FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: hejar w Luty 28, 2015, 15:50:29 pm
-
Witam. Miałem problem z kołysaniem się auta w zakrętach, auto nie prowadziło się stabilnie. Po wymianie tulei tylnych wahaczy jest ok. Inny problem to stukanie w podwoziu jakby młotkiem w podłogę ale tylko na krótkich nierównościach typu łączenie kawałków asfaltu czy drobne garby. Wymieniłem poduszki amortyzatorów wraz z łożyskami ale jest tylko minimalna poprawa, za to pojawił się kolejny problem - mocne drgania kierownicy po przekroczeniu 100 km/h. Felgi i opony te same, czy ktoś ma jakieś sugestie ? Z góry dziękuję.
-
Możliwe stuki:
- podpory gumowa stabilizatora
- uszkodzone sworznie (wahacza jak i końcówek drążka kierowniczego)
- uszkodzone gumowe elementy łącznika stabilizatora
- uszkodzony amortyzator
Możliwość bicia
- sworznie końcówek kierowniczych jak i wahacza
- bąbel na oponie lub krzywa felga
- luz na maglownicy
To tak na szybko co mi do głowy przychodzi
-
Moj kocor też stuka gdzieś w zawieszeniu mimo ze na stacji diagnostycznej stwierdzili że wszystko jest ok i dalej szukam
-
Drgania nasilają się przy mocniejszym przyśpieszaniu w granicach 90-110? Jeśli tak to bardzo możliwe, że to początek końca przegubu wewnętrznego, ale nie wykluczone, że tylko odważniki odpadły przy manewrach ze ściąganiem kół i wystarczy je przeważyć.
-
Witam. Dziś ponownie byłem na stacji diagnostycznej, do wymiany tuleje /gumy/ stabilizatorów przód i być może łącznik oraz tuleje wahaczy tylnych "krótkich". Mam nadzieję że to pomoże. Przy okazji wymiany opon będzie wyważenie być może to przyczyna drgania kierownicy, od tego muszę zacząć.