tych "drogich" napraw? Z tego przeglądam dostępne części (faktycznie jest ich mało) ceny nie robią piorunującego wrażenia. Z naprawą skrzyni np. trzeba się liczyć z grubymi tysiącami, ale co pozatym ? Jakieś części znacząco windują cenę, jeśli tak to który układ? Byłbym wdzięczny za przykładowe ceny. Wielkie dzięki.
-
Zawieszenie jest najdroższe. Reszta grató to ceny podobne do niemieckiej konkurencji.
-
Witaj
Wymiana paska wraz z łożyskiem rolki pośredniej około 500 zł
Części jest dużo tylko trzeba szukać po necie np szyba kierowcy 10 zł za tyle kupiłem na allegro
O skrzynie trzeba dbać tj. kontrolować czy nie ma wycieków i kontrolować siebie by nie nap*****ć ciągle na kickdown-ie
Co do cen wymiana oleju w skrzyni nie jest tania zależy gdzie ale zaczyna się od ok 1500 zł w górę.
Rozrząd łańcuchy więc wiadomo
Zawieszenie - robiłem ostatnio cały przód wymiana wahacze górne, tuleje w dolnych wahaczach, końcówki drążków, łączniki stabilizatora wszystko na Lemfolderze z robocizną około 2700 zł ale trzeba szukać.
Osobiście polecam samochód jest zajebisty :-tylko
-
ja mam 4.2 wolnossący a kolega ma R różnica widoczna wizualnie i technicznie.w R droższe hample, pięć chłodnic, więcej płynu w chłodnicy, opony też większe, dwa paski pk, dwie rolki więcej, i jeszcze kilka pierdół
-
1500zł masz na myśli wymiane oleju z rozrządem??
i np. jaki jest koszt amortyzatora z regulowanym zawieszeniem ? (przyjmuje, że R-ka miała to w standardzie). Mam 750Li i gdyby nie regeneracja za 800zł to w salonie zawołali 6000zł za JEDEN nowy...
Aha no i co z tym problemem dociągania do 6000rpm i zmiany biegu?
Ogólnie nie są to jakieś kosmiczne pieniądze z tego co widzę. Wielkie dzięki :)
-
Seba78 miał chyba na myśli wymiane oleju w skrzyni tak jak powinno się to robić. Czyli nowa micha z filtrem i śrubami wtedy wymiana oleju pod ciśnieniem w całym układzie a nie tylko w samej skrzyni
-
Koledze chodziło o koszt wymiany oleju w skrzyni. W S-typie rozrząd to w samych częściach 1600-1800 plus robocizna ;) Amorek z ACD kosztuje ok 1600 zł sztuka.
-
Chodziło mi o wymianę oleju w skrzyni miska zintegrowana z filtrem najtaniej poniżej 400 zł, olej w Łodzi Multi ATF w okolicy 40-50 zł za litr przy dynamicznej wymianie potrzeba około 12 litrów no i dochodzi robocizna. A jak wyjdą przy okazji jeszcze jakieś ciekawe rzeczy to cena rośnie np. płyta sterownika, elektro-zaworki ale to nie są jakieś kosmiczne ceny nie jestem pewien ale coś w okolicy 350-450 zł. No i trzeba znaleźć dobrego mechanika który to ogarnie w Łodzi mamy takiego też ma S-typka i zna się na rzeczy
-
Rewelacja. Po prostu rewelacja :-clap :-clap
Jeszcze byłbym wdzięczny za wskazanie miejsc, w których znajdę trochę więcej informacji na temat samego auta jako takiego (mogą być po angielsku) jeżeli są takie, które nie pojawiają się na pierwszych 5 stronach google i będę spełniony :D
Wielkie dzięki Panowie, super społeczność forumowa :)
Akurat jestem z Łodzi, kolejny super plus. Zapytam mojego mechanika, który do tej pory serwisował mi wszystkie samochody czy będzie w stanie udźwignąć ciężar R-ki. Zapewne nie ma niezbędnego komputera, ale to wszystko wyjdzie w praniu.
-
Kolego Dydol jeśli chcesz zasięgnąć rady forumowiczów i samego wspaniałego mechanika to zapraszamy 14 marca o godzinie 16-tej do Manufaktury na górny parking będziesz miał okazję na żywo zobaczyć R - kę porozmawiać o samochodzie sądzę, że nawet bezproblemowa pomoc w oględzinach wybranego przez Ciebie modelu
Zapraszamy
-
taaaaaaaaaaaaaa zebranie o 16
-
kolego legar kupiłeś jużcoś