FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Jaguar News & Jaguar Scena => Wątek zaczęty przez: kogutki w Luty 10, 2008, 22:13:12 pm
-
Arden od ponad 30 lat zajmuje się ulepszaniem brytyjskich samochodów i jest tym adresem, pod który trafiają klienci pragnący jeszcze bardziej podkreślić typowe cechy swoich Jaguarów i Range Roverów lub nadać im indywidualnego rysu.
Dla najnowszego sportowego Jaguara XKR Arden przygotował obszerny pakiet zmian. Jako Arden XKR AJ20 Coupé występuje z silnikiem o zwiększonej pojemności.
Arden na nowo skonstruował 4,2-litrową jednostkę V8 – zwiększając jej pojemność do 4,5 litra przy pomocy skonstruowanego specjalnie do tego celu wału korbowego, nowego korbowodu i tłoków. Firma tuningowa zoptymalizowała proces chłodzenia i smarowania jednostki napędowej, przedłużając okres jej użytkowania. Wszystkie te modyfikacje dały rezultat w postaci mocy 480 KM (353 kW) i potężnego momentu obrotowego 640 Nm przy 3850 obr./min. Arden XKR przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 305 km/h, co czyni go najszybszym pojazdem w rodzinie Jaguarów.
Pełnemu gracji seryjnemu Jaguarowi XKR Arden przeciwstawił muskularny wygląd AJ20. Z przodu zamontowano spojler z dużymi wlotami powietrza. Nowe spojlery boczne, także wyposażone we wloty powietrza są kontynuacją stylu, w jakim utrzymano przód auta i optycznie je obniżają.
Tył jest logiczną konsekwencją tego, co możemy zobaczyć z przodu i po bokach. Na tylnym fartuchu, analogicznie do przedniej części auta znajdują się otwory wentylacyjne. O stabilną pozycję pojazdu na drodze dba tylny spojler.
Jednocześnie Arden udowadnia, że atrakcyjna forma może iść w parze z funkcjonalnością - sportowy, a zarazem elegancki pakiet aerodynamiczny nie tylko uatrakcyjnia Jaguara wizualnie, lecz także wydatnie zmniejsza wartość współczynnika oporu powietrza. Dzięki długotrwałym testom w tunelu powietrznym Ardenowi udało się zmniejszyć seryjną wartość 0,385 cW do 0,357 cW.
Dzikie koty muszą podczas polowania utrzymywać stały kontakt z podłożem. Idąc za tym przykładem Arden przygotował dla swojego "kotka" zmodyfikowane podwozie. AJ20 ma kompletne zawieszenie sportowe, z przygotowanymi specjalnie dla niego amortyzatorami.
Ustawiono je tak, aby zaspokoić potrzeby ambitnego kierowcy sportowego, znajdując rozsądny kompromis między komfortem a sportową charakterystyką. Do wyników takich Arden doszedł w wyniku szeregu kompleksowych testów na drogach publicznych i zamkniętych torach wyścigowych.
Do swych ofiar dziki kot Ardena podkrada się na 21-calowych kołach z oponami 255/35R21 lub 295/30 R. Wspólnie ze sportowym zawieszeniem dbają o optymalny kontakt z nawierzchnią.
We wnętrzu także uwidacznia się duże doświadczenie Ardena w tuningu brytyjskich Jaguarów. Specjalna tapicerka ze skóry lub alcantary i artystyczna stolarka uszlachetniają wygląd kabiny. Na życzenie może zostać także wykończona intarsjami ze szlachetnego drewna lub elementami z włókna węglowego.
Źródło: Presseanzeiger, fot. Arden
-
Jestem ciekaw ile kosztowało stworzenie takiego potwora, wiesz może kogutki coś na ten temat?
-
A moge prosić zdjęcia wnętrza?
-
http://www.arden.de/aade/fahrzeug_modell.php?sid=002393d3765756a727861666f5d657e6624323d35686965627c6c65646f6d6f5d657e66213d32756c6c6564737275686f5d657e66223d347e656271607f5d657e66223638353839323d34696
prosze bardzo. takie auto jest wypasiony na zyczenie klienta wiec nie ma fotek
srodka od producenta.
ale tak wyglada takie auto w srodku.
cena u ardena w niemczach:
Price incl. VAT: 160.650,00 EUR
Net price: 135.000,00 EUR
-
to kupię go za jakieś 20 lat, jak troszkę spadnie jego wartość
-
bombki - to popros od razu z zoltymi tablicami (jesli sie kolor nie zmieni) ;D ;D ;D
bedziesz mial mniej problemow :)
mi sie on optycznie nie podoba, zatraca slor Jaguar'a ale oczywiscie szanuje inne (odmienne) opinie... w koncu przynalezy do Rodziny Kotow mimo 99,99% elektroniki jak mowi Ja$ ;D
pzdr
Arkadius
-
jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma..... :-W :-W
-
w mojej opinii nowy xk wysiada przy poprzedniku. poza tym widziałem jego wnętrze i musze powiedzieć że byłem mocno zdegustowany jakością.
-
jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma..... :-W :-W
Jak się nie ma co sie lubi to się robi żeby mieć 8)
-
Dzisiaj wyczytałem na forum takie ładne stwierdzenie; "kotów się nie tuninguje". I chyba to jest klucz. Poza tym jak to sobie wyobrazacie? Do Puszka własnej babci przykleić spoiler?! ;)
-
Tak tak, Jaguary to jedne z najmniej tuningowanych samochodów.
-
Optycznie to ja bym Jaguarów nie zmieniał ale napęd to niektórym można by podrasować, bo sporą rezerwę mają.
-
Jaguarów się raczej nie tuninguje, bo i po co?! Ich oryginalny wygląd jest tak powalający, że po go zmieniać ;D